Конструкції ГТС у складних природних умовах

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 7.194.01.E.020
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доц. Кархут І.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – ознайомлення з причинами виникнення та механізмами прояву складних природніх умов в цілому та на території України; засвоєння суті роботи будівельних матеріалів, конструктивних елементів та їх з’єднань гідротехнічних споруд при дії динамічних навантажень типу сейсмічних; формування практичних навиків щодо розрахунку гідротехнічних споруд; надбання творчих навиків щодо проектування монолітних та збірних залізобетонних, крупнопанельних та цегляних споруд в районах зі складними природніми умовами; ознайомлення з методами передбачення складних природніх умов та захисту гідротехнічних споруд.
Завдання: загальні компетентності КЗ03. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності, здатність ефективно застосовувати знання для розв'язання практичних завдань. КЗ10. Здатність розробляти проекти в будівництві та управляти ними, забезпечуючи безпеку діяльності та якість виконання робіт. фахові ФК06. Здатність до розробки об’ємно-планувальних рішень будівель та їх використання для подальшого проектування. ФК07. Здатність оцінювати і враховувати кліматичні, інженерно-геологічні та екологічні особливості території будівництва при проектуванні та зведенні будівельних об'єктів. ФК16. Розуміння вимог до надійності та засобів забезпечення надійності будівельних конструкцій, будівель, споруд та інженерних мереж. Фахові компетентності спеціальності професійного спрямування (КСП) КСП101. Здатність до проектування будівель та споруд промислового та цивільного призначення з використанням збірних і монолітних залізобетонних, металевих, кам’яних та дерев'яних конструкцій, в тому числі застосовуючи сучасні програмні комплекси.
Результати навчання: За результатами вивчення навчальної дисципліни студент повинен продемонструвати такі результати навчання: - знати причини виникнення та механізм прояву землетрусів; - знати сейсмічні шкали та способи оцінки землетрусів; - знати методи передбачення землетрусів; - знати прилади для вимірювання сили землетрусів. ПР07. Використовувати та розробляти технічну документацію, в тому числі з використанням сучасних інформацій-них технологій. ПР14. Дотримуватись сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Опір матеріалів», «Будівельна механіка», «Будівельні матеріали», «Залізобетонні та кам’яні конструкції», «Конструкції з дерева та пластмас», «Інженерна геологія», «Металеві конструкції».
Короткий зміст навчальної програми: Причини та характеристика складних природніх умов. Сучасні уявлення про будову землі. Класифікація складних природніх умов. Способи оцінки складних природніх умов. Вплив складних природніх умов на мікрорайонування. Прилади для вимірювання. Моделювання гідротехнічних споруд у складних природніх умовах. Розрахунок гідротехнічних будівель і споруд при сейсмічних навантаженнях. Врахування конструктивних вирішень гідротехнічних споруд при розрахунку на сейсмічні дії. Визначення коефіцієнта динамічності. Визначення коефіцієнта впливу форми деформації споруди. Проектування гідротехнічних будівель, конструкцій та вузлів в складних природніх умовах. Споруди з залізобетонним каркасом в складних природніх умовах. Визначення періодів і форм власних коливань каркасних будинків. Споруди з цегляними (кам’яними) стінами в складних природніх умовах(характер руйнування, конструктивні вимоги, розрахунок) Дерев’яні споруди в складних природніх умовах (особливості спорудження, характер руйнування, конструктивні вимоги).
Опис: 1. Причини та характеристика складних природніх умов 2. Інженерна сейсмологія 3. Методи моделювання і розв’язання задач динаміки при складних природніх умовах 4. Розрахунок гідротехнічних споруд при складних природніх умовах 5. Проектування гідротехнічних будівель, конструкцій та вузлів при складних природніх умовах
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: за результатами практичних занять – 30 балів Підсумковий контроль - іспит (70 балів). Разом - 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: за результатами практичних занять – 30 балів Підсумковий контроль - іспит (70 балів). Разом - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.1.2-2:2006. Навантаження і впливи. Норми проектування. – К., Мінбуд України, 2006. 2. ДБН В.1.1-12:2014. Будівництво в сейсмічних районах України. Норми проектування. – К., Мінбуд України, 2014. 3. ДСТУ Б.В.1.2-3.2006. Прогини і переміщення. Вимоги проектування. – К.: Мінбуд України. 2006. 4. Проектування та будівництво в районах з підвищеною сейсмічною активністю/ І.І.Кархут. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 216 с. 4. Визначення зусиль у колонах плоскої рами каркаса одноповерхового двопрогонового промислового будинку з мостовими кранами. Методичні вказівки до розрахункової роботи №1 з дисципліни «Проектування сейсмостійких споруд» для студентів спеціальності 7.0921.01 «Промислове та цивільне будівництво»/ уклад.: І.І.Кархут, Л.Г.Чернявська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 16 с. 5. Визначення сейсмічних зусиль у колонах залізобетонного каркаса одноповерхового промислового будинку з внутрішньою цегляною стіною. Методичні вказівки до розрахункової роботи №2 з дисципліни «Проектування сейсмостійких споруд» для студентів спеціальності 7.0921.01 «Промислове та цивільне будівництво»/ уклад.: І.І.Кархут, Л.Г.Чернявська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 16 с. 7. Розрахунок димової труби на сейсмічні впливи. Методичні вказівки до розрахункової роботи №3 з дисципліни «Проектування сейсмостійких споруд» для студентів спеціальності 7.0921.01 «Промислове та цивільне будівництво» та 7.070203 «Пожежна безпека в будівництві»/ уклад.: І.І.Кархут, Л.Г.Чернявська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Конструкції ГТС у складних природних умовах (курсовий проєкт)

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 7.194.01.E.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доц. Кархут І.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – ознайомлення з причинами виникнення та механізмами прояву складних природніх умов в цілому та на території України; засвоєння суті роботи будівельних матеріалів, конструктивних елементів та їх з’єднань гідротехнічних споруд при дії динамічних навантажень типу сейсмічних; формування практичних навиків щодо розрахунку гідротехнічних споруд; надбання творчих навиків щодо проектування монолітних та збірних залізобетонних, крупнопанельних та цегляних споруд в районах зі складними природніми умовами; ознайомлення з методами передбачення складних природніх умов та захисту гідротехнічних споруд.
