Управління поверхневим стоком
Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 7.194.01.E.021
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Жук Володимир Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Прагнення до збереження навколишнього середовища.
Здатність виконувати інженерні розрахунки параметрів водних потоків та конструктивних елементів об’єктів професійної діяльності.
Здатність у складі проектної групи проектувати водогосподарські мережі та споруди.
Результати навчання: Визначати шляхи розв’язання інженерно-технічних задач у професійній діяльності, аргументовано інтерпретувати їх результати.
Визначати і враховувати кліматичні, інженерно-геологічні, гідрогеологічні, гідрологічні та екологічні особливості територій при проектуванні, будівництві та експлуатації об’єктів професійної діяльності.
Здійснювати гідрологічні, гідравлічні та гідротехнічні розрахунки з використанням сучасних програмних комплексів та спеціалізованих баз даних.
Демонструвати знання складу, вимог та методів виконання проектної документації водогосподарських мереж та споруд.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Інженерні мережі та споруди
• Прикладна гідромеханіка
• Водовідвідні очисні споруди
Короткий зміст навчальної програми: Метою викладання дисципліни "Управління поверхневим стоком" є засвоєння теорій та концепцій формування поверхневого стоку на забудованих територіях, набуття вмінь щодо розробки схем оптимізації систем дощового водовідведення населених пунктів та промислових підприємств з реалізацією заходів з керування поверхневим стоком. Ця дисципліна є важливою ланкою у підготовці фахівців з "Гідротехнічного будівництва, водної інженерії та водних технологій".
Опис: Методи управління поверхневим стоком на забудованих територіях. Гідрографи притоку дощових стічних вод з урбанізованих територій. Програмний комплекс SWMM. Накопичувальні та регулювальні резервуари дощових стічних вод. Регулювання дощового стоку за допомогою споруд фільтраційного типу. Регулювання дощового стоку за допомогою систем "зелених" дахів та водопроникних удосконалених покриттів. Конструктивні особливості споруд для регулювання поверхневого стоку. Техніко-економічні та екологічні аспекти керування поверхневим стоком.
Методи та критерії оцінювання: • поточне усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень студента здійснюється за 100-бальною шкалою. Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована "Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів Національного університету "Львівська політехніка".
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. Київ: Мінрегіонбуд України, 2013, 128с.
2. Ткачук С.Г., Жук В.М. Регулювання дощового стоку в системах водовідведення: монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 216 с.
3. Storm Water Management Model. User’s Manual. Version 5.0. EPA/600/R-05/040 / Lewis A. Rossman. Cincinnati: National Risk Management Research Laboratory. 2009. 276 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління поверхневим стоком (курсовий проєкт)
Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 7.194.01.E.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Жук Володимир Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • набуття практичних знань та вмінь з проектування систем дощового водовідведення із застосуванням методів і споруд для регулювання поверхневого стоку;
• вміння розробляти схеми оптимізації систем дощового водовідведення населених пунктів і промислових підприємств з виконанням заходів з регулювання поверхневого стоку та його раціонального використання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Інженерні мережі та споруди
• Прикладна гідромеханіка
• Водовідвідні очисні споруди
Короткий зміст навчальної програми: Гідрографи притоку дощових стічних вод з урбанізованих територій. Програмний комплекс SWMM. Накопичувальні та регулювальні резервуари дощових стічних вод. Регулювання дощового стоку за допомогою споруд фільтраційного типу. Регулювання дощового стоку за допомогою систем "зелених" дахів та водопроникних удосконалених покриттів. Конструктивні особливості споруд для регулювання поверхневого стоку.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (диференційований залік): захист курсового проекту (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування – К.: Мінрегіонбуд України, 2013. - 128 c.
2. Ткачук С.Г., Жук В.М. Регулювання дощового стоку в системах водовідведення: монографія. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 216 с.
3. Storm Water Management Model. User’s Manual. Version 5.0. EPA/600/R-05/040 / Lewis A. Rossman. - Cincinnati: National Risk Management Research Laboratory. - 2009. - 276 p.