Геодезія в природокористуванні

Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.001
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: доц., к.т.н. Поляковська Людмила Леонидівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у майбутнього фахівця знання, вміння і навички, передбачені кваліфікаційною характеристикою магістра зі спеціальності «геодезія та землеустрій», зокрема розкрити геодезичне забезпечення проектів використання основних видів природних ресурсів: земельних, водних, лісових та мінерально-сировинних. Забезпечити підготовку магістра, яка включала би організацію та проведення інженерно-геодезичних, інженерно-геологічних, інженерно- гідрологічних, геотехнічних вишукувань та вишукувань для раціонального використання та захисту навколишнього середовища.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів вищої освіти компетентностей: Загальні компетенції: ЗК2. Здатність навчатися сприймати набуті знання у сфері геодезії, фотограмметрії, землеустрою, картографії та геоінформатики та інтегрувати їх з уже наявними. ЗК9. Здатність до застосування знань на практиці. Фахові компетенції спеціальності: ФК1. Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасних геодезичних, фотограмметричних приладів, супутникових навігаційних систем та їх устаткування. ФК3. Знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення та правил експлуатації геодезичного, фотограмметричного, супутникового навігаційного устаткування та обладнання. ФК9. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування технічних рішень. ФК10. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання. ФК11. Здатність використовувати знання й уміння для розрахунку апріорної оцінки точності та вибору технологій проектування і виконання прикладних професійних завдань. ФК13. Уміння досліджувати проблему та визначати обмеження, у тому числі зумовлені проблемами сталого розвитку та впливу на навколишнє середовище. Фахові компетенції спеціалізації: ФКС1.2. Знання нормативно-правової, методичної бази державних кадастрів та землеустрою, оцінки земельних ресурсів та нерухомого майна. ФКС1.3. Знання нормативно-правової, методичної бази державних кадастрів та землеустрою, оцінки земельних ресурсів та нерухомого майна. ФКС2.2. Знання нормативно-правової, методичної бази державних кадастрів та землеустрою, оцінки земельних ресурсів та нерухомого майна. ФКС2.3. Знання і розуміння методів і засобів використання геодезичної техніки при виконанні робіт із землеустрою.
Результати навчання: ЗН1. Здатність продемонструвати глибокі знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних, моделювання та аналізу отриманих результатів, системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у геодезії та землеустрої. ЗН3. Здатність продемонструвати знання професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності. ЗН5. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою. ЗН12. Розуміння впливу технічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному аспекті УМ3. Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи. УМ8. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. УМ10. Ідентифікувати, класифікува-ти та описувати технологію робот у галузі. Здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, навчатись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержане навчання та професійну діяльність. КОМ5. Здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, навчатись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержане навчання та професійну діяльність. АіВ3. Здатність усвідомлювати важливість отриманих знань з метою здобуття нових фахових умінь, адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна та цивільна безпека. Метод технічного регулювання земельних відносин та інвестицій.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальний дисципліна «Геодезія в природокористуванні» спрямована на вивчення сучасних геодезичних методів для забезпечення отримання просторових даних об’єктів природних ресурсів (земельних, водних, лісових, мінерально-сировинних) з метою їх збереження та раціонального використання з врахуванням вимог екології навколишнього середовища.
Опис: 1. Вступ. Предмет і завдання геодезії в природокористуванні, склад та характеристики природніх ресурсі (ПР). Законодавчі та нормативно-правові акти та екологічні аспекти використання ПР. завдань. 2. Геодезичне забезпечення розробки проектів використання ПР, створення планової та висотної геодезичної основи, методи топографічних знімань об’єктів ПР, вимоги до точності. 3. Геодезичне забезпечення використання земельних ресурсів. Вивчення кадастрових та природних характеристик земельних ресурсів. Вивчення економічних та оціночних величин. Використання безпілотних літальних систем для управління земельних ресурсів. 4. Геодезичне забезпечення використання водних ресурсів. Методи визначення морфометричних та гідротехнічних характеристик водних об’єктів. Батиметричне знімання водних об’єктів: методи, програмно-технічні засоби, результати. 5. Геодезичне забезпечення використання лісових ресурсів. Особливості геодезичних робіт для використання лісових ресурсів. Дотримання екологічних вимог у лісокористуванні. 6. Геодезичне забезпечення використання мінерально-сировинних ресурсів. Картографування та геодезичні вишукування територій мінерально-сировинних ресурсів. Геодезичні роботи в кар’єрах. 7. Геодезичне забезпечення складання проектів протиерозійних систем. Геодезичний моніторинг ерозійних явищ.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання: поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист; тестування у віртуальному навчальному середовищі; усне опитування з окремих розділів. Лабораторні роботи оцінюються по 20 та 10 балів. 20/10 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань навчального матеріалу; 17/8 балів – («дуже добре») - за знання навчального матеріалу вище від середнього рівняю; 15/7 балів – («добре») - за загалом правильне розуміння навчального матеріалу. 14/6 балів – («задовільно») виставляється за посередні знання навчального матеріалу,; 10/5 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу; 9/4 балів – («незадовільно») виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу; 1/0 бал – («дуже погано») виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) Лабораторні (контрольні) роботи – max 40 балів: Лабораторна № 1 – 20 балів; Лабораторна № 2 – 10 балів; Лабораторна № 3 – 10 балів. Тестування у ВНС за темами – max 15 балів: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи: • поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист; • тестування у віртуальному навчальному середовищі; • захист індивідуального завдання; • усне опитування з окремих розділів. за темою 1 – 2 бала; за темою 2 – 2 бала; за темою 3 – 3 бала; за темою 4 – 2 бала; за темою 5 – 2 бала; за темою 6 – 2 бала; за темою 7 – 2 бала; Тестування у ВНС за курс – max 30 балів Усна компонента – max 15 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Волосецький Б.І. Геодезія в природокористуванні. Навч. Посібник . - Львів:НУ «ЛП», 2012. –292 с. 2. Волосецький Б.І. Інженерна геодезія. Навч. Посібник . - Львів: НУ «ЛП», 2015. –208 с. 3. Інструкція з топографічного знімання в масштабах 5000, 1:2000, 1:1000 і 1:500. (ГКНТА-2.04-02-98). 1999-156 с. 4. Інструкція зі створення топографічних карт шельфу та внутрішніх водоймищ. (ГКНТА-2.04-02-97) – К.: – 150 с. 5. Керівний матеріал з інвентаризації земель населених пунктів (наземні методи) (ГКНТА- 3.01.05-93), 1993 – 35 с. 6. Soft Ground Engineer in Coastal AreasJan 1, 2003 by Takashi Tsuchida and Yoichi Watabe 7. Держгеокадастр України. Режим доступу: http://www.land/gov/ua/ 8. Державна служба геології та надр України Режим доступу: http:// www. geo.gov.ua/ 9. Церклевич А.Л., Глотов В.М., Петров С.Л., Шило Є.О. Планування та організація виконання комплексу топографо-геодезичних робіт для створення топографічного (кадастрового) плану в масштабі 1:2000.–2016.–с.20. 10. Волосецький Б.І. Опрацювання матеріалів інвентаризації земельної ділянки: метод. вказівки / Б.І. Волосецький, Ю.П. Дейнека, О.М. Смірнова. – Львів, Вид-цтво НУ Львівська політехніка, 2008. – 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).