Оцінка цілісних майнових комплексів
Спеціальність: Оцінка землі та нерухомого майна
Код дисципліни: 7.193.04.E.018
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н., проф. Губар Ю.П.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК10 Мати дослідницькі навички.
фахові компетентності:
ФКС 2.1 Уміння виконувати оцінку цілісних майнових комплексів, фінансових інтересів та інших майнових прав;
ФКС 2.5 Методи аналізу геопросторових кадастрових даних для використання в оціночній діяльності.
Результати навчання: ЗН7. Формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті;
ЗН8. Планувати та завершувати курсові та магістерську роботи, використовувати результуючі компетентності для підготовки й виконання плану досліджень;
УМ3. Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи;
УМ5. Пошук та аналіз інформації з різних джерел і проведення дослідницької роботи;
УМ7. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди;
УМ8. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
УМ10. Ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робіт у галузі;
КОМ3. Здатність використовування різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Геоматика та дистанційні методи дослідження території;
Оцінка об’єктів у матеріальній формі;
Методологія оцінки нерухомості.
Супутні і наступні:
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи;
Інституційне забезпечення ринку нерухомості.
Короткий зміст навчальної програми: Інформаційне забезпечення для прийняття адекватних управлінських рішень необхідно здійснювати з урахуванням даних земельного, міського, водного, лісового та інших видів кадастрів, а також кодексів, законів і нормативно-правових документів. Недосконалість правової і нормативної бази оцінки нерухомості, недоліки розроблених методик оцінки, проблеми землеустрою населених пунктів, призводять до значних похибок у визначенні вартості нерухомості. Їх наслідками є розробка, підготовка та прийняття недостатньо обґрунтованих нормативних документів, що регламентують організацію та методичне забезпечення оцінки нерухомості, а саме не зовсім коректні підходи на рівні формулювання основних цілей оцінки і формування об’єктів оцінки у населених пунктах.
Опис: Тема 1. Цілісний майновий комплекс, як об’єкт оцінки
Поняття та класифікація цілісних майнових комплексів
Активи цілісних майнових комплексів та джерела їх фінансування
Ціноутворення на фондовому ринку
Оцінка інвестиційної привабливості підприємств
Оцінка фінансового стану підприємств
Тема 2. Оцінка вартості цілісних майнових комплексів
Порівняльний підхід до оцінки бізнесу
Майновий підхід до оцінки підприємств
Техніка дисконтування та капіталізації
Прогнозування грошових потоків
Оцінка ризиків і ставки дисконту
Оцінка цінних паперів підприємств
Оцінка окремих типів вартості підприємств
Вартісні параметри реструктуризації підприємств
Специфіка оцінки збитків понесених підприємством
Методологічні особливості оцінки підприємств в умовах економічної трансформації
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • 5, 6 балів - виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 2 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні лабораторних завдань.
• 4 бали - виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 3 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні лабораторних завдань.
• 3 бали - виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без суттєвих помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 4 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні лабораторних завдань.
• 2 бали - виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без помилок (або з деякими неточностями), підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 5-6 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні лабораторних завдань.
• 1 бал - виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з деякими помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 7-8 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні лабораторних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Губар Ю.П. Геодезичне забезпечення та удосконалення методів і моделей оцінки нерухомості [монографія] / Губар Ю.П. – Львів: Видав. «Центр Європи», 2020 – 326с.
2. Перович Л. М. Оцінка нерухомості: навч. пос. / Л. М. Перович, Ю. П. Губар. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 296 с.
3. Драпіковський О. Оцінка нерухомості / О.І. Драпіковський, І. Б. Іванова, Ю. В. Крумеліс. – К.: ТОВ «СІК ГРУП Україна», 2015. – 424 с.
4. Міжнародні стандарти оцінки; пер. з англ. С.О. Пузанка. – [ 8-ме видання]. – К.: «АртЕк», 2008. – 432 с.
5. Національний стандарт №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав» від 10 вересня 2003 року №1440. – Режим доступу: http:// http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1440-2003-п.
6. Національний стандарт №2 «Оцінка нерухомого майна» від 28 жовтня 2004 року №1442. – Режим доступу: zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1442-2004-п.
7. Національний стандарт №3 «Оцінка цілісних майнових комплексів» від 29 листопада 2006 року №1655. – Режим доступу: http:// zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1665-2006-п
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).