Споруди водопідготовки

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 7.194.01.O.005
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Вербовський Орест Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка спеціалістів для виробничо-технологічної, організаційно-керівної, проектної та дослідної роботи під час будівництва та експлуатації споруд водопідготовки.
Завдання: інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв'язувати складні задачі і проблеми у сфері гідротехнічного будівництва, водної інженерії та водних технологій при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризується комплексністю та невизначеністю умов та вимог. загальні компетентності: ЗК1. Здатність приймати обгрунтовані рішення. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК1. Здатність застосовувати методи математики, природничих і технічних наук, а також спеціалізоване комп'ютерне програмне забезпечення для розв'язання інженерних задач гідротехнічного будівництва, водної інженерії /та водних технологій. СКЗ. Здатність прогнозувати потреби споживачів у водних ресурсах та антропогенне навантаження на водні об'єкти, розробляти схеми комплексного використання і охорони вод, організовувати раціональне використання водних ресурсів.
Результати навчання: -Знати інноваційні технології та методи у галузі водного господарства та інженерії довкілля; -Знати теорію та методи планування наукових досліджень, сучасні методи та способи виконання досліджень, відповідне обладнання та апаратуру; -Знати методологію виконання гідравлічних, гідротехнічних та інших інженерних розрахунків водогосподарських систем та їх елементів з врахуванням їх взаємозв’язку та взаємодії; -Знати закони та методи моделювання процесів і явищ у галузі водного господарства та інженерії довкілля; -Знати спеціалізовані інформаційні і комунікаційні технології та сучасні комп’ютерні програмні комплекси у професійній галузі; -Знати принципи та методи охорони праці та цивільної безпеки у професійній галузі; -Знати методологію управління проектами у галузі водогосподарського, природоохоронного та гідротехнічного будівництва; -Знати методи та інструменти для дослідження існуючого стану водогосподарських, гідротехнічних та природоохоронних систем, моделювання та прогнозування його зміни в часі; - Знати принципи та методи розробки і впровадження проектів реконструкції та модернізації водогосподарських, гідротехнічних та природоохоронних систем; -Знати економічні засади професійної діяльності та механізми прийняття управлінських рішень
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -Водозабірні споруди; -Водопровідні мережі та споруди; -Раціональне використання та охорона водних ресурсів; -Водна інженерія; -Водні технології; -Водне господарство промислових підприємств; -Природоохоронні споруди; -Споруди для утилізації відходів;
Короткий зміст навчальної програми: В системі водоохоронного та природоохоронного будівництва споруди водопідготовки мають забезпечити високу якість обробки води перед подачею її населенню. Це потребує застосовувати прогресивні технології водопідготовки. У дисципліні розглядаються питання складу і властивостей природних вод. Детально розглядається розрахунок обладнання для приготування та дозування реагентів, розрахунок споруд водопідготовки.
Опис: Характеристика джерел водопостачання. Вимоги до якості господарсько-питної води. Методи і схеми підготовки води для питного водопостачання. Реагентне господарство станції водопідготовки та дозування розчинів і суспензій реагентів. Типи змішувачів та їх розрахунок. Класифікація камер пластівцеутворення та їх розрахунок. Класифікація відстійників, їх розрахунок. Класифікація освітлювачів у шарі завислого осаду, їх розрахунок. Типи фільтрів, їх розрахунок. Споруди для знезараження води. Фторування та дефторування води.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль – робота здобувачів освіти під час практичних занять, виконання та захист лабораторних робіт. Екзаменаційний контроль – письмова та усна компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота здобувачів освіти під час практичних занять (10%), виконання та захист лабораторних робіт (20%) Підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. – Київ: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2013. 2. Тугай А.М., Орлов В.О. Водопостачання: Підручник. – К.: Знання, 2009. – 735 с. 3. ДСанПіН 2.2.4-171-10 “Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною” 4. Л.В.Крамаренко. Технологія очищення природних вод: Навчальний посібник. – Харків: ХНАМГ, 2008. – 145 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Споруди водопідготовки (курсовий проєкт)

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 7.194.01.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Вербовський Орест Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка спеціалістів для виробничо-технологічної, організаційно-керівної, проектної та дослідної роботи під час будівництва та експлуатації споруд водопідготовки.
