Землевпорядне проєктування
Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.003
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.е.н., проф. Курильців Роман Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність:
здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою.;
загальні компетентності:
ЗК01. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
ЗК03. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
спеціальні (фахові компетентності):
СК01. Здатність планувати і виконувати теоретичні та/або прикладні дослідження, створювати нові знання і технології у сфері геодезії та землеустрою.
СК02. Здатність критично осмислювати сучасні проблеми і перспективні напрями розвитку геодезії та землеустрою та суміжних галузей знань.
СК06. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері геодезії та землеустрою, а також дотичних до неї міждисциплінарних напрямів із урахуванням технічних, економічних, соціальних, правових та екологічних аспектів.
Результати навчання: РН04. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів, застосовувати їх для створення інновацій у сфері геодезії та землеустрою;
РН06. Співпрацювати із замовниками та виконавцями робіт та послуг, готовити тендерні пропозиції в сфері геодезії та землеустрою, укладати відповідні договори;
РН13. Виконувати обстеження, випробування, діагностику, моніторинг об’єктів геодезії та землеустрою, розробляти заходи з охорони земель та оцінювати їх наслідки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кадастр територій
Земельна політика та раціональне використання і охорона земель
Короткий зміст навчальної програми: В курсі «Землевпорядне проектування» студенти отримують теоретичні знання щодо організації території об’єднаних територіальних громад методом еколого-ландшафтного землеустрою з метою формування сталого землекористування, а також набувають практичних навичок щодо агроекологічного зонування та ландшафтної типізації земель, еколого-економічної класифікації придатності орних земель, формування територіальних природоохоронних обмежень (обтяжень) у використанні земель, організації території сільськогосподарських підприємств з урахуванням проектних рішень комплексних планів просторового розвитку об’єднаних територіальних громад.
Опис: Місце землевпорядного проектування в системі землеустрою. Земельний устрій та його вплив на систему землевпорядкування. Розроблення схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць. Розроблення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозмін та впорядкування угідь. Розроблення робочих проектів землеустрою.
Просторове планування розвитку територій об’єднаних громад. Основні заходи підготовчого етапу розроблення комплексного плану просторового розвитку території громади. Розроблення проектних рішень комплексного плану просторового розвитку територій територіальних громад.
Організація завершального етапу розроблення комплексного плану просторового розвитку території громади.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів):
1. Виконання та захист лабораторних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для студентів ДФН (max 40):
Лабораторні роботи оцінюються максимально по 10 балів;
для студентів ЗФН (max 20): Лабораторні роботи оцінюються максимально по 10 балів.
2. Виконання та захист контрольних робіт студентами ЗФН (max 20):
Контрольна робота №1 – 10 балів;
Контрольна робота №2 – 10 балів.
3. Екзаменаційний контроль (50 балів):
письмова компонента – 50 балів;
усна компонента – 10 балів.
Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Навчльний посібник з дисципліни «Теоретичні засади землеустрою» (для студентів базового напряму підготовки 6.080101 Геодезія, картографія та землеустрій). Львів. нац. ун-т Львівська політехніка; уклад.: Л.М. Перович, В.М. Сай, М.С. Маланчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 236 с.
2. Геодезичні роботи при землеустрої: Навч. посібник / В. Б. Балакірський, М. В. Червоний, О. Я. Петренко, М. М. Гарбуз. За ред. В. Б. Балакірського / Харк. нац. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва, 2008. – 226 с.
3. Кривов В. М., Тихенко Р. В., Гетманьчик І.П. Основи землевпорядкування. – К.: «Урожай». – 2009. – 322 с.
4. Третяк А. М. Теоретичні основи землеустрою. – К. : ІЗУ УААН, 2002. – 152 с.
5. Третяк А. М. Землевпорядне проектування: теоретичні основи і територіальний землеустрій: Навч. посібник. – К. : ТОВ «ЦЗРУ», 2008. – 576
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).