Проєктування металевих конструкцій

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.01.O.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: д.т.н., професор кафедри БКМ Кущенко В.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготувати спеціаліста, який матиме необхідні теоретичні знання та практичні навички з проектування металевих конструкцій будівель і споруд.
Завдання: 1. Здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-дослідні задачі під час професійної діяльності в галузі будівництва і архітектури, що передбачає здатність виконувати техніко-економічне порівняння варіантних рішень, застосування сучасних методів натурних досліджень, використання нових будівельних матеріалів та енергоощадних технологій. 2. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення. 3. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи будівельних конструкцій. 4. Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі будівництва і архітектури. 5. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички.
Результати навчання: 1. Володіння достатніми знаннями в галузях суміжних з дисциплінами ПЦБ, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію та визначати ключові тенденції розвитку галузі. 2. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку послуг з проектування, монтажу та експлуатації будівель та споруд на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при формуванні та реалізації послуг з проектування, монтажу та експлуатації будівель та споруд. 3. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі цивільного і промислового будівництва, використання нових підходів до розрахунку та проектування конструкцій, нетрадиційних та вторинних матеріалів, технологій. 4. Знання та навики щодо розробки та реалізації нових інноваційних продуктів в спеціалізації «Промислове та цивільне будівництво». 5. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі послуг з проектування, монтажу та експлуатації будівель та споруд 6. Розуміння впливу технічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті. 7.Знання основ економіки та управління проектами в галузі послуг з проектування, монтажу та експлуатації будівель та споруд 8. Здобуття адекватних знань та розумінь, що відносяться до спеціалізації 192.1 «Промислове та цивільне будівництво» масштаб яких буде достатнім, щоб успішно організовувати та проводити дослідження в галузі послуг з проектування, монтажу та експлуатації будівель та споруд, формувати та репрезентувати результати професійної діяльності. 9. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань будівництва, використовуючи відомі методи. 10.Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу при дослідженнях будівельних конструкцій 11.Розраховувати, проектувати, досліджувати ринкові тенденції, проводити маркетинговий аналіз, виводити на ринок нові продукти в будівництві 12.Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для вирішення задач в галузі послуг з проектування, монтажу та експлуатації будівель та споруд. 13.Виконувати відповідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички в галузі послуг з проектування, монтажу та експлуатації будівель та споруд. 14.Критично оцінювати отримані результати діяльності, та аргументовано захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Опір матеріалів • Спеціальні споруди • Архітектура будівель і споруд • Проектування залізобетонних і кам’яних конструкцій • Теоретична механіка • Проектування основ і фундаментів • Будівельна механіка • Будівельне матеріалознавство • Будівельні конструкції • Металеві конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаються принципи раціонального формоутворення конструктивних систем з використанням сталі. Розглядаються сучасні конструктивні форми сталевих каркасів: промислових будівель; систем велико-прольотних покрить; багатоповерхових будівель; особливості проектування металевих конструкцій за Європейськими нормами. При виконанні курсового проекту застосовуються інженерні методики проектування каркасу одноповерхової промислової будівлі.
