Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.01.O.027
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: професор кафедри БКМ Кущенко В.М,
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1.Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
2.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні
3.Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
4.Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі у галузі будівництва та цивільної інженерії, вибирати належні напрями та відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси.
5.Здатність планувати та здійснювати наукові дослідження у галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: 1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань проектування та будівництва об’єктів промислового та цивільного призначення, використовуючи відомі методи.
2. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до реалізації передових та формування нових ідей в сфері проектування та будівництва промислових та цивільних будівель.
3. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах, виконувати необхідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички при вирішенні задач проектування та будівництва промислових та цивільних будівель.
4. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для досягнення поставлених завдань з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
5. Критично оцінювати отримані результати діяльності, робити відповідні висновки та при необхідності аргументовано захищати прийняті рішення.
6. Використовувати на практиці знання, застосовувати методичний інструментарій пізнання у сфері проектування та будівництва промислових та цивільних будівель.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Практикум з підготовки наукових публікацій матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Наукові дослідження у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: У процесі навчання студенти на практичних заняттях пишуть реферати за темами власних досліджень, готують презентацію і доповідь на семінарі і на студентській науково-технічній конференції. На семінарських заняттях слухають і обговорюють доповіді відповідно до основних напрямків наукових досліджень у галузі будівельної техніки.
Опис: Тема 1. Характеристика наукової спеціальності 05.23.01 «Будівельні конструкції і споруди» Наукові напрямки досліджень на кафедрі БКМ ІБІД. Актуальність і наукова гіпотез.
Тема2. Вплив дефектів та пошкоджень на міцність та деформативність елементів залізобетонних конструкцій.
Тема 3. Оцінка надійності залізобетонних балок підсилених під навантаженням.
Тема 4. Моніторинг технічного стану спеціальних споруд.
Тема 5. Міцність та деформативність багатошарових скляних плит.
Тема 6. Міцність та деформативність багатошарових центрово-стиснутих скляних колон.
Тема 7. Реконструкція спеціальних споруд шахтної поверхні.
Тема 8. Ефективність застосування сталезалізобетонних каркасів з безбалковими перекриттями.
Тема 9. Моніторинг динамічних навантажень гірничо-технічних споруд.
Тема 10. Дослідження напружено-деформованого стану просторових пластинчастих конструкцій
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється за двома складовими: виконання реферату згідно вимог (15 балів), усний захист реферату (15 балів).
Заліковий контроль включає 2 етапи: письмовий контроль (40 балів) та усне опитування (30 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Возняк О.Т. Основи наукових досліджень в будівництві / Возняк О.Т, Желих В.М.: навч. посібник. – Львів, НУ «Львівська політехніка», 2003. – 176 с.
2. Поліщук Є. С. Методи та засоби вимірювань неелектричних величин. — Львів: Вид. Державного університету «Львівська політехніка», 2000. — 360 с.
3. Основи методології та організації наукового дослідження: Навч. посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів/за ред. А.Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010 – 352 с.
4. Закон України. Про основи державної політики в сфері науки і науково-технічної діяльності.
5. Закон України. Про пріоритетні напрямки розвитку науки і техніки. діяльності.
6. Закон України. Про наукову і науково-технічної діяльності.
7. Закон України. Про науково-технічну інформацію.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.03.O.047
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., професор Саницький М.А.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: РН1 (РН14. Планувати та виконувати наукові і прикладні дослідження в галузі будівництва та цивільної інженерії, обирати ефективні методики досліджень, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.).
РН2 (КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації).
РН3 (КОМ 2. Збір, інтерпретація та застосування даних).
РН4 (КОМ 3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово).
РН5 (КОМ 4. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Результати навчання:
РН6 (АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів).
РН7 (АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів).
РН8 (АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Наукові дослідження у будівництві
Інноваційні технології виготовлення сучасних будівельних матеріалів і виробів
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення вивчення таких тем: основи методики планування наукового дослідження, методи випробувань будівельних матеріалів згідно державних та європейських стандартів, науковий підхід у проектуванні складів будівельних матеріалів, модифікованих суперпластифікаторами та нанодобавками, методи обробки результатів наукових і експериментальних досліджень. Дисципліна забезпечує загальний та професійний розвиток магістра науковця та спрямована на отримання поглиблених знань з методології науки та системи організації науково-дослідницької діяльності, необхідних для подальшої успішної самостійної експериментальної роботи.
Опис: Вивчення вивчення таких тем: основи методики планування наукового дослідження, методи випробувань будівельних матеріалів згідно державних та європейських стандартів, науковий підхід у проектуванні складів будівельних матеріалів, модифікованих суперпластифікаторами та нанодобавками, методи обробки результатів наукових і експериментальних досліджень. Дисципліна забезпечує загальний та професійний розвиток магістра науковця та
Методи та критерії оцінювання:
письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, реферат (45%)
• підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (55%).
