Земельна політика

Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.E.017
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: доктор економічних наук, професор Ступень Назар Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни – полягає у формуванні знань, вмінь та навиків методів впливу на формування земельної політики та політики оподаткування, взаємозв’язок земельної політики та оподаткування, використанні земельних та майнових ресурсів для ефективного ринкового обігу з метою одержання максимального прибутку для територіальних громад, які володіють цими ресурсами, оволодіти методологією і методикою оцінки земельних ресурсів, нерухомого майна, планування і управління територіями, створення автоматизованих кадастрових інформаційних систем, здійсненні нормативно-правової основи державної земельної політики.
Завдання: - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних знань та методів геодезичних, фотограмметричних, геоінформаційних, картографічних технологій і систем та кадастру і оцінки нерухомості. - Здатність до письмової та усної комунікації українською та іноземними мовами. - Здатність навчатися сприймати набуті знання у сфері геодезії, фотограмметрії, землеустрою, картографії та геоінформатики та інтегрувати їх з уже наявними. - Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях. - Уміння планувати та керувати часом. - Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти і розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій. - Здатність до застосування знань на практиці. - Мати навички розроблення та управління проектами. - Уміння працювати як індивідуально, так і в команді. - Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях. - Потенціал до подальшого навчання. - Відповідальність за якість виконуваної роботи.
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати глибокі знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних, моделювання та аналізу отриманих результатів, системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у геодезії та землеустрої. 2.Здатність продемонструвати знання професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності. 3.Здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов. 4.Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою. 5.Використовувати інформаційні ресурси науковим чином, з використанням високих стандартів текстового аналізу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Землевпорядне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Земельна політика» здійснює інформаційне забезпечення формування земельної політики, розкриває загальне поняття та принципи використання нерухомого майна державного і приватного сектору, вивчає правила забудови населених пунктів, вивчає зміст, склад та етапність складання технічного паспорту земельної ділянки, а також виникнення права власності на нерухоме майно.
Опис: Завдання державної земельної політики. Інформаційне забезпечення системи управління. Управління земельними ресурсами в населених пунктах. Управління землями з особливим режимом використання. Речові права. Виникнення права власності на землю. Реєстрація права власності на землю. Види договорів у земельних правовідносинах.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (50 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (10%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях їх захисту, участь у підготовці та презентації групового проекту, письмовий контрольний захід.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Земельний кодекс України: Науково-практичний коментар / За заг. ред. В.І. Семчика. – 3-є вид., перероб. і доп. – К.: Видавничий Дім «Ін Юре», 2007.– 896 с. 2. Єфіменко Л.В. Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень// Навчально-методичний посібник:К.:2011-224с. 3. Правові основи майнових і земельних відносин. / За заг.ред. В.М.Єрмоленка/ 2006.-364с. 4. Земельні відносини в Україні. Організаційно-правовий механізм. /Збірник основоположних актів законодавства. Під заг.ред. А.С. Даниденка. – Київ, 2007.-128с. 5. Ступень М.Г. Кадастр населених пунктів. - Львів Новий світ-2004.-392с. 6. Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” та інших законодавчих актів України : Закон України (зі змінами, внесеними згідно із Законом України від N 5245-VI ( 5245-17 ) від 06.09.2012) // [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).