Інфраструктура геопросторових даних
Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доц., к. т. н. Согор Андрій Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК04. Здатність здійснювати пошук необхідної інформації, обирати і застосовувати сучасні методи обробки, аналізу, оцінювання та оприлюднення даних, зокрема геопросторових, та метаданих при розв’язанні комплексних задач геодезії та землеустрою.
СК09. Здатність розробляти і застосовувати нові стратегічні підходи до вирішення проблем у сфері геодезії та землеустрою.
Спеціальні компетентності професійного спрямування:
СК2.3. Здатність до використання знань, що стосуються створення інфраструктури геопросторових даних.
Результати навчання: РН05. Створювати та розвивати інфраструктури геопросторових даних, опрацювувати та оприлюднювати геопросторові дані та метадані, що стосуються геодезії та землеустрою.
РН09. Розробляти і впроваджувати заходи з оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування геодезичного, картографічного та землевпорядного виробництва з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
РН11. Виконувати комплексний аналіз і оцінювання стану об’єктів геодезії та землеустрою і оцінювати наслідки від запровадження практичних заходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Референцні системи в геодезії
Землевпорядне проектування
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Правові та організаційні засади створення і розвитку національної інфраструктури геопросторових даних з метою забезпечення функціонування системи виробництва, оновлення, опрацювання, зберігання, постачання та використання геопросторових даних в різних сферах життєдіяльності суспільства і держави, розширення ринку сучасної геоінформаційної продукції та геоінформаційних послуг, інтегрування в глобальну і європейську інфраструктуру геопросторових даних. Правову основу національної інфраструктури геопросторових даних становлять Конституція України, Земельний кодекс України, Закони України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність”, “Про землеустрій”, “Про планування і забудову територій”, “Про наукову і науково-технічну експертизу”, “Про стандартизацію”, “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності”, “Про космічну діяльність”, інші закони України та нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері національної інфраструктури геопросторових даних.
Опис: Дисципліна «Інфраструктура геопросторових даних» вивчає правові та організаційні засади створення і розвитку національної інфраструктури геопросторових даних з метою забезпечення функціонування системи виробництва, оновлення, опрацювання, зберігання, постачання та використання геопросторових даних в різних сферах життєдіяльності суспільства і держави, розширення ринку сучасної геоінформаційної продукції та геоінформаційних послуг, інтегрування в глобальну і європейську інфраструктуру геопросторових даних. Правову основу національної інфраструктури геопросторових даних становлять Конституція України, Земельний кодекс України, Закони України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність”, “Про землеустрій”, “Про планування і забудову територій”, “Про наукову і науково-технічну експертизу”, “Про стандартизацію”, “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності”, “Про космічну діяльність”, інші закони України та нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері національної інфраструктури геопросторових даних.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: усне, індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на лабораторних заняттях; перевірка контрольної та лабораторних робіт; захист лабораторних робіт; підсумкова тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Виконання лабораторних робіт (max 30 балів).
Лабораторні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6 оцінюються максимально по 5 балів.
2. Виконання контрольної роботи (max 60 балів).
3. Виконання індивідуального науково-дослідного завдання (max 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України "Про національну інфраструктуру геопросторових даних" (проект).
2. Закон України "Про землеустрій" від 22 травня 2003 року №858-IV.
3. Закон України "Про стандартизацію" від 17 травня 2001 року №2408-111.
4. Закон України "Про підтвердження відповідності" від 17 травня 2001 року №2406-111.
5. Карпінський Ю., Лященко А. Стратегія формування національної інфраструктури геопросторових даних в Україні. – К.: НДІГК, 2006. – 108 с: іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).