Опис: Розділ 1. Введення. Тема 1.1. Основна література і нормативна база. Склад проекту МК Тема 1.2. Типи і систематизація конструктивних форм МК будівель і споруд 1 Розділ 2. Проектування каркасів виробничих будівель Тема 2.1. Загальна характеристика виробничих будівель. Тема 2.2. Основні несучі елементи каркасів виробничих будівель Тема 2.3. Огороджувальні конструкції одноповерхових виробничих будівель Тема 2.4. Компонування каркасів одноповерхових виробничих будівель Тема 2.5. Системи в’язей у каркасах одноповерхових виробничих будівель Тема 2.6. Розрахунок каркасів одноповерхових виробничих будівель Тема 2.7. Проектування позацентрово-стиснутих колон Тема 2.8. Елементи покриття одноповерхових промислових будівель Тема 2.9. Підкранові конструкції Розділ 3. Каркаси багатоповерхових будівель Тема 3.1. історія і особливості багатоповерхових будівель Тема 3.2. Принципи компонування каркасів багатоповерхових будівель Тема 3.3. Класифікація каркасів Тема 3.4. Конструктивні елементи каркасів багатоповерхових будівель Тема 3.5. Вузли каркасів багатоповерхових будівель Тема 3.6. Особливості розрахунку багатоповерхових будівель Розділ 4. Покриття будівель великих прольотів Тема 4.1. Принципи формоутворення покрить великих прольотів Тема 4.2. Балкові системи Тема 4.3. Рамні конструкції Тема 4.4. Вантові висячі конструкції Розділ 5. Легкі металеві конструкції (ЛМК) виробничих будівель Тема 5.1. Загальна характеристика Тема 5.2. Основні принципи формоутворення Тема 5.3. Класифікація конструктивних рішень ЛМК Тема 5.5. Особливості розрахунку рам з перфорованих двотаврів Тема 5.6. Особливості розрахунку елементів з гофрованими стінками в складі поперечних рам Тема 5.7. Вузлові з’єднання полегшених рам Розділ 6. Особливості проектування сталевих конструкцій за Європейськими нормами Тема 6.1. Загальні відомості про Європейські норми з проектування будівельних конструкцій Тема 6.2. Сталі для будівельних конструкцій Тема 6.3. Основи розрахунку елементів Тема 6.4. З’єднання Тема 6.5. Особливості проектування елементів конструкцій
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль оцінюється за двома складовими: результати усного опитування або виконання реферату згідно вимог (15 балів), усний захист практичних завдань (15 балів). Екзаменаційний контроль включає 2 етапи: письмову компоненту (30 балів) та усну компоненту (40 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Металеві конструкцій: підручник для студ. Вищих навчальних закладів/ В.О. Пермяков та ін. ред. В.О. Пермяков, О.В. Шимановський, Київський національний ун-т будівництва і архітектури. К.: Сталь, 2008 – 812 с. 2. Металеві конструкції Ф.Є.Клименко, В.М.Барабаш, Л.І.Стороженко. Львів., видавництво «Світ», 2002. 3. Металеві конструкції. Спецкурс. Навчальний посібник. О.Ю. Царинник. Львів, Видавництво «Бескід Біт» 2004 – 303 с. 4. Білик А.С., Ковалевська Е.А. Розрахунок сталевих конструкцій відповідно до Еврокоду 3 та національних додатків України: Офіційний практичний посібник до ДСТУ-Н Б EN 1993-1-1:2010. – Український Центр Сталевого Будівництва (УЦСБ), 2019 – 230с. 5. ДБН В.2.6-198: 2014. Сталеві конструкції. Норми проектування. – К.: Укархбудінформ України, 2017. – 199 с. 6. ДБН В.1.2-2: 2006. Навантаження і впливи. Норми проектування. – К.: Мінбуд України, 2006. – 75 с. 7. ДСТУ Б В.1.2-3: 2006. Прогини і переміщення. Вимоги проектування. – К.: Мінбуд України, 2006. – 10с. 8. ДБН В.1.2-14-2009. Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ. – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. – 37с. 9. ДСТУ Б В.2.6 -193: 2013 Захист металевих конструкцій від корозії. Вимоги до проектування. - 10.ДСТУ-Н Б В.2.6-2016. Проектування сталевих конструкцій. Розрахунок конструкцій на вогнестійкість. – К.: НДІБК, 2016. – 147 с. 11. ДСТУ-Н Б В.1.2-13:2008. Настанова. Основи проектування конструкцій (EN1990: 2002, IDN) К: Мінрегіонбуд України, 2010. – 81 с. 12.ДСТУ-Н Б EN 1993-1-1:2010. Єврокод 3. Проектування сталевих конструкцій. Частина 1-1. Загальні правила для споруд (EN 1993-1-1: 2005, IDT). – Київ: Мінрегіон, 2011. -150 с. 13. ДСТУ-Н Б EN 1993-1-2:2010. Єврокод 3. Проектування сталевих конструкцій. Частина 1-2. Загальні положення. Розрахунок конструкцій на вогнестійкість (EN 1993-1-2: 2005, IDT). – Київ: Мінрегіон, 2012. -98 с. 14. ДСТУ-Н Б EN 1993-1-3:2010. Єврокод 3. Проектування сталевих конструкцій. Частина 1-3. Загльні правила. Додаткові правила для холодноформованих елементів і профільованих листів (EN 1993-1-3: 2006, IDT). – Київ: Мінрегіон, 2012. - 220 с. 15. EN 1993-1-3 2006 Eurocode 3 – Design of steel structures. – 130 c. 16. Металеві конструкції. Матеріали. Основи розрахунку. З'єднання: Навч. Посібник для студентів спеціальності «Промислове та цивільне будівництво»/ В.