Критерії оцінювання результатів навчання:
письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, реферат (45%)
• підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Щелочные цементы / П.В. Кривенко, Р.Ф. Рунова, М.А. Саницкий, И.И. Руденко. – Київ: “Основа”, 2015. – 448 с.
2. Саницький М.А., Соболь Х.С., Марків Т.Є. Модифіковані композиційні цементи: навч. посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 132 с.
3. Конструкційні матеріали нового покоління та технології їх впровадження в будівництво / Р. Ф. Рунова, В. І. Гоц, М. А. Саницький [та ін.]. – К. : УВПК „ЕксОб”, 2008. – 360 с.
4. Будівельне матеріалознавство : Підручник / [Кривенко П. В., Пушкарьова К. К., Барановський В. Б. та ін.]. – К. : Видавництво Ліра-К, 2012. – 624 с.
http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11300
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.04.O.065
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., професор Саницький М.А.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: РН1 (РН14. Планувати та виконувати наукові і прикладні дослідження в галузі будівництва та цивільної інженерії, обирати ефективні методики досліджень, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.).
РН2 (КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації).
РН3 (КОМ 2. Збір, інтерпретація та застосування даних).
РН4 (КОМ 3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово).
РН5 (КОМ 4. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Результати навчання:
РН6 (АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів).
РН7 (АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів).
РН8 (АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Наукові дослідження у будівництві
Інноваційні технології виготовлення сучасних будівельних матеріалів і виробів
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення вивчення таких тем: основи методики планування наукового дослідження, методи випробувань будівельних матеріалів згідно державних та європейських стандартів, науковий підхід у проектуванні складів будівельних матеріалів, модифікованих суперпластифікаторами та нанодобавками, методи обробки результатів наукових і експериментальних досліджень. Дисципліна забезпечує загальний та професійний розвиток магістра науковця та спрямована на отримання поглиблених знань з методології науки та системи організації науково-дослідницької діяльності, необхідних для подальшої успішної самостійної експериментальної роботи.
Опис: Вивчення вивчення таких тем: основи методики планування наукового дослідження, методи випробувань будівельних матеріалів згідно державних та європейських стандартів, науковий підхід у проектуванні складів будівельних матеріалів, модифікованих суперпластифікаторами та нанодобавками, методи обробки результатів наукових і експериментальних досліджень. Дисципліна забезпечує загальний та професійний розвиток магістра науковця та
Методи та критерії оцінювання:
письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, реферат (45%)
• підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (55%).
Критерії оцінювання результатів навчання:
письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, реферат (45%)
• підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Щелочные цементы / П.В. Кривенко, Р.Ф. Рунова, М.А. Саницкий, И.И. Руденко. – Київ: “Основа”, 2015. – 448 с.
2. Саницький М.А., Соболь Х.С., Марків Т.Є. Модифіковані композиційні цементи: навч. посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 132 с.
3. Конструкційні матеріали нового покоління та технології їх впровадження в будівництво / Р. Ф. Рунова, В. І. Гоц, М. А. Саницький [та ін.]. – К. : УВПК „ЕксОб”, 2008. – 360 с.
4. Будівельне матеріалознавство : Підручник / [Кривенко П. В., Пушкарьова К. К., Барановський В. Б. та ін.]. – К. : Видавництво Ліра-К, 2012. – 624 с.
http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11300
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.05.O.084
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: професор Соболь Христина Степанівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
• ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії;
• ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
• ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Результати навчання: 1. РН04. Здійснювати експлуатацію, утримання та контроль якості зведення об’єктів будівництва та цивільної інженерії
2. РН08. Відслідковувати найновіші досягнення в обраній спеціалізації, застосовувати їх для створення інновацій
3. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації
4. КОМ 2. Збір, інтерпретація та застосування даних
5. КОМ 3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово
6. КОМ 4. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
7. АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів
8. АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
9. АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Наукові дослідження у будівництві
2. Інноваційні технології виготовлення сучасних будівельних матеріалів і виробів
3. Економіка і управління підприємством
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення таких тем: основи методики планування наукового дослідження, методи випробувань будівельних матеріалів згідно існуючих норм, проектування складів будівельних матеріалів, модифікованих органо-мінеральними добавками, методи обробки результатів наукових і експериментальних досліджень. Дисципліна забезпечує загальний та професійний розвиток магістра науковця та спрямована на отримання поглиблених знань з методології науки та системи організації науково-дослідницької діяльності, необхідних для подальшої успішної самостійної експериментальної роботи.