Завдання: Здатність розв'язувати складні задачі і проблеми у сфері гідротехнічного будівництва, водної інженерії та водних технологій при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризується комплексністю та невизначеністю умов та вимог. загальні компетентності: ЗК1. Здатність приймати обгрунтовані рішення. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК1. Здатність застосовувати методи математики, природничих і технічних наук, а також спеціалізоване комп'ютерне програмне забезпечення для розв'язання інженерних задач гідротехнічного будівництва, водної інженерії /та водних технологій. СКЗ. Здатність прогнозувати потреби споживачів у водних ресурсах та антропогенне навантаження на водні об'єкти, розробляти схеми комплексного використання і охорони вод, організовувати раціональне використання водних ресурсів.
Результати навчання: -Знати інноваційні технології та методи у галузі водного господарства та інженерії довкілля; -Знати теорію та методи планування наукових досліджень, сучасні методи та способи виконання досліджень, відповідне обладнання та апаратуру; -Знати методологію виконання гідравлічних, гідротехнічних та інших інженерних розрахунків водогосподарських систем та їх елементів з врахуванням їх взаємозв’язку та взаємодії; -Знати закони та методи моделювання процесів і явищ у галузі водного господарства та інженерії довкілля; -Знати спеціалізовані інформаційні і комунікаційні технології та сучасні комп’ютерні програмні комплекси у професійній галузі; -Знати принципи та методи охорони праці та цивільної безпеки у професійній галузі; -Знати методологію управління проектами у галузі водогосподарського, природоохоронного та гідротехнічного будівництва; -Знати методи та інструменти для дослідження існуючого стану водогосподарських, гідротехнічних та природоохоронних систем, моделювання та прогнозування його зміни в часі; - Знати принципи та методи розробки і впровадження проектів реконструкції та модернізації водогосподарських, гідротехнічних та природоохоронних систем; -Знати економічні засади професійної діяльності та механізми прийняття управлінських рішень
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: -Водозабірні споруди; -Водопровідні мережі та споруди; -Раціональне використання та охорона водних ресурсів; -Водна інженерія; -Водні технології. Кореквізити: -Водне господарство промислових підприємств; -Природоохоронні споруди; -Споруди для утилізації відходів;
Короткий зміст навчальної програми: Визначення продуктивності водоочисної станції; визначення (залежно від якісних показників) складу водопровідних очисних споруд; визначення необхідних реагентів для обробки води, їх кількості; визначення розмірів реагентного господарства і складських приміщень; підбір і розрахунок пристроїв для приготування розчинів реагентів; розрахунок основних споруд; компановка основних вузлів і споруд станції водообробки; складання генплану і висотної схеми.
Опис: Характеристика джерел водопостачання. Вимоги до якості господарсько-питної води. Методи і схеми підготовки води для питного водопостачання. Реагентне господарство станції водопідготовки та дозування розчинів і суспензій реагентів. Типи змішувачів та їх розрахунок. Класифікація камер пластівцеутворення та їх розрахунок. Класифікація відстійників, їх розрахунок. Класифікація освітлювачів у шарі завислого осаду, їх розрахунок. Типи фільтрів, їх розрахунок. Споруди для знезараження води. Фторування та дефторування води.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (залік): захист курсового проекту (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: підсумковий контроль (залік): захист курсового проекту (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. – Київ: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2013. 2. Тугай А.М., Орлов В.О. Водопостачання: Підручник. – К.: Знання, 2009. – 735 с. 3. ДСанПіН 2.2.4-171-10 “Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною” 4. Л.В.Крамаренко. Технологія очищення природних вод: Навчальний посібник. – Харків: ХНАМГ, 2008. – 145 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).