Технологічні процеси перевезень

Спеціальність: Транспортні технології (за видами)
Код дисципліни: 8.275.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, доцент, Максим Афонін
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння здобувачами методикою створення принципових схем технологічних процесів перевезень вантажів та пасажирів. Набуття дослідницьких навичок щодо вивчення впливу вхідних параметрів та складових технологічних процесів перевезень на ефективність перевізного процесу в цілому.
Завдання: Вивчення цієї дисципліни передбачає набуття здобувачами таких фахових компетентностей: 1. Поглиблені знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння дисциплін, що забезпечують знання за обраною спеціальністю та дисциплін вільного вибору аспіранта; 2. Поглиблені знання в галузі транспорту, необхідні для освоєння дисциплін, що забезпечують знання за обраною спеціальністю та дисциплін вільного вибору аспіранта; 3. Поглиблені знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері транспорту; 4. Поглиблені знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі транспорту; 5. Здатність складати, оформлювати і оперувати документацією в галузі транспорту під час формування та реалізації транспортних технологій; 6. Знання основ охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки при організації транспортних технологій; 7. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач набуває здатності продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Володіння достатніми знаннями щодо вдосконалення засобів, технологій та умов перевезення вантажів і пасажирів, а також методів оперативного управління навантажувально-розвантажувальними процесами, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію у сфері перевезень (ЗН1); 2. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до організації та технології технічного обслуговування, діагностування та ремонту транспортних засобів, проблем безпеки транспорту та закономірностей впливу чинника людини на транспортні процеси (ЗН3); 3. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі формування попиту на транспортні послуги (ЗН4); 4. Поглиблені знання закономірностей формування вантажо- та пасажиропотоків, організації управління ними й розроблення методів організації транспортних процесів, заснованих на принципах логістики (ЗН6); 5. Знання та навики щодо розробки та реалізації нових раціональних систем комплексної механізації і автоматизації навантажувально-розвантажувальних робіт на вантажних транспортних терміналах та пунктах (ЗН7); 6. Знання та розуміння методологій проектування та модернізації методів, технологій і технічних засобів транспортування для організації міжнародних, змішаних, комбінованих, інтермодальних перевезень відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов (ЗН8); 7. Розуміння впливу технічного прогресу в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контекстах (ЗН10); 8. Здобуття поглиблених знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 275Транспортні технології (за видами), які будуть достатніми, щоб успішно організовувати та проводити наукові дослідження і успішно прилюдно захищати їх результати на наукових семінарах та спеціалізованих вчених радах (ЗН12); 9. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і розв’язання завдань розвитку транспортного комплексу, використовуючи сучасні наукові методи (УМ1); 10. Застосовувати знання технічних характеристик, технологічних особливостей формування та реалізації транспортної продукції (УМ4); 11. Розраховувати, проектувати, досліджувати вулично-дорожню мережу, організацію і регулювання дорожнього руху, транспортні процеси вантажних і пасажирських перевезень, навантажувально-розвантажувальні роботи, проводити маркетинговий аналіз (УМ5); 12. Ідентифікувати, класифікувати та описувати виробничу діяльність у галузі транспорту (УМ8); 13. Використовувати у науково-педагогічній практиці знання з транспортних технологій, застосовувати методологічний інструментарій пізнання, аналізувати отримані результати досліджень в рамках існуючих теорій, робити обґрунтовані висновки (УМ12); 14. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях (КОМ2); 15. Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових знань (АіВ2); 16. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики (АіВ3).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Системний аналіз на транспорті; Моделювання у транспортних системах.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни здобувач набуває навиків основних понять та означень у науці про вантажні та пасажирські перевезення; основних принципів, моделей та процедур у дослідженнях технологічних процесів перевезень; характеристики транспортної системи з аналізом чинників, якими оцінюють рівень її розвитку; організації транспортного процесу; технологічних процесів перевезення вантажів; міжнародних перевезень вантажів та пасажирів; технологічних процесів перевезення пасажирів; формування маршрутів громадського транспорту з використанням нечіткої логіки та трансакцій абонентів стільникового зв'язку; використання сучасних програмних продуктів у проектуванні технологічних процесів пасажирських перевезень.
Опис: Загальна характеристика транспортної галузі. Особливості організації транспортного процесу. Особливості технологічних процесів перевезення вантажів. Міжнародні перевезення вантажів та пасажирів. Особливості технологічних процесів перевезення пасажирів. Формування маршрутів громадського транспорту з використанням нечіткої логіки та трансакцій абонентів стільникового зв'язку. Використання сучасних програмних продуктів у проектуванні технологічних процесів пасажирських перевезень.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: захист індивідуального науково-дослідного навчання; захист звіту з практичних робіт. Екзаменаційний контроль: письмова (у вигляді трирівневих тестів) та усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна сумарна кількість балів за вивчення дисципліни – 100 балів. Максимально можлива сума балів за поточний контроль – 40 балів, з яких за захист індивідуального науково-дослідного навчання – 25 балів; за захист звіту з практичних робіт – 15 балів. Максимально можлива сума балів за екзаменаційний контроль – 60 балів, з яких письмова компонента – 55 балів; усна компонента – 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитриченко М.Ф. та ін. Загальний курс транспорту: Підручник.-Львів, 2011.-524 с. 2. Дмитриченко М.Ф. та ін. Міжнародні перевезення: Навч.посібник.-Львів: Вид-во Львівської політехніки,2012.-308 с. 3. Босняк М.Г. Вантажні автомобільні перевезення: Навч.посібник.-К.: Слово,2010.-408 с. 4. Босняк М.Г. Пасажирські автомобільні перевезення: Навч.посібник.-К.: Слово,2009.-272 с. 5. Северин О.О. Вантажні роботи на автомобільному транспорті: Підручник.-Харків: ХНАДУ,2007.-354 с. 6. Єріна А.М. Статистичне моделювання та прогнозування: навч.посібник. / Єріна А.М.. – Єріна А.М.: КНЕУ, 2001. – 170 с. 7. Давідіч Ю. О. Теоретичні основи ергономічного забезпечення автотранспортних технологічних процесів : автореф. дис. доктора технічних наук: 05.22.01, 05.01.04 / Ю. О. Давідіч – Х : ХНАМГ, 2007. – 38 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).