Інноваційні та ВІМ-технології в будівництві
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.03.O.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: Гоголь Мирон Васильович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
фахові компетентності:
ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК06. Здатність будувати та досліджувати моделі ситуацій, об’єктів і процесів будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Знання
ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
Уміння (УМ)
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах
Автономія і відповідальність (АіВ)
АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування.
РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельні матеріали
Хімія
Технологія будівельного виробництва
Реконструкція та ремонт будівель та споруд
Технологія зведення будівель та споруд.
Сучасні технології енергоефективних будівель і споруд
Короткий зміст навчальної програми: Мета дисципліни: сучасної технології стінових, оздоблювальних та ізоляційних матеріалів та виробів, придбання комплексу знань в цій галузі, засвоєння передової організації виробничих процесів і їх застосування на практиці. Вивчення дисципліни передбачає вивчення таких розділів: Інновації при благоустрію території біля новозбудованих будівель. Благоустрій територій біля реконструйованих об’єктів. Інноваційні технології влаштування тротуарних плиток. Технологія влаштування водовідводу з прилеглих територій будівель і дощових вод. Нове в проведенні ремонтних робіт існуючих фасадів. Особливості влаштування декоративних обличкувальних матеріалів на фасадах новозбудованих об’єктів. Сучасна технологія зовнішніх малярних покрить. Основні поняття про гідрофобізацію. Особливості і переваги нанесення зовнішніх грунтовок. Теплотехнічні і технологічні вимоги до влаштування і утеплення фасадів. Технологія влаштування зовнішнього утеплення фасадів. Технологія влаштування одношарових стін будівель (по сучасних теплотехнічних вимогах). Характеристика різних методів утеплення будинків. Особливості виконання покрить будівель з утепленням. Технологія влаштування дахового покриття з метою використання мансардних приміщень. Особливості ремонту плоских покрівель. Технологія виконання ремонтних робіт плоских покрівель. Особливості утеплення існуючих покрівель. Особливості влаштування захисного шару на азбестоцементні (шиферні), черепичні і металеві покриття. Сучасне кольорове вирішення (комплексне) фасадів. Сучасне кольорове вирішення інтер’єрів. Особливості виконання внутрішніх малярних робіт механізованим способом. Технологія влаштування обличкувальних робіт із гіпсопаперових листів. Особливості (технологічні) внутрішнього комфорту. Особливості влаштування підвісних стель. Особливості влаштування підшивних стель. Особливості влаштування навісних підлог. Технологія влаштування декоративних внутрішніх малярних покрить. Технологія влаштування декоративних внутрішніх обличкувальних матеріалів. Особливості виконання гідроізоляційних покрить в санвузлах. Декоративні внутрішні покриття.
Опис: ІННОВАЦІЇ ПРИ БЛАГОУСТРІЮ ТЕРИТОРІЇ БІЛЯ НОВОЗБУДОВАНИХ І РЕКОНСТРУЙОВАНИХ ОБ’ЄКТІВ. ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВЛАШТУВАННЯ ТРОТУАРНИХ ПЛИТОК.
СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ МАЛЯРНИХ ПОКРИТЬ. НОВЕ В ПРОВЕДЕННІ РЕМОНТНИХ РОБІТ ІСНУЮЧИХ ФАСАДІВ. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ПРО ГІДРОФОБІЗАЦІЮ. СУЧАСНЕ КОЛЬОРОВЕ ВИРІШЕННЯ (КОМПЛЕКСНЕ) ФАСАДІВ І ІНТЕР’ЄРІВ. ОСОБЛИВОСТІ (ТЕХНОЛОГІЧНІ) ВНУТРІШНЬОГО КОМФОРТУ.
СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ ВЛАШТУВАННЯ ЗОВНІШНЬОГО УТЕПЛЕННЯ ФАСАДІВ. ТЕХНОЛОГІЯ ВЛАШТУВАННЯ ОДНОШАРОВИХ СТІН БУДІВЕЛЬ (ПО СУЧАСНИХ ТЕПЛОТЕХНІЧНИХ ВИМОГАХ).
ПРОГРЕСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКОНАННЯ РЕМОНТНИХ РОБІТ ПЛОСКИХ ПОКРІВЕЛЬ. ОСОБЛИВОСТІ УТЕПЛЕННЯ ІСНУЮЧИХ ПОКРІВЕЛЬ.
ОСОБЛИВОСТІ ВЛАШТУВАННЯ ЗАХИСНОГО ШАРУ НА АЗБЕСТОЦЕМЕНТНІ (ШИФЕРНІ), ЧЕРЕПИЧНІ І МЕТАЛЕВІ ПОКРИТТЯ.
СУЧАСНІ МЕТОДИ ВЛАШТУВАННЯ ПІДВІСНИХ, ПІДШИВНИХ І НАТЯЖНИХ СТЕЛЬ.
НАНОТЕХНОЛОГІЇ, ДІОКСИД ТІТАНУ, СИЛІКАЛЬЦИТ
ПРОМЕНЕВА ЕНЕРГІЯ.
ІНФОРМАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ БУДИНКІВ. ВІМ- ТЕХНОЛОГІЇ.
КОНЦЕПЦІЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО МОДЕЛЮВАННЯ БУДИНКІВ ПРИ НОВОМУ БУДІВНИЦТВІ. ВІМ-ТЕХНОЛОГІЇ ПРИ РЕКОНСТРУКЦІЇ, РЕМОНТІ І ЕКСПЛУАТАЦІЇ БУДИНКІВ.
Методи та критерії оцінювання: Форма семестрового контролю – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 20 Екзамен Письмова компонента – 70 Усна компонента – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова
1. Менейлюк О.І., Дорофєєв В.С., Лукашенко Л.Е., Олійник Н.В., Москаленко В.І., Петровський А.Ф., Соха В.Г. Сучасні технології в будівництві. Підручник для вузів. – К: - Освіта України; Одеська державна Академія будівництва та архітектури, 2011. – 534с.
2. Конструкційні матеріали нового покоління та технології їх впровадження у будівництво / Р.Ф. Рунова, В.І. Гоц, М.А. Саницький, та ін. – К.: УВПК «ЕксОб». - 2008. - 360 с.
3. Саницький, О.Р. Позняк, У.Д. Марущак Енергозберігаючі технології в будівництві: навч. посібник – 2-е вид., випр. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2013. – 236 с.
4. Енергозбереження в житловому фонді: проблеми, практика, перспективи: Довриш / НДІпроектреконструкція; Deutshe Energie, 2006. -144с.
5. Р.Ф. Рунова, В.І. Гоц та інші Основи виробництва стінових і оздоблювальних матеріалів. К., 2017, - 528 с.
6. О. П. Буйницька ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ТЕХНІЧНІ ЗАСОБИ НАВЧАННЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для студентів вищих навчальних закладів. Київ «Центр учбової літератури» 2012
7. Гоголь М. В. Регулювання напружень у сталевих комбінованих конструкціях: Монографія / М. В. Гоголь. – К.: Вид-во «Сталь», 2018. – 222 с.
8. Нойферт Э. Строительное проектирование. – Архитектура С. - 2020. - 612 с. (Переклад з німецької)
Допоміжна
1. Про інноваційну діяльність. Закон України № 40-ІV від 04.07.2002 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakоn5.rada.gоv.ua/laws/shоw/40-15
2. Закон "Про пріоритетні напрямки інноваційної діяльності" www.rada.kiev.ua
3. Концепція впровадження ВІМ в Україні – Київ, 2020.
4. European Commission Joint Research Centre Institute for Energy and Transport - План дій для сталого енергетичного розвитку – 2014.
5. Руководство пользователя Tekla 2016i – 2016.
6. Рабате Ж. Качество и долговечность отделочных покрытий в строительстве / Сокр.перевод с французского.-М.: Стройиздат. 1989. -280с.
7. Предупреждение дефектов в строительстве: Защита материалов и конструкций / А. Грасник, Э. Грюн, В. Фике и др.; Пер. с нем. –М.: Стройиздат, 1989. -216с.
8. Науково-технічний журнал – Нові технології в будівництві. 2001-2023.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).