Інституційне забезпечення ринку нерухомості
Спеціальність: Оцінка землі та нерухомого майна
Код дисципліни: 7.193.04.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: Старший викладач Винарчик Лілія Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК 01 - Здатність планувати і виконувати теоретичні та/або прикладні дослідження, створювати нові знання і технології у сфері геодезії та землеустрою.
СК 04 - Здатність здійснювати пошук необхідної інформації, обирати і застосовувати сучасні методи обробки, аналізу, оцінювання та оприлюднення даних, зокрема геопросторових, та метаданих при розв’язанні комплексних задач геодезії та землеустрою.
СК 1.1 - Збирання, зберігання, накопичення, опрацювання, моделювання та аналіз інформації.
СК 2.3 - Здатність застосовувати на практиці методи аналізу ринку, економіко-планувальне зонування території.
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН09 - Розробляти і впроваджувати заходи з оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування геодезичного, картографічного та землевпорядного виробництва з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
РН14 - Критично осмислювати сучасні проблеми і перспективні напрями розвитку геодезії та землеустрою, дотичні міждисциплінарні проблеми.
Зн1 – спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
Зн2 – критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
Ум1 – спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань і процедур.
Ум2 – здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах
К1 – зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
К2 – використання іноземних мов у професійній діяльності.
АВ2 – відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
АВ3 – здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Методологія оцінки нерухомості;
- Землевпорядне проектування.
- Іноземна мова за професійним спрямуванням
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
- Планування та прогнозування розвитку ринку нерухомості;
- Економіко-математичні методи і моделі в оцінці нерухомості.
- Методи технічного регулювання земельних відносин та інвестицій
- Оцінка цілісних майнових комплексів
Короткий зміст навчальної програми: Зважаючи на велику значущість ринку нерухомого майна у функціонуванні ринкової економічної системи та проблеми розвитку вітчизняного ринку нерухомості, дослідження процесів державного регулювання цього сегменту ринкових відносин в Україні набуває значної актуальності.
Нерухоме майно виконує одночасно дві найважливіші функції: засобу виробництва і предмета особистого споживання. Як засіб виробництва об’єкти нерухомості використовуються в процесі виробництва переважної більшості матеріальних благ і послуг. Нерухомість, що використовується для проживання, відпочинку, культурного дозвілля тощо, виступає як предмет особистого споживання.
Таким чином, нерухомість перебуває у центрі складного перетинання різних економічних процесів, приватних і суспільних інтересів, адміністративних норм і правил. Дані обмеження впливають на функціонування ринку нерухомості і формують його особливу внутрішню структуру.
Робочою програмою дисципліни передбачено проведення лекційних та лабораторних занять. Лабораторні заняття базуються на матеріалах лекцій та матеріалі, який самостійно вивчається студентами, включають розгляд конкретних питань та розрахункові завдання.
Самостійна робота студентів передбачає підготовку до практичних занять, проведення індивідуальних консультацій, самостійне опрацювання окремих питань.
Опис: Інфраструктура ринку нерухомості.
Напрями процесу управління нерухомістю
Державне регулювання ринку нерухомості. Функції держави в управлінні ринком нерухомості. Основні нормативно-правові акти, які регулюють відносини на ринку нерухомості. Система дозволів-заборон, сертифікація, стандартизація, ліцензування, ДБН.
Девелопмент в системі управління нерухомістю.
Управління державною нерухомістю.
Сучасні проблеми управління державною нерухомістю в Україні.
Перспективи розвитку законодавства, що регулює відносини в сфері обігу нерухомого майна в Україні. Прийняття нових законів, створення нових інституцій
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, написання контрольної роботи, 2-а письмових тематичних контролі та усна компонента.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – підсумок поточного контролю, 2-а тестових тематичних контролі, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік
1. Виконання та захист лабораторних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів – 40 балів.
2. Виконання та захист контрольної роботи – 10 балів.
3. Написання тестового тематичного контролю №1 – 20 балів.
4. Написання тестового тематичного контролю №2 – 20 балів.
5. Усне опитування – 10 балів.
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Перович, Л. Л. Інституційне забезпечення та правове регулювання ринку нерухомості : практикум / Л. Л. Перович. – Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2016. – 50 с.
2. Мартин А. Г. Регулювання ринку земель в Україні. [монографія] / А. Г. Мартин. – К.: Видавництво Національного університету біоресурсів і природокористування України, 2011. – 252 с.
3. Перович Л. М. Оцінка нерухомості. Навчальний посібник., Губар Ю.П. – Львів: НУ „ЛП”, 2010. - 296с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).