Оцінка об'єктів у матеріальній формі
Спеціальність: Оцінка землі та нерухомого майна
Код дисципліни: 7.193.04.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н. Губар Ю.П.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ІНТ Здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою.
ЗК01 Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК 07 Здатність організовувати діяльність та ефективно керувати складними та/або непередбачуваними робочими процесами у сфері геодезії та землеустрою;
СК 09 Здатність розробляти і застосовувати нові стратегічні підходи до вирішення проблем у сфері геодезії та землеустрою.
СК 2.1 Уміння виконувати оцінку цілісних майнових комплексів, фінансових інтересів та інших майнових прав;
СК 2.4 Розробка методів прогнозних оцінок для підтримки прийняття рішень на підставі аналізу даних в сфері оцінки землі та нерухомого майна.
Результати навчання: • здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних знань та методів геодезичних, фотограмметричних, геоінформаційних, картографічних технологій і систем та кадастру і оцінки нерухомості;
• здатність навчатися сприймати набуті знання у сфері геодезії, фотограмметрії, землеустрою, картографії та геоінформатики та інтегрувати їх з уже наявними;
• здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність та здатність до системного мислення;
• знання спеціалізованого програмного забезпечення і ГІС систем та базові вміння програмувати для вирішення прикладних професійних задач;
• уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати цифрові моделі шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання;
• збирання, зберігання, накопичення, опрацювання, моделювання та аналіз інформації;
• здатність розраховувати нормативну та експертну грошову оцінку земель використовуючи різні методичні підходи;
• використання професійної термінології та форм вираження у сфері оцінка землі та нерухомого майна.
• збирання, зберігання, накопичення, опрацювання, моделювання та аналіз інформації;
• здатність розраховувати нормативну та експертну грошову оцінку земель використовуючи різні методичні підходи;
• використання професійної термінології та форм вираження у сфері оцінка землі та нерухомого майна;
• здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою;
• формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті;
• використовувати інформаційні ресурси науковим чином, з використанням високих стандартів текстового аналізу;
• інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи;
• системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей;
• виконувати відповідні експериментальні дослідження застосовуючи дослідницькі навички за професійною тематикою;
• поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
• здатність використовування різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях;
• здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні обґрунтовані висновки та знання до фахівців, нефахівців та осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Обовязкові попередні навчальні дисципліни
Економіка та ринок нерухомості.
Основи технічного забезпечення оцінки нерухомості.
Експертна грошова оцінка нерухомості.
Обовязкові супутні навчальні дисципліни
Методологія оцінки нерухомості.
Геоматика та дистанційні методи дослідження територій.
Інституційне забезпечення ринку нерухомості.
Планування та прогнозування розвитку ринку нерухомості.
Короткий зміст навчальної програми: У процесі оцінки генеруються та оцінюються альтернативні варіанти використання оцінюваних об’єктів приймаються рішення щодо їх оптимального використання. Результати проведеної оцінки слугують інформаційною базою для моніторингу впливу управлінських рішень на поточну і прогнозовану ринкову вартість об’єктів.
Метою викладання дисципліни «Оцінка об’єктів у матеріальній формі»– формування у студентів знань, умінь та навиків, що дасть їм можливість самостійно вирішувати практичні завдання з оцінки об’єктів у матеріальній формі, а саме: оцінки нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у тому числі земельних ділянок, та майнових прав на них; оцінки машин і обладнання.
Поняття оцінки. Принципи оцінки. Бази оцінки, основні підходи до їх вибору. Види вартості як бази оцінки, умови їх застосування, загальні підходи до їх визначення. Нерухомість як об’єкт оцінки. Організація процесу оцінки. Витратний підхід оцінки нерухомого майна. Дохідний підхід майна оцінки нерухомого майна. Порівняльний підхід оцінки нерухомого майна. Експертна грошова оцінка земельних ділянок. Машини, обладнання як об’єкти оцінки. Витратний підхід оцінки машин і обладнання. Дохідний підхід оцінки машин і обладнання. Порівняльний підхід оцінки машин і обладнання. Оцінка машин і обладнання, що потребують капітального ремонту або ремонт яких визнано недоцільним.
Опис: Тема 1. Оцінка будівель і споруд.
Ставка капіталізації під час оцінки нерухомості. Дослідження ринку нерухомості і порівняльний підхід до оцінки будівель і споруд.
Витратний підхід до оцінки будівель і споруд. Оцінка сукупного зносу будівель і споруд. Особливі випадки оцінки.
Тема 2. Оцінка земельних ділянок.
Експертна грошова оцінка земельних ділянок несільськогосподарського призначення. Експертна грошова оцінка земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
Експертна грошова оцінка земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд, гаражного будівництва.
Тема 3. Оцінка часткових майнових прав.
Основні види оренди та майнових прав. Методи оцінки часткових прав. Оцінка права користування на умовах оренди. Розрахунок вартості майнових прав орендодавця.
