Захист об'єктів інтелектуальної власності
Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища
Код дисципліни: 8.183.00.M.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: доц. Шибанова А.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог; КЗ3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; КЗ6. Здатність розробляти проекти та управляти ними; КЗ7. Здійснення безпечної діяльності.
фахові компетентності: КС2. Здатність використовувати науково-обґрунтовані методи обробки результатів досліджень в галузі технологій захисту навколишнього середовища; КС6. Здатність контролювати й оцінювати ефективність природоохоронних заходів та застосовуваних технологій.
Результати навчання: Знання сутності інтелектуальної власності, інституційно-правового поля функціонування інтелектуальної власності, основних нормативно-правових актів, що регулюють захист прав на об’єкти інтелектуальної власності, питання набуття та захисту прав на об’єкти інтелектуальної власності та основи економіки інтелектуальної власності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління проектами в екології
Короткий зміст навчальної програми: Поняття і зміст інтелектуальної власності як результату інтелектуальної діяльності. Система правової охорони інтелектуальної власності. Патентно-ліцензійна політика та патентні дослідження у процесі створення інтелектуальної власності. Поняття та організаційно-економічний механізм управління інтелектуальною власністю.
Опис: Загальнотеоретичні питання права інтелектуальної власності.
Охорона прав на об’єкти права інтелектуальної власності.
Міжнародне співробітництво у сфері інтелектуальної власності.
Авторське право і суміжні права
Об’єкти та суб’єкти права промислової власності
Патентно-ліцензійна політика та патентні дослідження у процесі створення інтелектуальної власності.
Поняття та організаційно-економічний механізм управління інтелектуальною власністю та інтелектуальним капіталом.
Оцінка вартості об’єктів права інтелектуальної власності.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30 %) — практичні заняття, усне опитування, контрольна робота
• Підсумковий контроль (70%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах - 100
Поточний контроль (ПК) -30
Заліковий контроль 70
Разом за дисципліну-100
Практичні заняття -20
КР- 10
Разом за ПК- 30
Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 23 січня 2019 р.
За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями:
– своєчасність виконання;
– самостійність виконання;
– правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації;
– достовірність результатів;
– відповідність одиниць вимірювання;
– аргументованість висновків;
– відповідність звіту встановленим вимогам.
Порядок виставляння балів ОІР у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид ОІР:
0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання ОІР;
40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не коректні, звіт виконано недбало;
60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані; звіт виконано з незначними відхиленнями від вимог;
80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо);
100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень.
Студент зобов’язаний дотримуватись встановленого графіку виконання ОІР.
Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в університеті:
100-88 балів – атестований з оцінкою «відмінно»
87-71 балів – атестований з оцінкою «добре»
70-50 балів – атестований з оцінкою «задовільно»
49-26 балів – не атестований
25-00 балів – не атестований з оцінкою «незадовільно»
Атестований з оцінкою «відмінно» – відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; виконанню усіх видів ОІР;
Атестований з оцінкою «добре» – відповідає знання основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченим програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; виконанню усіх видів ОІР, допускаючи при їх використанні окремі помилки;
Атестований з оцінкою «задовільно» – відповідає незнання основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки; виконанню усіх видів ОІР, допускаючи при їх використанні суттєві помилки;
Не атестований – відповідає незнання основного програмного матеріалу; не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню більше 50% ОІР з навчальної дисципліни;
Не атестований з оцінкою «незадовільно» – відповідає не розумінню сутності поставлених питань та не володінню у достатній мірі основним поняттям курсу; виконанню менше 50% ОІР з навчальної дисципліни (хоча б з одного їх виду).
У разі відпрацювання всіх ОІР студент отримує допуск до екзаменаційного контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дахно І. І. Право інтелектуальної власності. – К.: Либідь, 2002.
2. Черевко Г.В. Інтелектуальна власність. Навч. пос. – К.: Знання, 2008. – 412с.
3. Цыбулев П. Н. Введение в интелектуальную собственность. – К.: УкрІНТЕЛ, 2000.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).