Опис: Наукові дослідження у галузі дорожнього будівництва
Методи планування наукового дослідження
Методи випробувань будівельних матеріалів згідно існуючих норм
Проектування складів дорожніх бетонів модифікованих органо-мінеральними добавками
Методи обробки результатів експериментальних досліджень
Методи та критерії оцінювання: Форма семестрового контролю – залік.
Поточний контроль - 30 балів
Заліковий контроль - 70 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент розробляє послідовність виконання наукового дослідження, підбирає оптимальні методи досліджень, систематизує та інтерпритує отримані результати. Заліковий контроль здійснюється шляхом оцінювання представлення виконаного наукового дослідження.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Саницький М.А., Соболь Х.С., Марків Т.Є. Модифіковані композиційні цементи: навч. посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 132 с.
2. Конструкційні матеріали нового покоління та технології їх впровадження в будівництво / Р. Ф. Рунова, В. І. Гоц, М. А. Саницький [та ін.]. – К. : УВПК „ЕксОб”, 2008. – 360 с.
3. Цемент. Частина 1. Склад, технічні умови та критерії відповідності для звичайних цементів. - ДСТУ Б EN 197-1:2015 (EN 197-1:2011, IDT). - К.: Мінрегіон України, 2016. - 53 с.
4. Гоц В. І. Бетони і будівельні розчини: підручник / В. І. Гоц, В. В. Павлюк, П. С. Шилюк. – К. : Основа, 2016. – 568 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.06.O.102
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: професор Соболь Христина Степанівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
• ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії;
• ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
• ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Результати навчання: 1. РН04. Здійснювати експлуатацію, утримання та контроль якості зведення об’єктів будівництва та цивільної інженерії
2. РН08. Відслідковувати найновіші досягнення в обраній спеціалізації, застосовувати їх для створення інновацій
3. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації
4. КОМ 2. Збір, інтерпретація та застосування даних
5. КОМ 3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово
6. КОМ 4. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
7. АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів
8. АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
9. АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Наукові дослідження у будівництві
2. Інноваційні технології виготовлення сучасних будівельних матеріалів і виробів
3. Економіка і управління підприємством
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення таких тем: основи методики планування наукового дослідження, методи випробувань будівельних матеріалів згідно існуючих норм, проектування складів будівельних матеріалів, модифікованих органо-мінеральними добавками, методи обробки результатів наукових і експериментальних досліджень. Дисципліна забезпечує загальний та професійний розвиток магістра науковця та спрямована на отримання поглиблених знань з методології науки та системи організації науково-дослідницької діяльності, необхідних для подальшої успішної самостійної експериментальної роботи.
Опис: Наукові дослідження у галузі дорожнього будівництва
Методи планування наукового дослідження
Методи випробувань будівельних матеріалів згідно існуючих норм
Проектування складів дорожніх бетонів модифікованих органо-мінеральними добавками
Методи обробки результатів експериментальних досліджень
Методи та критерії оцінювання: Форма семестрового контролю – залік.
Поточний контроль - 30 балів
Заліковий контроль - 70 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент розробляє послідовність виконання наукового дослідження, підбирає оптимальні методи досліджень, систематизує та інтерпритує отримані результати. Заліковий контроль здійснюється шляхом оцінювання представлення виконаного наукового дослідження.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Саницький М.А., Соболь Х.С., Марків Т.Є. Модифіковані композиційні цементи: навч. посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 132 с.
2. Конструкційні матеріали нового покоління та технології їх впровадження в будівництво / Р. Ф. Рунова, В. І. Гоц, М. А. Саницький [та ін.]. – К. : УВПК „ЕксОб”, 2008. – 360 с.
3. Цемент. Частина 1. Склад, технічні умови та критерії відповідності для звичайних цементів. - ДСТУ Б EN 197-1:2015 (EN 197-1:2011, IDT). - К.: Мінрегіон України, 2016. - 53 с.
4. Гоц В. І. Бетони і будівельні розчини: підручник / В. І. Гоц, В. В. Павлюк, П. С. Шилюк. – К. : Основа, 2016. – 568 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.07.O.122
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., проф. Возняк О.Т.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • загальні компетентності:
• вивчити та опрацювати основні наукові доробки сучасних українських вчених в галузі будівництва
• розширити компетентності з методології науки;
• закріпити та розширити знання з теоретико-методичних засад будівельно-інженерних наук;
• засвоїти напрямки наукових досліджень;
• ознайомити студенів з підходами до накопичення інформації та її аналізу;
фахові компетентності:
• оволодіти методами планування і організації наукових досліджень;
• набути навичок узагальнення та використання наукових досліджень у процесі підгото-вки наукових робіт;
• володіти основами створення і використання пакетів прикладних програм для вирішення задач моделювання.
Результати навчання: Здійснювати експлуатацію, утримання та контроль якості зведення об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
Відслідковувати найновіші досягнення в обраній спеціалізації, застосовувати їх для створення інновацій.