Відчудження земельних ділянок для суспільних потреб. Процес оцінки вилучення частини майнових прав. Оцінка права пожиттєвого володіння та права обмеженого користування чужим майном.
Тема 4. Організаційно-процедурні питання оцінки нерухомості.
Організація процесу оцінки. Етапи проведення незалежної оцінки майна та загальні вимоги до них. Призначення й зміст паспорта-сертифіката об'єкта оцінки.
Зміст, форма, порядок складання звітів про оцінку (технічної документації). Основні розділи звіту про оцінку, вимоги до його складання і порядок надання замовнику звітів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (разом 40 балів): захист лабораторних робіт згідно із призначеним викладачем терміном – 20 балів, усне опитування – 10 балів, активність, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо – 10 балів.
Екзаменаційний контроль - 60 балів (письмова компонента 50 балів, усна компонента 10 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт:
• 5, 6 балів - виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 2 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні лабораторних завдань.
• 4 бали - виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 3 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні лабораторних завдань.
• 3 бали - виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без суттєвих помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 4 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні лабораторних завдань.
• 2 бали - виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без помилок (або з деякими неточностями), підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 5-6 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні лабораторних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Драпіковський О. Оцінка нерухомості / О.І. Драпіковський, І. Б. Іванова, Ю. В. Крумеліс. – К.: ТОВ «СІК ГРУП Україна», 2015. – 424 с.
2. Перович Л. М. Оцінка нерухомості: навч. пос. / Л. М. Перович, Ю. П. Губар. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 296 с.
3. Тенденції ринку нерухомості України. Реалії та прогнози. Криза 2008 / [Воронін В. О., Галасюк В. В., Гусельников А. С.та ін.]. – К.: АрТек, 2009. – 300 с.
4. Тенденції ринку нерухомості України: реалії та прогнози. 2007-2013: [монографія] / [В. М. Шалаєв , О. І. Драпіковський, І. Б. Іванова та ін.]; [за ред. О. І. Драпіковського, І. Б. Іванової]; УВЕКОН. - К.: Арт Економі, 2012. – 240 с.
5. Губар Ю. П. Словник з кадастру, землеустрою та оцінки нерухомості (основні терміни та поняття): словник / Ю. П. Губар, Ю. С. Хавар, В. М. Сай, Л. В. Винарчик, О. Р. Гулько, Т. В. Мартинюк. – Львів: Центр Європи, 2021. – 338 c.
6. Губар Ю. П. Геодезичне забезпечення та удосконалення методів і моделей оцінки нерухомості: монографія / Ю. П. Губар. – Львів: Центр Європи, 2020. – 326 c.
7. Губар Ю. П. Техніко-економічні інструменти стимулювання сталого сільськогосподарського землекористування: монографія / Ю. П. Губар, О. Р. Гулько. – Львів: Центр Європи, 2022. – 270 c.
8. Тревого І. С. Державний земельний кадастр: підручник / І. С. Тревого, Ю. П. Губар, Дутчин М.М., Ільків Є.Ю.. – Івано-Франківськ: Видавництво Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, 2022. – 424 c.
9. Губар Ю. П. Основи землевпорядного проектування: навчальний посібник / Ю. П. Губар, О. Р. Гулько. – Львів: Галицька видавнича спілка, 2022. – 295 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Оцінка об'єктів у матеріальній формі (курсова робота)
Спеціальність: Оцінка землі та нерухомого майна
Код дисципліни: 7.193.04.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н., проф. Юрій Губар
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ІНТ Здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою.
ЗК04 Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК 05 Здатність обґрунтовувати і оцінювати методи обстежень, вишукувань, випробувань, діагностики, моніторингу об’єктів геодезії та землеустрою;
СК 09 Здатність розробляти і застосовувати нові стратегічні підходи до вирішення проблем у сфері геодезії та землеустрою.
СК 1.3 Здатність реалізовувати інвестиційні цільові програми розвитку ринку нерухомості;
СК 2.5 Методи аналізу геопросторових кадастрових даних для використання в оціночній діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ЗН1 Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень;
ЗН2 Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань;
УМ1 Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур;
УМ2 Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах;
УМ3 Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності;
К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються;
АВ1 Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів;
АВ2 Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів;
АВ3 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій.
РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи, будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої інформації та неоднозначних вимог.
РН05. Створювати та розвивати інфраструктури геопросторових даних, опрацьовувати та оприлюднювати геопросторові дані та метадані, що стосуються геодезії та землеустрою.
РН10. Захищати інтелектуальну власність, комерціалізувати результати науково-дослідної, винахідницької та проектної діяльності.
РН13. Виконувати обстеження, випробування, діагностику, моніторинг об’єктів геодезії та землеустрою, розробляти заходи з охорони земель та оцінювати їх наслідки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Методологія оцінки нерухомості.
Оцінка об’єктів у матеріальній формі.
Короткий зміст навчальної програми: У країнах з розвиненою ринковою економкою процедура оцінки передує прийняттю будь-якого рішення, пов’язаного з майном. Без належної системи оцінки майна, майнових прав та бізнесу виконання функцій сучасного менеджменту в ринкових умовах господарювання неможливе.
