Залізобетонні конструкції спеціальних споруд
Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Код дисципліни: 7.192.01.E.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: д.т.н., проф. Хміль Р.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: INT. Здобути здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-прикладні задачі під час дослідницько-професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії та у процесі навчання із застосуванням сучасних інформаційних та інноваційних технологій.
ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні
СК 01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.07
СК 03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
СКП 2.1. Поглиблені знання чинних нормативно-правових документів, стандартів, рекомендацій та інших нормативно-розпорядчих документів при проектуванні спеціальних споруд.
СКП 2.3. Здатність реалізовувати дослідницькі навички при , формуванні-розробленні нових рішень в сфері проектування, будівництва спеціальних споруд.
Результати навчання: РН 01. Проектувати поширені промислові та цивільні будівлі і споруди, в тому числі з використанням програмних систем комп’ютерного проектування.
РН 03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН 07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
РН 08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РНС 2.2. Знати та застосовувати відповідні інженерно-технічні рішення при проектуванні складних та відповідальних за призначенням об’єктів спеціального призначення.
РНС 2.4 Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових конструктивних та технологічних рішень при розробці та впровадженні споруд та конструкцій спеціального призначення.
РНС 2.5 Оцінювати отримані результати з метою прийняття оптимального конструктивного рішення при проектуванні.
ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
УМ 3. Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельна механіка
Будівельні конструкції
Залізобетонні та кам’яні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: В рамках дисципліни вивчаються основні правила проектування спеціальних споруд із застосуванням важкого армованого бетону, а саме конструктивні рішення протирадівційних укриттів, захисних споруд для постійного та тимчасового перебування людей, споруди для захисту критичної еенергетичної та транчпортної інфораструктури.
До спеціальних споруд у курсі також віднесено великопролітні конструкції (тонкостінні просторові покриття, висячі покриття, циліндричні та прямокутні резервуари; підпірні стіни; бункери та силоси; водонапірні вежі).
Опис: Розділ 1. Загальні принципи проектування залізобетонних конструкцій
Розділ 2. Конструкції протирадіаційних укриттів
Розділ 3. Конструкції захисних споруд
Розділ 4. Тонкостінні просторові покриття
Розділ 5. Конструкції інженерних споруд
Методи та критерії оцінювання: усне опитування (30%)
підсумковий контроль: письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється: усне опитування на практичних заняттях (30 балів).
Екзамен включає 2 етапи: письмовий контроль в аудиторії або у середовищі ВНС (50 балів) та усне опитування (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.6-98:2009.Бетонні та залізобетонні конструкції. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 71c.
2. ДСТУБ В.2.6-256:2010. Бетонні та залізобетонні конструкції з важкого бетону. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 118 с.
3. ДБН В.1.2-2:2006. Навантаження і впливи. Норми проектування. К., Мінбуд України, 2006 - 78 с.
4. ДБН В.2.2-5:2023 Захисні споруди цивільного захисту. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 112 с.
5. Практичний розрахунок елементів залізобетонних конструкцій за ДБН В.2.6-98:2009 у порівнянні з розрахунками за СНиП 2.03.01-84* і EN 1992-1-1 (Eurocode 2) / В.М. Бабаев, А.М. Бамбура, О.М. Пустовойтова та ін. ; за заг. ред. В.С. Шмуклера. – Харків : Золоті сторінки, 2015. – 208 с.
6. Залізобетонні конструкції: будівлі, споруди та їх частини :
Підручник, 2-ге видання / А.М. Павліков - Полтава, ПолтНТУ,
2017. – 284 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Залізобетонні конструкції спеціальних споруд (курсовий проєкт)
Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Код дисципліни: 7.192.01.E.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: д.т.н., проф. Хміль Р.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: INT. Здобути здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-прикладні задачі під час дослідницько-професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії та у процесі навчання із застосуванням сучасних інформаційних та інноваційних технологій.
ЗК 4. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
СК 07. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії.
СКП 2.2. Здатність розробляти спеціалізовані розділи проектної документації та вести контроль при проектуванні, впровадженні складних та відповідальних за призначенням спеціальних споруд.
Результати навчання: РН 02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН 06. Застосовувати сучасні математичні та числові методи для аналізу, розрахунку та оптимізації параметрів проектування промислових та цивільних будівель і споруд.
РНС 2.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань проекту-вання та будівництва об’єктів спеціального призначення.
РНС 2.3. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для досягнення поставлених задач, застосовуючи методичний інструментарій пізнання у сфері проектування та спеціальних споруд та конструкцій.
РНС 2.5 Оцінювати отримані результати з метою прийняття оптимального конструктивного рішення при проектуванні.
УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах.
АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельна механіка
Будівельні конструкції
Залізобетонні та кам’яні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: В рамках дисципліни виконується курсовий проект з проектування залізобетонних спеціальних споруд (протирадівційне укриття абщ захисних споруд для постійного та тимчасового перебування людей)
Опис: При проектування захисної споруди розробляється конструктивне рішення основних несучих залізобетонних констуркцій (стін та перекриття) з проведенням розрахунків за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та вручну відповідно до діючих норм проектування.
Об’єм проекту: Пояснююча записка до 60 аркушів ф.А4
та 2…3 креслень арк. формату А2 (або 4…6 арк. формату А3)
Методи та критерії оцінювання: Практичні заняття:репродуктивний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання курсового проекту включає оцінювання якості виконаного проекту (50 бал.) та усний захист проекту (50 бал.). Разом 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.6-98:2009.Бетонні та залізобетонні конструкції. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 71c.
2. ДСТУБ В.2.6-256:2010. Бетонні та залізобетонні конструкції з важкого бетону. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 118 с.
3. ДБН В.1.2-2:2006. Навантаження і впливи. Норми проектування. К., Мінбуд України, 2006 - 78 с.
4. ДБН В.2.2-5:2023 Захисні споруди цивільного захисту. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 112 с.
5. Практичний розрахунок елементів залізобетонних конструкцій за ДБН В.2.6-98:2009 у порівнянні з розрахунками за СНиП 2.03.01-84* і EN 1992-1-1 (Eurocode 2) / В.М. Бабаев, А.М. Бамбура, О.М. Пустовойтова та ін. ; за заг. ред. В.С. Шмуклера. – Харків : Золоті сторінки, 2015. – 208 с.
6. Залізобетонні конструкції: будівлі, споруди та їх частини :
Підручник, 2-ге видання / А.М. Павліков - Полтава, ПолтНТУ,
2017. – 284 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).