Інноваційні технології у гідротехнічному будівництві

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 7.194.01.O.003
Кількість кредитів: 6.50
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент Попадюк Ігор Юрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: є формування у майбутніх фахівців умінь і знань з сучасних методів проектування, будівництва та експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених пунктів, житлових і промислових об’єктів
Завдання: ЗК 1. Здатність до аналітичного та критичного науково-орієнтованого системного мислення. ЗК 6. Навички з розроблення та управління проектами у галузі водного господарства та інженерії довкілля. ЗК 7. Наявність належних етичних установок та вміння їх застосовувати у виробничій, організаційній, освітній та науково-дослідницькій професійній діяльності. ЗК 8. Орієнтація у професійній діяльності на збереження навколишнього середовища.
Результати навчання: ЗС 1. Знати інноваційні технології та методи у галузі водного господарства та інженерії довкілля. ЗС 2. Знати теорію та методи планування наукових досліджень, сучасні методи та способи виконання досліджень, відповідне обладнання та апаратуру. ЗС 3. Знати методологію виконання гідравлічних, гідротехнічних та інших інженерних розрахунків водогосподарських систем та їх елементів з врахуванням їх взаємозв’язку та взаємодії. ЗС 5. Знати спеціалізовані інформаційні і комунікаційні технології та сучасні комп’ютерні програмні комплекси у професійній галузі. ЗС 6. Знати принципи та методи охорони праці та цивільної безпеки у професійній галузі. ЗС 7. Знати методологію організації та технологію виконання проектів у галузі водогосподарського, природоохоронного та гідро-технічного будівництва. ЗС 8. Знати методологію управління проектами у галузі водогосподарського, природоохоронного та гідротехнічного будівництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Водопостачання та водовідведення Основи САПР Мережі водопостачання Мережі водовідведення Водозабірні споруди
Короткий зміст навчальної програми: Робота в системі ЕПАНЕТ Робота в системі SWMM. Роль та значення водопостачання в оздоровленні та поліпшенні умов побуту населення та в удосконаленні виробництва. Роль каналізації в охороні природи. Зв’язок каналізації з водопостачанням, благоустроєм.Основні нормативні акти з охорони вод джерел водопостачання. Система водопостачання як комплекс взаємозалежних споруд. Водогосподарський баланс, його складання. Техніко-економічне порівняння варіантів проектних рішень систем водопостачання Удосконалення роботи очисних споруд. Головні показники системи водопостачання як одного з головних. Ресурсозберігаючі технології у використанні водних ресурсів Принципи класифікації систем водопостачання підприємств. Можливість обороту та повторного використання води в різних галузях народного господарства. Значення обороту як заходу по зниженню скидів забруднених стоків у природні водоймища. Математична модель водовідної мережі. Графіки притоку. Прийомні й регулюючі резервуари, резервування й демпфірування. Основні вимоги до якості води, яка використовується для побутових потреб населення, санітарне обґрунтування цих вимог Сучасні методи підготовки питної води та очистки стічних вод Попереднє очищення природних вод шляхом фільтрування через природні бар'єри (дюни, дамби, насипи). Підготовка води за допомогою фітотехнологій. Локальне доочищення питних вод.
Опис: Новітні технології в державному регулюванні сфери водопостачання та водовідведення. Огляд мембранних технологій очистки природних вод. Новинки в галузі гідротехнічного будівництва. Знезараження води на основі хлору. Ультрафіолетове знезараження. Комбінована дезінфекція. Сучасні технології відновлення інженерних мереж. Система відновлення труб Денбі , SPR та Channeline.
Методи та критерії оцінювання: • поточне усне опитування (30%) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (залік): робота здобувачів освіти під час практичних занять (30%), виконання контрольної роботи (30%), контрольні заходи у вигляді тестів (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Асатур К. Г. Гидромеханика/ К. Г. Асатур, Б. С. Маховиков.- М.: С.-Петербург. горный ин-т, 2001.- 253с. 2. Лойцянский Л.Г. Механика жидкости и газа/ Л.Г. Лойцянский.- М., Наука.- Учебник для студ. вузов.- 1987.– 736 с. 3. Шашин В.М. Гидромеханика: Учеб. для техн. Вузов/В.М. Шашин.- М.: Высш. шк., 1990.- 384с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).