Професійна та цивільна безпека

Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: Витрикуш Н. М., к.т.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення курсу студент повинен знати: • основні законодавчі та нормативно-правові акти з охорони праці та цивільного захисту на об’єктах господарювання; • вимоги техніки безпеки при виконанні робіт на промислових об’єктах і об’єктах спеціального призначення; • основні причини травматизму, порядок проведення розслідування і ведення обліку нещасних випадків; • вимоги пожежної безпеки при виконанні топогеодезичних робіт; • умови виникнення і розвитку НС та порядок дій щодо їх попередження на ОГ відповідно до своїх професійних обов’язків; вміти: • вживати заходи безпеки і розробляти технічні рішення для попередження виникнення небезпек; • оцінити та контролювати відповідність умов праці встановленим нормативам; • обирати і застосовувати методики з прогнозування та оцінки обстановки в зоні НС; • приймати рішення з питань ОП та ЦЗ в межах своїх повноважень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дисципліни першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Короткий зміст навчальної програми: Державна політика у сфері цивільного захисту населення і територій від НС техногенного та природного характеру. Моніторинг небезпек, що можуть спричинити надзвичайні ситуації. Забезпечення заходів і дій в межах єдиної системи цивільного захисту. Планування заходів захисту в зонах радіоактивного, хімічного та біологічного зараження. Правове і організаційне забезпечення охорони праці в галузі геодезії. Гігієна праці та виробнича санітарія. Вимоги до безпеки при геодезичних роботах на території промислових об’єктів. Пожежна безпека на об’єктах промисловості.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%) включає: - теоретичний матеріал (50%) - письмові звіти з розрахунково-графічної роботи та індивідуальних робіт (50%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Цивільний захист: Конспект лекцій для студентів всіх спеціальностей і форм навчання (за ред.. Гончарука В.Є.) – Львів: Ви-во НУ»ЛП», 2011, с.208. 2. Васійчук В.О., Гончарук В.Є., Качан С.І., Мохняк С.М. Основи цивільного захисту: Навч. посібник / Львів, 2010.- 384 с. 3. Васійчук В.О., Вахула О.М., Качан С.І., Гончарук В.Є. «Дослідження стійкості об’єктів осподарювання (ОГ) до впливу ударної хвилі при вибуху газу та пароподібної суміші» Методичні вказівки, Видавництво НУ «Львівська політехніка». Львів, 2016р.,-24с. 4. Катренко Л.А., Кіт Ю.В., Пістун І.П. Охорона праці. Навчальний посібник. Суми: Університетська книга. 2004. – 495 с. 5. Кепич Т.Ю., Семенова І.Ю., Лавренюк М.В. Охорона праці в галузі: Навч. посібник / Київ, 2013.- 255 с. 6. Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві від 17 квітня 2019 р. № 337.