необхідних для виконання академічних та професійних завдань; проблем писати іноземною мовою для участі у міжнародних академічних заходах, програмах обміну.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації
Збір, інтерпретація та застосування даних
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово
Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Наукові дослідження в будівництві. Спецкурс з наукових досліджень спеціальності. Педагогічний практикум. Проектування систем опалення
Короткий зміст навчальної програми: Вступ. Мета і задачі дисципліни, її взаємозв’язок з іншими дисциплінами математичної, програмно-алгоритмічної і загальноінженерної підготовки.
Організація науково-дослідної роботи студентів у ВНЗ. Актуальність та класифікація досліджень. Сучасна наукова проблема.
Основні елементи наукового дослідження.
Методи проведення наукового дослідження. Робота над літературними джерелами та іншими джерелами інформації. Узагальнення результатів наукового дослідження.
Області застосування в інженерній практиці математичних методів і моделей в розрахунках на ЕОМ.
Інформаційне забезпечення наукових досліджень.
Опис: Вступ. Мета і задачі дисципліни, її взаємозв’язок з ін-шими дисциплінами математичної, програмно-алгоритмічної і загальноінженерної підготовки.
Організація науково-дослідної роботи студентів у ВНЗ. Актуальність та класифікація досліджень. Сучасна наукова проблема.
Основні елементи наукового дослідження.
Методи проведення наукового дослідження. Робота над літературними джерелами та іншими джерелами інформації. Узагальнення результатів наукового дослідження.
Області застосування в інженерній практиці математи-чних методів і моделей в розрахунках на ЕОМ.
Інформаційне забезпечення наукових досліджень.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль:
- практичні заняття
- контрольна робота
Підсумкові контролі:
- залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (Максимальна оцінка в балах):
Лабор. зан. (30),
Заліковий контроль
письмова компонента (60), усна компонента (10).
Разом за дисципліну (100).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Бали виставляються за результатами поточного контролю, який включає в себе виконання та захист лабораторних робіт.
В результаті проведення іспиту, сумарна кількість балів, отриманих студентом за поточний та семестровий контроль, переводиться у державну підсумкову оцінку.
Рекомендована література: 1. Возняк О.Т., Желих В.М Навчальний посібник з грифом МОН “Основи наукових досліджень у будівництві“ , Львів, НУ”ЛП”, 2003 р., 174 стор.
2. Возняк О.Т. Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Планування експерименту та оптимізація вирішень у системах ТГВ», Львів, НУ”ЛП”, 2012 р, 164 стор.
3. Возняк О.Т. Планування експерименту та оптимізація вирішень у вентиляційній техніці. Монографія. – Львів: НУ ”ЛП”, 2010 р., 220 стор.
4. Возняк О.Т., Савченко О.О.,Миронюк Х.В.,Шаповал С.П.,Сподинюк Н.А.,Гулай Б.І Навчальний посібник з грифом НУ «ЛП» «Теплогазопостачання та вентиляція», Львів, НУ”ЛП”, 2013 р., 275 стор.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобува-чів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імпле-ментації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфі-кації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері со-ціальної інклюзії та інклюзивної освіти.
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Поло-ження про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехні-ка».
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.08.O.139
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Жук Володимир Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність проводити обстеження, випробування, діагностику та розрахунки при розв’язанні складних задач дослідницького та інноваційного характеру у галузі будівництва та цивільної інженерії.
Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументації до фахівців і нефахівців будівельної галузі.
Результати навчання: Вільно спілкуватися державною мовою усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері архітектури та будівництва.
Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
Вміти планувати і виконувати дослідження у галузі систем ВВ, застосовувати дослідницькі навички у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Наукові дослідження в будівництві.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна призначена для вивчення методології наукових досліджень у галузі будівництва та інженерії довкілля зі спеціалізації "Водопостачання та водовідведення", а також набуття практичних навичок з підготовки та представлення доповідей за тематикою дослідження.
Опис: Методологія наукових досліджень в інженерних науках. Специфіка галузі будівництво та інженерія довкілля. Методи планування досліджень. Особливості фізичного моделювання процесів у системах водопостачання та водовідведення. Вимірювальні та реєструючі засоби. Оцінка похибок експериментального дослідження. Аналіз та математична оборобка результатів досліджень. Формування звітів і презентацій за результатами наукових досліджень. Формулювання висновків за результатами проведених досліджень. Представлення доповідей за результатами виконаних досліджень.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання студентів:
- оцінювання роботи студентів під час практичних занять;
- оцінювання виконання індивідуального завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень студента здійснюється за 100-бальною шкалою. Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована "Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів Національного університету "Львівська політехніка".
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: ДСТУ 3008:2015. Інформація та документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура та правила оформлювання.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).