Громадська думка у державному управлінні та самоврядуванні
Спеціальність: Соціологія та розвиток людських ресурсів
Код дисципліни: 6.054.03.E.045
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. н. держ. упр., доц. Андрейчук Станіслав Казимирович, к. пол. н., доц. Макух Оксана Євгенівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей:
ЗК6. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 14. Вміння виявляти проблеми і приймати обґрунтовані рішення.
СК 3. Здатність аналізувати соціальні зміни, що відбуваються в Україні та світі в цілому.
СК 8. Здатність дотримуватися у своїй діяльності норм професійної етики соціолога.
ФКС 2.1. Базові знання функціональних особливостей громадської думки в сфері державного управління та самоврядування.
Результати навчання: Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури. Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Знання теоретико-методологічних засад соціоінженерної діяльності, зокрема соціального прогнозування, соціального планування та проектування.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Теорія комунікації та сучасний медіадискурс
кореквізити:
• Соціальний маркетинг
• Регулювання соціальної проблеми залежностей в громаді
• Теорія і практика соціальної інклюзії
• Проблема злочинності та її регулювання в громаді
• Репутаційний менеджмент у зв’язках з громадськістю
Короткий зміст навчальної програми: Суть вивчення дисципліни «Державне управління, громадська думка і процеси самоврядування в Україні» полягає в отриманні студентами знань щодо особливостей та принципів державного управління й місцевого самоврядування в Україні, специфіки організації зв’язків з громадськістю у сфері державного й місцевого управління. Також в отриманні знань та практичних навичок щодо цілей, функціональної структури, законності та ефективності державного управління; щодо принципів місцевого самоврядування, змісту Хартії та реформування системи місцевого самоврядування в Україні; щодо змісту та цілей PR-менеджменту в системі державного управління, формування корпоративного та особистого іміджу у публічній сфері, форм та моделей іміджмейкінгу, планування PR-кампанії та здійснення антикризового PR в системі державного управління.
Опис: Державне управління – системне суспільне явище. Державна влада та державне управління. Цілі та функціональна структура державного управління. Організаційна структура державного управління. Сутність і зміст управлінської діяльності. Підготовка та ухвалення рішень у державному управлінні. Законність та відповідальність у державному управлінні. Контроль у державному управлінні. Ефективність державного управління. Державне управління та місцеве самоврядування. Європейська хартія та принципи місцевого самоврядування. Реформування системи місцевого самоврядування в Україні. PR-менеджмент в системі державного управління. Організація зв’язків з громадськістю в державному управлінні. Корпоративний та особистий імідж у публічній сфері. Форми та моделі іміджмейкінгу. Методи та інструменти управління корпоративним та особистісним іміджем в системі державного управління. Технологічний інструментарій формування іміджу. Планування PR-кампанії. Антикризовий PR в системі державного управління.
Методи та критерії оцінювання: • робота на практичних заняттях: усне опитування, використання інтерактивних форм навчання, індивідуальна контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь - 5
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
рецензування, опонування - 3
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння опонувати та рецензувати;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
доповнення - 1
– науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи - 5
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем
– розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами;
– рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
експрес –опитування - 0,5
– коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
реферат та ессе - 10
– структура реферату (вступ, мінімум два пункти плану, список використаної літератури та джерел, висновки, обсяг змістовної частини мінімум 10 сторінок);
- якість джерел інформації та змісту роботи;
- рівень самостійності та глибина осмисленості вступу та висновків;
– рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями;
– вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Безклубенко С. Мистецтво організації громадської думки: [монографія] К. : Вид. центр КНУКіМ, 2016. 398 с.
2. Грицяк Н. В. Державне управління в умовах розвитку інформаційного суспільства : навч. Посібник. К. : К.І.С., 2015. 108 с.
3. Державне управління : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. К. 2013. Т. 2. 324 с.
4. Державне управління в Україні: історія державотворення, виклики та перспективи : матер. IX Міжнар. наук. Інтернет-конф. аспірантів та докторантів з державного управління, 25 трав. 2018 р. – Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2018. 232 с.
5. Драгомирецька Н. М., Піроженко Н.В., Матвєєнко І.В. Державно-громадянське партнерство у сфері соціального розвитку : навч. Посібник. Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2017. 290 с.
6. Лашкіна М. Г. Нові підходи до комунікації в публічному просторі державного управління. Публічне управління: теорія та практика. 2013. Вип. 1. С. 10-18
7. Мельник А. Ф., Оболенський О.Ю. Державне управління : підручник. К. : Знання, 2009. 582 с.
8. Шевченко, О. Особливості застосування PR в публічному управлінні. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2016. № 3. С. 47-55
9. Драгомирецька, Н. М. Проектування взаємовідносин суб’єктів державного управління з громадськістю. Освіта регіону : політологія, психологія, комунікація. К : Видавничо-друкарський комплекс Університету «Україна», 2010. № 4. С. 159-164.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).