Системний аналіз на транспорті
Спеціальність: Транспортні технології (за видами)
Код дисципліни: 8.275.00.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: доцент Жук Микола Миколайович.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1.Розробляти заходи щодо управління надійністю та ефективністю транспортних технологій за видами транспорту.
2. Аналізувати і обґрунтовувати доцільність застосування наукових рекомендацій і сучасних методів управління рухом транспортних засобів .
3. Аналізувати та розробляти методи дослідження транспортних процесів .
4. Оцінювати та прогнозувати параметри матеріальних та людських потоків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технологічні процеси перевезень
• Моделювання транспортних потоків;
• Основи транспортних досліджень і прогнозування.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття системного аналізу. Системний аналіз і дослідження операцій при вирішенні слабо структурованих проблем прийняття рішень. Системний аналіз умов невизначеності. Моделювання та аналіз систем транспорту на основі мереж Петрі. Системний аналіз міської транспортної системи. Логістичні моделі планування поїздок в транспортних системах із пересадками з врахуванням особливих вимог пасажирів.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%);
• підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен);
• усна компонента (5%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Cascetta, E. (2009). Transportation Systems Analysis: Models and Applications. Springer.
2. Ortuzar S, J. D. D. and Willumsen, L. G. (2001). Modelling transport. Chichester New York, J. Wiley.
3.Ільман В.М., Скалозуб В.В.,Шинкаренко В.І. Формальні структури та їх застосування. – Д.: Вид.-во Дніпропетр.нац. ун-ту залізн.трансп., 2009. – 205 с.
4.Спицнадель В. Н. Основы системного анализа: Учеб. пособие. – СПб.: «Изд. дом «Бизнесс-пресса», 2000. – 326 с.
5.Вітлінський В.В. Ризикологія в економіці та підприємництві: Монографія [Текст] / В.В. Вінлінський, Г.І. Великоіваненко – К.: КНЕУ, 2004. – 480 с.
6.Oppenheim, Norbert. Urban travel demand modeling: from individual choices to general equilibrium. A Wilay – Interscience Publication. 2008. - 480 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).