Планування та прогнозування розвитку ринку нерухомості

Спеціальність: Оцінка землі та нерухомого майна
Код дисципліни: 7.193.04.E.016
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: к.е.н. Гулько Олександра Романівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів знань, умінь та навиків, що дає можливість їм самостійно проводити аналітичні дослідження ринку нерухомості, визначення його поточного та прогнозування майбутнього стану. Унаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти має бути здатним показати такі результати навчання: знати нормативно-правову та методичну базу майнових прав, обирати методичні підходи для оцінки та застосовувати їх на практиці; розуміти використання різних методичних підходів; володіти питаннями планування та прогнозування ринків нерухомості, розрахунків у методичних підходах для різних об’єктів; здійснювати експертну грошову оцінку майнових прав; формувати звіт з експертної грошової оцінки об’єкта нерухомості та майнових прав.
Завдання: ФК11.здатність використовувати знання й уміння для розрахунку апріорної оцінки точності та вибору технологій проектування і виконання прикладних професійних завдань; ФК14. уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення; ФКС1.3. Уміння виконувати оцінку цілісних майнових комплексів, фінансових інтересів та інших майнових прав; ФКС1.7.здатність розраховувати нормативну та експертну грошову оцінку земель використовуючи різні методичні підходи; ФКС1.9. розробка методів прогнозних оцінок для підтримки прийняття рішень на підставі аналізу даних в сфері оцінки землі та нерухомого майна; ФКС2.3.уміння виконувати оцінку цілісних майнових комплексів, фінансових інтересів та інших майнових прав; ФКС2.5.здатність реалізовувати інвестиційні цільові програми розвитку ринку нерухомості; ФКС2.7.здатність розраховувати нормативну та експертну грошову оцінку земель використовуючи різні методичні підходи; ФКС2.10.використання професійної термінології та форм вираження у сфері оцінка землі та нерухомого майна.
Результати навчання: • планувати та завершувати наукові дослідження, використовувати результуючі компетентності для підготовки й виконання плану досліджень згідно з визначеними часовими рамками (ЗН2); • використовувати інформаційні ресурси науковим чином, з використанням високих стандартів текстового аналізу (ЗН9); • інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи (УМ3); • системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей (УМ4); • виконувати відповідні експериментальні дослідження застосовуючи дослідницькі навички за професійною тематикою (УМ6); • ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робіт у галузі (УМ10); • уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, польською) (КОМ2).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Методологія оцінки нерухомості 2.Геоматика та дистанційні методи дослідження території 3.Оцінка об’єктів у матеріальній формі Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1.Економіко-математичні методи і моделі в оцінці нерухомості 2.Інституційне забезпечення ринку нерухомості 3.Оцінка цілісних майнових комплексів
Короткий зміст навчальної програми: Циклічність на ринку нерухомості. Основні положення аналізування ринку нерухомості. Статистична обробка вибірки при аналізуванні ринку нерухомості. Методологія розрахунку індексів ринку нерухомості. Методи дослідження факторів і тенденцій поведінки ринку нерухомості. Методи прогнозування на ринку нерухомості.
Опис: Циклічність на ринку нерухомості. Флуктуації і тренди ринку нерухомості. Аперіодичність і поліамплітудність ринкових коливань. Цикли, періоди, фази і стадії розвитку ринку нерухомості. Форми представлення циклічності на ринку нерухомості. Основні положення аналізування ринку нерухомості. Принципи методології аналізування ринку нерухомості. Визначення і типові цілі аналізування ринку нерухомості. Сутність загального (універсального) і типового аналізу Властивості ринку і показники, що підлягають вивченню. Багаторівнева система показників і форми їх реєстрації. Статистична обробка вибірки при аналізуванні ринку нерухомості Основні поняття математичної статистики для моніторингу ринку. Особливості обробки даних при моніторингу різних сегментів ринку нерухомості. Способи обробки динамічних рядів. Методологія розрахунку індексів ринку нерухомості. Загальні поняття індексів в математиці і економіці. Система індексів – індикаторів ринку нерухомості. Методи розрахунку індикаторів ринку нерухомості. Методи дослідження факторів і тенденцій поведінки ринку нерухомості Економетричні методи співставлення динаміки різноманітних показників ринку і факторів, що на них впливають. Графічне співставлення трендів різноманітних показників.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторих заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну Лабораторні роботи Разом за ПК письмова компонента усна компонента 1. Захист лабораторних робіт згідно із призначеним викладачем терміном – 20 балів. 2. Усне опитування – 10 балів. 3. Активність, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо – 10 балів. 40 50 10 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Воронін В. О. Аналітика ринку нерухомості: методологія та принципи сучасної оцінки: монографія / Воронін В. О., Лянце Е.В., Мамчин М. М.. – Львів: видавництво «Магнолія 2006», 2014. – 304 с. 2. Тенденції ринку нерухомості України: реалії та прогнози. 2007-2013: [монографія] / [В. М. Шалаєв , О. І. Драпіковський, І. Б. Іванова та ін.]; [за ред. О. І. Драпіковського, І. Б. Іванової]; УВЕКОН. - К.: Арт Економі, 2012. – 240 с. 3. Драпіковський О. Об’єктивна невизначеність оцінки в період кризи / О. Драпіковський, І. Іванова // Державний інформаційний бюлетень про приватизацію. – 2012. – №1 (233). – С. 56-60. 4. Перович Л.М. Оцінка нерухомості: навч.посібник / Л.М.Перович, Ю.П.Губар. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 296с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).