Дослідницький семінар у галузі транспорту
Спеціальність: Транспортні технології (за видами)
Код дисципліни: 8.275.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Дмитрів Ігор Васильович, кандидат технічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1. Здатність до письмової та усної комунікації українською та англійською мовами;
ЗК2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними;
ЗК3. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння чинників, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні-кацію, та здатність визначити та врахувати ці чинники в конкрет-них комунікаційних ситуаціях;
ЗК4. Уміння планувати та керувати часом;
ЗК6 Здатність продукувати нові наукові та науково-прикладні ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення;
ЗК7. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ-них наукових вітчизняних та закордонних джерел;
ЗК8. Орієнтація на безпеку;
ЗК9. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язувати науково-прикладні задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій;
ЗК10. Здатність ефективно використовувати у науковій практиці різні теорії в царині науково-прикладних досліджень за спеціальністю «Транспортні технології (за видами)»;
ЗК11. Уміння розв’язувати науково-прикладні задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення;
ЗК12. Уміння проводити дослідження на рівні доктора філософії, мати дослідницькі навики, що проявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові наукові ідеї та актуальні задачі в галузі транспорту, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси;
ЗК14. Знання та розуміння предметної області і розуміння проблем галузі транспорту;
ЗК18 Уміння думати абстрактно, здатність до аналізу та синтезу, що дозволяє формулювати висновки для різних типів складних управлінських задач, здійснювати планування, аналіз, контроль та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб;
ЗК24 Правильне розуміння і повага до багатокультурності та відмінності;
ЗК25 Навики з використання інформаційних та комунікативних технологій, розроблення та впровадження комп’ютерних програм і використання існуючих у галузі транспорту;
ФК1. Поглиблені знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння дисциплін, що забезпечують знання за обраною спеціальністю та дисциплін вільного вибору аспіранта;
ФК2. Поглиблені знання в галузі транспорту, необхідні для освоєння дисциплін, що забезпечують знання за обраною спеціальністю та дисциплін вільного вибору аспіранта;
ФК3. Поглиблені знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері транспорту;
ФК4. Поглиблені знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі транспорту;
ФК6. Знання основ охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки при організації транспортних технологій;
ФК8. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень.
Результати навчання: 1. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі формування попиту на транспортні послуги (ЗН4);
2. Поглиблені знання закономірностей формування вантажо- та пасажиропотоків, організації управління ними й розроблення методів організації транспортних процесів, заснованих на принципах логістики (ЗН6);
3. Знання та розуміння методологій проектування та модернізації методів, технологій і технічних засобів транспортування для організації міжнародних, змішаних, комбінованих, інтермодальних перевезень відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов (ЗН8);
4. Знання основ економіки та управління проектами на транспорті (ЗН11);
5. Здобуття поглиблених знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 275 Транспортні технології (за видами), які будуть достатніми, щоб успішно організовувати та проводити наукові дослідження і успішно прилюдно захищати їх результати на наукових семінарах та спеціалізованих вчених радах (ЗН12);
6. Критично оцінювати отримані результати досліджень, та аргументовано приймати та захищати відповідні рішення (УМ11);
7. Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових знань (АіВ2);
8. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики (АіВ3).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни:
- Системний аналіз на транспорті.
Супутні дисципліни:
- Моделювання у транспортних системах.
Короткий зміст навчальної програми: Метою навчальної дисципліни є висвітлення теоретичних засад методології науково-дослідної діяльності, а також конкретних рекомендацій щодо виконання окремих видів наукових, навчально-дослідних, дисертаційних та інших робіт.
Передбачене вивчення наступних тем:
1. Загальні принципи та методи наукових досліджень.
2. Загальні принципи та класифікація моделей опису об'єктів автомобільного транспорту.
3. Статистичні основи моделювання об'єктів автомобільного транспорту.
4. Основи планування експерименту.
5. Елементи дисперсійного аналізу.
6. Застосування повнофакторного планованого експерименту в наукових дослідженнях.
7. Основи наукометрії.
8. Використання програмного продукту Statistica для автоматизації досліджень.
9. Методика вибору оптимальної регресійної моделі.
10. Визначення адекватності регресійної моделі.
11. Дисперсійний аналіз в середовищі STATISTICA.
12. Кореляційно-регресійний аналіз в середовищі STATISTICA.
13. Методика статистичного опрацювання експериментальних результатів.
Опис: 1. Загальні принципи та методи наукових досліджень.
2. Загальні принципи та класифікація моделей опису об'єктів автомобільного транспорту.
3. Статистичні основи моделювання об'єктів автомобільного транспорту.
4. Основи планування експерименту.
5. Елементи дисперсійного аналізу.
6. Застосування повнофакторного планованого експерименту в наукових дослідженнях.
7. Основи наукометрії.
8. Використання програмного продукту Statistica для автоматизації досліджень.
9. Методика вибору оптимальної регресійної моделі.
10. Визначення адекватності регресійної моделі.
11. Дисперсійний аналіз в середовищі STATISTICA.
12. Кореляційно-регресійний аналіз в середовищі STATISTICA.
13. Методика статистичного опрацювання експериментальних результатів.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (100%): письмові звіти з практичних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни "Дослідницький семінар у галузі транспорту" проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та залікового контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитрів І. В. Теорія і практика наукових досліджень: Автомобільний транспорт. Лабораторний практикум. Національний університет „Львівська політехніка”. – Львів : СПОЛОМ, 2022. 112 с.
2. Дмитрів І. В. Теорія і практика наукових досліджень: Автомобільний транспорт. Лабораторний практикум. Національний університет „Львівська політехніка”. Львів : СПОЛОМ, 2023. 128 с.
3. Дмитрів І.В. Автомобільний транспорт. Теорія і практика наукових досліджень. Навчальний посібник. Національний університет „Львівська політехніка”. – Львів : СПОЛОМ, 2019. 316 с.
4. Вимірювальні перетворювачі (сенсори) :підручник / В.М. Ванько, Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, Ю.В. Яцук; за заг. ред. проф. Є.С. Поліщука та проф. В.М. Ванька . – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 584 с.
5. Дорожовець М. Опрацювання результатів вимірювань: Навч. Посібник. Львів : Вид-во Національного університету „Львівська політехніка”, 2007. 624 с.
6. Кіндрацький Б.І. Мехатроніка автомобілів: навч. посібник. - Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2018. 168 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).