Щ. Пермяков, В.В. Трофимович, В.А. Тарасенко. – К.: ІЗНИ, 1996. – 204 с. 17. Пермяков В.О., Белов І.Д. Металеві конструкції ферм: Навчальний посібник. – К: КНУБА, 2006. – 170с. 18.Шерешевский И.А. Конструирование промышленных зданий и сооружений. М.: «Архитектура-С», 2005 – 86 с. 19. Калафат К.В., Білик А.С. та інш. Розрахунок сталевих конструкцій на вогнестійкість відповідно до Еврокоду 3. Практичний посібник до ДСТУ-Н EN 1993-1-2. – К.: УЦСБ, 2016 – 81 с. 20. Лоусон М., Билик А.С. Стальные конструкции в архитектуре. – К: УЦСБ, 201
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування металевих конструкцій (курсовий проєкт)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.01.O.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: д.т.н., професор Кущенко Володимир Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготувати спеціаліста, який матиме необхідні теоретичні знання та практичні навички з проектування металевих конструкцій будівель і споруд.
Завдання: 1. Здатність розв’язувати задачі дослідницького/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. 2. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. 3. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах. 4. Здатність розробляти та реалізовувати проекти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: 1. Проектувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проектування. 2. Проводити технічну експертизу проектів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проектів і технічної документації завданням на проектування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. 3. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності. 4. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проекту та виробничу базу будівельної організації. 5. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень 6. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Архітектура будівель і споруд; • Будівельна механіка; • Метали та зварювання в будівництві; • Будівельні конструкції; • Металеві конструкції.
Короткий зміст навчальної програми: Компонування каркасу одноповерхової промислової будівлі. Збір навантажень і розрахунок рами каркасу. Розрахунок і конструювання: колони; ферми; підкранових конструкцій. Розробка креслення розташування елементів каркасу одноповерхової будівлі. Розробка креслень вузлів рами каркасу. Розробка робочого креслення ферми покриття.
Опис: Тема 1.Компонування рамно-в?язевого каркасу одноповерхової промислової будівлі. Тема 2. Збір навантажень на раму каркасу промислової будівлі Тема 3. Розробка розрахункової системи поперечної рами.. Тема 4. Розрахунок та визначення розрахункових комбінацій внутрішніх зусиль. Тема 5. Проектування позацентрово-стиснутої колони: визначення розрахункових внутрішніх зусиль; визначення розрахункових довжин; підбір перерізу; розрахунок і конструювання вузлів Тема 6. Проектування ригеля рами у вигляді ферми: підбір перерізів елементів; розрахунок і конструювання вузлів ферми Тема 7. Проектування підкранових конструкцій промислової будівлі: розрахунок підкранових конструкцій; підбір перерізів; перевірки за умовами першого і другого граничних станів
Методи та критерії оцінювання: захист курсового проекту (100)
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий контроль включає 2 етапи: розрахункова частина (70 балів); графічна частина та усну компонента (30 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Металеві конструкцій: підручник для студ. Вищих навчальних закладів/ В.О. Пермяков та ін. ред. В.О. Пермяков, О.В. Шимановський, Київський національний ун-т будівництва і архітектури. К.: Сталь, 2008 – 812 с. 2. ДБН В.1.2-2: 2006. Навантаження і впливи. Норми проектування. – К.: Мінбуд України, 2006. – 60с. 3. ДБН В.1.2-14-2009. Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ. – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. – 37с. 4. ДБН В.2.6 – 198: 2014. Сталеві конструкції. Норми проектування. – К.: Мінрегіон України 2014 - 199 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).