Технологічні процеси перевезень
Спеціальність: Транспортні технології (за видами)
Код дисципліни: 8.275.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, доцент, Максим Афонін
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення цієї дисципліни передбачає набуття здобувачами таких фахових компетентностей:
1. Поглиблені знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння дисциплін, що забезпечують знання за обраною спеціальністю та дисциплін вільного вибору аспіранта;
2. Поглиблені знання в галузі транспорту, необхідні для освоєння дисциплін, що забезпечують знання за обраною спеціальністю та дисциплін вільного вибору аспіранта;
3. Поглиблені знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері транспорту;
4. Поглиблені знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі транспорту;
5. Здатність складати, оформлювати і оперувати документацією в галузі транспорту під час формування та реалізації транспортних технологій;
6. Знання основ охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки при організації транспортних технологій;
7. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач набуває здатності продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. Володіння достатніми знаннями щодо вдосконалення засобів, технологій та умов перевезення вантажів і пасажирів, а також методів оперативного управління навантажувально-розвантажувальними процесами, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію у сфері перевезень (ЗН1);
2. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до організації та технології технічного обслуговування, діагностування та ремонту транспортних засобів, проблем безпеки транспорту та закономірностей впливу чинника людини на транспортні процеси (ЗН3);
3. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі формування попиту на транспортні послуги (ЗН4);
4. Поглиблені знання закономірностей формування вантажо- та пасажиропотоків, організації управління ними й розроблення методів організації транспортних процесів, заснованих на принципах логістики (ЗН6);
5. Знання та навики щодо розробки та реалізації нових раціональних систем комплексної механізації і автоматизації навантажувально-розвантажувальних робіт на вантажних транспортних терміналах та пунктах (ЗН7);
6. Знання та розуміння методологій проектування та модернізації методів, технологій і технічних засобів транспортування для організації міжнародних, змішаних, комбінованих, інтермодальних перевезень відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов (ЗН8);
7. Розуміння впливу технічного прогресу в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контекстах (ЗН10);
8. Здобуття поглиблених знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 275Транспортні технології (за видами), які будуть достатніми, щоб успішно організовувати та проводити наукові дослідження і успішно прилюдно захищати їх результати на наукових семінарах та спеціалізованих вчених радах (ЗН12);
9. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і розв’язання завдань розвитку транспортного комплексу, використовуючи сучасні наукові методи (УМ1);
10. Застосовувати знання технічних характеристик, технологічних особливостей формування та реалізації транспортної продукції (УМ4);
11. Розраховувати, проектувати, досліджувати вулично-дорожню мережу, організацію і регулювання дорожнього руху, транспортні процеси вантажних і пасажирських перевезень, навантажувально-розвантажувальні роботи, проводити маркетинговий аналіз (УМ5);
12. Ідентифікувати, класифікувати та описувати виробничу діяльність у галузі транспорту (УМ8);
13. Використовувати у науково-педагогічній практиці знання з транспортних технологій, застосовувати методологічний інструментарій пізнання, аналізувати отримані результати досліджень в рамках існуючих теорій, робити обґрунтовані висновки (УМ12);
14. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях (КОМ2);
15. Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових знань (АіВ2);
16. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики (АіВ3).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Системний аналіз на транспорті;
Моделювання у транспортних системах.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни здобувач набуває навиків основних понять та означень у науці про вантажні та пасажирські перевезення; основних принципів, моделей та процедур у дослідженнях технологічних процесів перевезень; характеристики транспортної системи з аналізом чинників, якими оцінюють рівень її розвитку; організації транспортного процесу; технологічних процесів перевезення вантажів; міжнародних перевезень вантажів та пасажирів; технологічних процесів перевезення пасажирів; формування маршрутів громадського транспорту з використанням нечіткої логіки та трансакцій абонентів стільникового зв'язку; використання сучасних програмних продуктів у проектуванні технологічних процесів пасажирських перевезень.
Опис: Загальна характеристика транспортної галузі. Особливості організації транспортного процесу. Особливості технологічних процесів перевезення вантажів. Міжнародні перевезення вантажів та пасажирів. Особливості технологічних процесів перевезення пасажирів. Формування маршрутів громадського транспорту з використанням нечіткої логіки та трансакцій абонентів стільникового зв'язку. Використання сучасних програмних продуктів у проектуванні технологічних процесів пасажирських перевезень.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: захист індивідуального науково-дослідного навчання; захист звіту з практичних робіт.
Екзаменаційний контроль: письмова (у вигляді трирівневих тестів) та усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна сумарна кількість балів за вивчення дисципліни – 100 балів.
Максимально можлива сума балів за поточний контроль – 40 балів, з яких за захист індивідуального науково-дослідного навчання – 25 балів; за захист звіту з практичних робіт – 15 балів.
Максимально можлива сума балів за екзаменаційний контроль – 60 балів, з яких письмова компонента – 55 балів; усна компонента – 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дмитриченко М.Ф. та ін. Загальний курс транспорту: Підручник.-Львів, 2011.-524 с.
2. Дмитриченко М.Ф. та ін. Міжнародні перевезення: Навч.посібник.-Львів: Вид-во Львівської політехніки,2012.-308 с.
3. Босняк М.Г. Вантажні автомобільні перевезення: Навч.посібник.-К.: Слово,2010.-408 с.
4. Босняк М.Г. Пасажирські автомобільні перевезення: Навч.посібник.-К.: Слово,2009.-272 с.
5. Северин О.О. Вантажні роботи на автомобільному транспорті: Підручник.-Харків: ХНАДУ,2007.-354 с.
6. Єріна А.М. Статистичне моделювання та прогнозування: навч.посібник. / Єріна А.М.. – Єріна А.М.: КНЕУ, 2001. – 170 с.
7. Давідіч Ю. О. Теоретичні основи ергономічного забезпечення автотранспортних технологічних процесів : автореф. дис. доктора технічних наук: 05.22.01, 05.01.04 / Ю. О. Давідіч – Х : ХНАМГ, 2007. – 38 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).