За допомогою оцінки забезпечується належний економічний супровід господарської діяльності підприємств і цивілізований перехід прав власності від одного суб’єкта господарювання до іншого. Стан оціночної діяльності може слугувати своєрідним індикатором того, наскільки економіка є ринковою, а держава правовою.
Опис: Основні поняття та термінологія
Методологія незалежної оцінки та обґрунтування її вибору
Аналіз ринку комерційної нерухомості
Характеристика місцерозташування об’єкта оцінки
Опис та характеристика об’єкта оцінки
Аналіз найбільш ефективного використання об’єкта оцінки
Визначення вартості земельних поліпшень витратним підходом
Визначення вартості земельних поліпшень дохідним підходом
Визначення вартості земельних поліпшень порівняльним підходом
Визначення вартості земельної ділянки
Узгодження результатів оцінки
Захист курсового проекту.
Методи та критерії оцінювання: Виконання та захист курсової роботи (max 90 балів):
1. Захист І розділу – 10 балів.
2. Захист ІІ розділу – 25 балів.
3. Захист ІІІ розділу – 25 балів.
4. Захист ІV розділу – 30 балів.
Усна компонента -10 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: • 10 (І розділ), 25 (ІІ і ІІІ розділи) і 30 (IV розділ) балів - виставляються за виконання власного варіанту відповідної курсової роботи без помилок. Захист курсової роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач.
• 20 (ІІ і ІІІ розділи) і 25 (IV розділ) балів - виставляються за виконання власного варіанту відповідної курсової роботи без помилок. Захист курсової роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання.
• 15 (ІІ і ІІІ розділи) і 20 (IV розділ) балів - виставляються за виконання власного варіанту відповідної курсової роботи без помилок (або з деякими неточностями). Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач.
• 5 (І розділ), 10 (ІІ і ІІІ розділи) і 15 (IV розділ) балів - виставляються за виконання власного варіанту відповідної курсової роботи з деякими помилками. Захист курсової роботи на визначену кількість балів передбачає посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач.
• 5 (ІІ і ІІІ розділи), 10 (IV розділ) балів - виставляються за виконання власного варіанту відповідної курсової роботи з деякими помилками. Захист курсової роботи на визначену кількість балів передбачає дуже посередні знання навчального матеріалу, слабо аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач.
• 5 (IV розділ) балів - виставляються за виконання власного варіанту відповідної курсової роботи із значними помилками, які виправлені студентом за відведений термін. Захист курсової роботи на визначену кількість балів передбачає слабкі знання навчального матеріалу, слабо аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Драпіковський О. Оцінка нерухомості / О.І. Драпіковський, І. Б. Іванова, Ю. В. Крумеліс. – К.: ТОВ «СІК ГРУП Україна», 2015. – 424 с.
2. Методичні основи грошової оцінки земель в Україні: [навч. пос.]/ Ю. Ф. Дехтяренко, М. Г. Лихогруд, Ю. М. Манцевич, Ю. М.Палеха. К.: Профі, 2007, - 624 с.
3. Перович Л. М. Оцінка нерухомості: навч. пос. / Л. М. Перович, Ю. П. Губар. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 296 с.
4. Тенденції ринку нерухомості України. Реалії та прогнози. Криза 2008 / [Воронін В. О., Галасюк В. В., Гусельников А. С.та ін.]. – К.: АрТек, 2009. – 300 с.
5. Тенденції ринку нерухомості України: реалії та прогнози. 2007-2013: [монографія] / [В. М. Шалаєв , О. І. Драпіковський, І. Б. Іванова та ін.]; [за ред. О. І. Драпіковського, І. Б. Іванової]; УВЕКОН. - К.: Арт Економі, 2012. – 240 с.
6. Губар Ю. П. Словник з кадастру, землеустрою та оцінки нерухомості (основні терміни та поняття): словник / Ю. П. Губар, Ю. С. Хавар, В. М. Сай, Л. В. Винарчик, О. Р. Гулько, Т. В. Мартинюк. – Львів: Центр Європи, 2021. – 338 c.
7. Губар Ю. П. Геодезичне забезпечення та удосконалення методів і моделей оцінки нерухомості: монографія / Ю. П. Губар. – Львів: Центр Європи, 2020. – 326 c.
8. Губар Ю. П. Техніко-економічні інструменти стимулювання сталого сільськогосподарського землекористування: монографія / Ю. П. Губар, О. Р. Гулько. – Львів: Центр Європи, 2022. – 270 c.
9. Тревого І. С. Державний земельний кадастр: підручник / І. С. Тревого, Ю. П. Губар, Дутчин М.М., Ільків Є.Ю.. – Івано-Франківськ: Видавництво Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, 2022. – 424 c.
10. Губар Ю. П. Основи землевпорядного проектування: навчальний посібник / Ю. П. Губар, О. Р. Гулько. – Львів: Галицька видавнича спілка, 2022. – 295 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).