Завдання: загальні компетентності КЗ03. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності, здатність ефективно застосовувати знання для розв'язання практичних завдань. КЗ10. Здатність розробляти проекти в будівництві та управляти ними, забезпечуючи безпеку діяльності та якість виконання робіт. фахові ФК06. Здатність до розробки об’ємно-планувальних рішень будівель та їх використання для подальшого проектування. ФК07. Здатність оцінювати і враховувати кліматичні, інженерно-геологічні та екологічні особливості території будівництва при проектуванні та зведенні будівельних об'єктів. ФК16. Розуміння вимог до надійності та засобів забезпечення надійності будівельних конструкцій, будівель, споруд та інженерних мереж. Фахові компетентності спеціальності професійного спрямування (КСП) КСП101. Здатність до проектування будівель та споруд промислового та цивільного призначення з використанням збірних і монолітних залізобетонних, металевих, кам’яних та дерев'яних конструкцій, в тому числі застосовуючи сучасні програмні комплекси.
Результати навчання: За результатами вивчення навчальної дисципліни студент повинен продемонструвати такі результати навчання: - знати причини виникнення та механізм прояву землетрусів; - знати сейсмічні шкали та способи оцінки землетрусів; - знати методи передбачення землетрусів; - знати прилади для вимірювання сили землетрусів. ПР07. Використовувати та розробляти технічну документацію, в тому числі з використанням сучасних інформацій-них технологій. ПР14. Дотримуватись сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Опір матеріалів», «Будівельна механіка», «Будівельні матеріали», «Залізобетонні та кам’яні конструкції», «Конструкції з дерева та пластмас», «Інженерна геологія», «Металеві конструкції».
Короткий зміст навчальної програми: Причини та характеристика складних природніх умов. Сучасні уявлення про будову землі. Класифікація складних природніх умов. Способи оцінки складних природніх умов. Вплив складних природніх умов на мікрорайонування. Прилади для вимірювання. Моделювання гідротехнічних споруд у складних природніх умовах. Розрахунок гідротехнічних будівель і споруд при сейсмічних навантаженнях. Врахування конструктивних вирішень гідротехнічних споруд при розрахунку на сейсмічні дії. Визначення коефіцієнта динамічності. Визначення коефіцієнта впливу форми деформації споруди. Проектування гідротехнічних будівель, конструкцій та вузлів в складних природніх умовах. Споруди з залізобетонним каркасом в складних природніх умовах. Визначення періодів і форм власних коливань каркасних будинків. Споруди з цегляними (кам’яними) стінами в складних природніх умовах(характер руйнування, конструктивні вимоги, розрахунок) Дерев’яні споруди в складних природніх умовах (особливості спорудження, характер руйнування, конструктивні вимоги).
Опис: 1. Причини та характеристика складних природніх умов 2. Інженерна сейсмологія 3. Методи моделювання і розв’язання задач динаміки при складних природніх умовах 4. Розрахунок гідротехнічних споруд при складних природніх умовах 5. Проектування гідротехнічних будівель, конструкцій та вузлів при складних природніх умовах
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання курсового проекту здійснюється винятково у формі особистого захисту результатів досліджень перед комісією, до складу якої входять не менше 2-3 викладачів кафедри, один з яких керівник курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання проводиться з врахуванням якості виконання пояснювальної записки, графічної частини та усного захисту за розподілом балів, викладеним нижче: • пояснювальна записка (40%); • графічна частина (20%); • усна доповідь (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.1.2-2:2006. Навантаження і впливи. Норми проектування. – К., Мінбуд України, 2006. 2. ДБН В.1.1-12:2014. Будівництво в сейсмічних районах України. Норми проектування. – К., Мінбуд України, 2014. 3. ДСТУ Б.В.1.2-3.2006. Прогини і переміщення. Вимоги проектування. – К.: Мінбуд України. 2006. 4. Проектування та будівництво в районах з підвищеною сейсмічною активністю/ І.І.Кархут. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 216 с. 4. Визначення зусиль у колонах плоскої рами каркаса одноповерхового двопрогонового промислового будинку з мостовими кранами. Методичні вказівки до розрахункової роботи №1 з дисципліни «Проектування сейсмостійких споруд» для студентів спеціальності 7.0921.01 «Промислове та цивільне будівництво»/ уклад.: І.І.Кархут, Л.Г.Чернявська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 16 с. 5. Визначення сейсмічних зусиль у колонах залізобетонного каркаса одноповерхового промислового будинку з внутрішньою цегляною стіною. Методичні вказівки до розрахункової роботи №2 з дисципліни «Проектування сейсмостійких споруд» для студентів спеціальності 7.0921.01 «Промислове та цивільне будівництво»/ уклад.: І.І.Кархут, Л.Г.Чернявська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 16 с. 7. Розрахунок димової труби на сейсмічні впливи. Методичні вказівки до розрахункової роботи №3 з дисципліни «Проектування сейсмостійких споруд» для студентів спеціальності 7.0921.01 «Промислове та цивільне будівництво» та 7.070203 «Пожежна безпека в будівництві»/ уклад.: І.І.Кархут, Л.Г.Чернявська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).