Проєктування конструкцій з дерева та пластмас
Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Код дисципліни: 7.192.01.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: професор, д.т.н., Тарас Шналь
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-прикладні задачі під час дослідницько-професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії та у процесі навчання із застосуванням сучасних інформаційних та інноваційних технологій.
ЗК 5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
СК 01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК 03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: РН 01. Проектувати поширені промислові та цивільні будівлі і споруди, в тому числі з використанням програмних систем комп’ютерного проектування.
РН 03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН 08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН 09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Будівельна механіка
Опір матералів
Конструкції з дерева та пластмас
Архітектура будівель та споруд
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Проектування металевих конструкцій
Проектування основ та фундаментів
Спеціальні споруди
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» визначений державними вимогами і складає 90 академічних годин (3,0 кредити EСTS), з яких 45 годин відведено на аудиторні заняття, 45 години – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують курсовий проект. Форма підсумкового контролю знань – екзамен.
Завдання вивчення дисципліни передбачає засвоєння студентами новітніх теорій, методів і технологій з виготовлення, конструювання та розрахунку конструкцій з дерева та пластмас.
Опис: Площинні наскрізні дерев’яні конструкції.Вимоги до конструкцій з дерева та пластмас.
Раціональне застосування конструкцій з дерева та пластмас.
Конструкція і розрахунок арок трикутного і криволінійного обрисів (кругового, параболічного).
Конструкція і розрахунок вузлових з’єднань.
Конструкція і розрахунок ферм трикутних, з паралельними поясами, сегментних, багатокутних.
Конструкція і розрахунок вузлових з’єднань.
Конструкція і розрахунок рам: з прямолінійних елементів, гнуто-клеєних, ґратчастих.
Конструкція і розрахунок вузлових з’єднань.
Просторові конструкції з дерева та пластмас.Тонкостінні конструкції покрівель одноповерхових будинків і споруд: основні форми, конструктивні рішення.
Безмоментна теорія розрахунку зусиль в елементах куполів.
Кружальна арка, як вихідна форма кружально-сітчастих склепінь.
Кружально-сітчасті склепіння: конструкція і розрахунок.
Сітчасті куполи. Конструктивні схеми і принципи розрахунку.
Конструкція і принципи розрахунку склепінь з пластмасових елементів.
Складки: конструкція і розрахунок.
Гіперболічні оболонки: конструкція і принципи розрахунку.
Пневматичні конструкції. Основні конструктивні схеми, матеріали. Вузлові з’єднання, принципи розрахунку.
Основи експлуатації дерев’яних конструкцій.Забезпечення вогнетривкості конструкцій з дерева та пластмас.
Технічне обслуговування дерев’яних конструкцій будинків і споруд. Ремонт і способи підсилення несучих дерев’яних елементів.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30 балів. Екзаменаційний контроль.Письмова компонента - 40 балів. Усна компонента - 30 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.6-161:2017 Дерев’яні конструкції. Основні положення. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2017.
2. ДБН В.1.2-2:2006 Навантаження і впливи. Норми проектування. Київ, Мінбуд України, 2006.
3. Навчальний посібник. Гомон, С. С. (2016) Конструкції із дерева та пластмас. НУВГП, Рівне.
4. Ю.Ф. Бучок Будівельні конструкції. Основи розрахунку: Підручник. Київ «Вища школа», 1994. -447с.
5. Кислюк Я. Д. Конструкції з дерева та пластмас: навчальний посібник. – Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2011. – 355 с.
6. Банніков Д. О. Конструкції з дерева та пластмас: методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт. – Дніпро: Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2020.
7. Клименко В. З. Конструкції з дерева і пластмас. – Київ: Вища школа, 2000. – 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Проєктування конструкцій з дерева та пластмас (курсовий проєкт)
Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Код дисципліни: 7.192.01.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: професор, д.т.н., Тарас Шналь
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-прикладні задачі під час дослідницько-професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії та у процесі навчання із застосуванням сучасних інформаційних та інноваційних технологій.
ЗК 5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
СК 01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК 03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: РН 01. Проектувати поширені промислові та цивільні будівлі і споруди, в тому числі з використанням програмних систем комп’ютерного проектування.
РН 03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН 08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН 09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Будівельна механіка
Опір матералів
Конструкції з дерева та пластмас
Архітектура будівель та споруд
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Проектування металевих конструкцій
Проектування основ та фундаментів
Спеціальні споруди
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Проектування конструкцій з дерева та пластмас» визначений державними вимогами і складає 90 академічних годин (3,0 кредити EСTS), з яких 45 годин відведено на аудиторні заняття, 45 години – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують курсовий проект. Форма підсумкового контролю знань – екзамен.
Завдання вивчення дисципліни передбачає засвоєння студентами новітніх теорій, методів і технологій з виготовлення, конструювання та розрахунку конструкцій з дерева та пластмас.
Опис: Запроектувати огороджуючі та несучі дерев’яні конструкції однопролітної промислової будівлі
1. Вибрати схему споруди та конструкцію покриття. 2. Виконати розрахунок і конструювання основних несучих конструк¬цій покриття і каркасу споруди*: а) визначити розрахункові навантаження; б) виконати статичний розрахунок; в) підібрати і виконати перевірку прийнятих перерізів; 4. Виконати креслення розрахованих конструкцій.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Пояснювальна записка - 40 балів. Графічна частина - 20 балів. Захист - 40 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.6-161:2017 Дерев’яні конструкції. Основні положення. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2017.
2. ДБН В.1.2-2:2006 Навантаження і впливи. Норми проектування. Київ, Мінбуд України, 2006.
3. Навчальний посібник. Гомон, С. С. (2016) Конструкції із дерева та пластмас. НУВГП, Рівне.
4. Ю.Ф. Бучок Будівельні конструкції. Основи розрахунку: Підручник. Київ «Вища школа», 1994. -447с.
5. Кислюк Я. Д. Конструкції з дерева та пластмас: навчальний посібник. – Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2011. – 355 с.
6. Банніков Д. О. Конструкції з дерева та пластмас: методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт. – Дніпро: Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2020.
7. Клименко В. З. Конструкції з дерева і пластмас. – Київ: Вища школа, 2000. – 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).