Методи технічного регулювання земельних відносин та інвестицій

Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.E.016
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: доц. Хавар Юлія Степанівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є засвоєння здобувачами освіти суті та закономірностей розвитку земельних правовідносин та інвестиційних процесів, концептуальних засад ощадливого природокористування, що базуються на принципах сталого розвитку, засвоєння основних положень та норм земельного, природоохоронного і природноресурсового законодавства, ефективних методів раціонального використання, охорони та відтворення земельних та природних ресурсів.
Завдання: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою. фахові компетентності: СК1.2. Знання нормативно-правової, методичної бази державних кадастрів та землеустрою, оцінки земельних ресурсів та нерухомого майна. СК1.3. Використання професійної термінології та форм вираження у сфері кадастру та землеустрою. СК1.5. Знання і розуміння методології та методики проведення робіт з охорони та раціонального використання земель.
Результати навчання: РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій. РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи, будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої інформації та неоднозначних вимог. РН08. Розробляти і керувати проєктами з урахуванням технологічних умов та вимог щодо управління виробництвом у сфері геодезії та землеустрою та з дотичних міждисциплінарних напрямів, з урахуванням економічних, соціальних, екологічних і правових аспектів; готувати технічні завдання, заявки на фінансування проєктів, здійснювати планування робіт, планувати ресурси і керувати ними. РН12. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері геодезії та землеустрою до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Геодезія в природокористуванні Референцні системи в геодезії Землевпорядне проектування Геоматика та дистанційні методи дослідження території Супутні і наступні: Інфраструктура геопросторових даних Земельна політика та раціональне використання і охорона земель Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Земельні правовідносини є суспільними відносинами, що виникають у сфері взаємодії суспільства з навколишнім природним середовищем і врегульовані нормами земельного законодавства. Саме через земельні правовідносини виявляється ступінь реальності та ефективності земельно-правових норм, оскільки будь-які правовідносини становлять механізм їх дії. Характер земельних правовідносин залежить від того, у складі якої категорії земель перебуває земельна ділянка, тобто від правового режиму відповідної категорії земель. На практиці земельні правовідносини є складним співвідношенням різних видів. Навчальною дисципліною передбачено вивчення функцій державного управління у сфері природокористування та охорони довкілля, розуміння основних напрямів (основних видів) діяльності органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадських об?єднань по забезпеченню організації раціонального використання земель, природних ресурсів, їх відтворення та захисту, охорони навколишнього природного середовища та забезпечення екологічної безпеки, ліцензування та лімітування природокористування, нормування якості навколишнього природного середовища, відповідальності за порушення земельного та екологічного законодавства, механізмів управління земельними відносинами в контексті сталого розвитку, основних інвестиційних процесів у землекористуванні.
Опис: Поняття, зміст і види земельних правовідносин. Правовий режим земель сільськогосподарського призначення. Правовий режим земель у межах населених пунктів. Правовий режим земель промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення. Правовий режим земель природно-заповідного фонду й іншого природоохоронного призначення. Правовий режим земель оздоровчого призначення. Правовий режим земель рекреаційного призначення. Правовий режим земель історико-культурного призначення. Правовий режим використання і охорони надр в Україні. Правовий режим використання, відтворення, захисту та охорони лісів в Україні. Правовий режим використання, відтворення та охорони вод в Україні. Механізми управління земельними відносинами в контексті забезпечення сталого розвитку.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, участь у підготовці та презентації групового проекту, письмовий контрольний захід та усна компонента. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів): 1. Виконання та захист лабораторних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для студентів ДФН (max 30): Лабораторні роботи №1, №6, №8 оцінюються максимально по 4 бали; Лабораторні роботи №2-№5, №7, №9 ? по 3 бали; для студентів ЗФН (max 20): Лабораторні роботи №1-№4 оцінюються максимально по 5 балів. 2. Підготовка та доповідь презентації студентами ДФН – 10 балів. 3. Виконання та захист контрольних робіт студентами ЗФН (max 20): Контрольна робота №1 – 10 балів; Контрольна робота №2 – 10 балів. Екзаменаційний контроль (60 балів): письмова компонента – 50 балів; усна компонента – 10 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Методи технічного регулювання земельних відносин та інвестицій» / Укладач: Хавар Ю.С. / Адреса розміщення: http//vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3917 / Номер реєстрації: Е41-246-169/2022 від 04.07.2022р. 2. Хавар Ю.С. Конспект лекцій з дисципліни «Методи технічного регулювання земельних відносин та інвестицій» для студентів ІІ РВО Інституту геодезії, самвидав кафедри кадастру територій, 2018 р. – 136 с. 3. Земельний кодекс України. Науково-практичний коментар. / За заг. ред. Гиренко І. В. – К.: Видавничий дім «Професіонал», 2021. – 804 с. 4. Боднарчук О.Г. Б75 Земельне право: навчальний посібник / О.Г. Боднарчук, К.М. Васьківська, А.П. Гаврилішин. – Ірпінь: Університет ДФС України, 2021. – 446 с. 5. Корнєєв Ю. В. Земельне право України: Навч. посіб. – К: Центр учбової літератури, 2019. – 200 с. 6. Механізми управління земельними відносинами в контексті забезпечення сталого розвитку / Ш.І. Ібатуллін, О.В. Степенко, О.В. Сакаль [та ін.]. – К.: Державна установа «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку Національної академії наук України», 2012. – 52с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).