Інформаційно-комунікаційне забезпечення соціальної сфери

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.02.E.056
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: професор Климанська Л.Д.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – засвоєння студентами змісту найважливіших ідей та практик, які торкаються соціально-психологічних та інформаційно-комунікативних аспектів спілкування у професійній діяльності і презентації організацій та установ соціальної сфери
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: спеціальних: ФКС 2.8. Знання сутності і змісту інформційно-комунікаційних технологій в соціальному забезпеченні;
Результати навчання: ПР2.3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач; ПР2.4. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей; ПР2.6. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук ПР 2.8. Інформувати громадськість про соціально-економічні ініціативи та програми, що запроваджуються на рівні держави, області, регіону ПР2.11. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення; ПР2.13. Здійснювати аналітичну, дослідницьку діяльність для встановлення регіональних, місцевих закономірностей і особливостей виникнення, розвитку, розв’язання і попередження проблем соціального забезпечення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни • Гуманітарно-соціальний розвиток суспільства • Державне регулювання соціальної сфери • Моніторинг і оцінювання соціальних проектів
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення цієї дисципліни передбачає засвоєння студентами змісту найважливіших ідей та практик, засвоєння студентами змісту найважливіших ідей та практик, які торкаються інформаційно-комунікаційного забезпечення соціальної сфери. Курс має практичне спрямування, тому навчання не відбувається за традиційною схемою лекційно-семінарських занять. Кожне заняття є комбінованим, оскільки поєднує міні-лекції та практичні вправи. Успішне засвоєння курсу, отже, є неможливим без активної участі студентів в навчальних заняттях.
Опис: Інформаційно-комунікаційне забезпечення соціальної сфери. PR- квітка – аксіологія, гносеологія, праксеологія (ролі і завдання PR- спеціаліста); Праксеологія інформаційно-комунікаційного забезпечення соціальної сфери. PR як технологічний вид діяльності. Модель PR-технології; Громадськість в системі інформаційно-комунікаційне забезпечення соціальної сфери. PR-технології роботи з громадськістю; Громадська думка в системі інформаційно-комунікаційного забезпечення соціальної сфери: сутність, існування/не існування, риси. Функції ГР. Громадська думка: структура (установка і комплекси); Процес формування громадської думки навколо організацій соціальної сфери;Втручання PR - спеціаліста в універсальний комунікативний ланцюг. Ресурси втручання .
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Інформаційно-комунікаційне забезпечення соціальної сфери» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання. 1. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальне забезпечення», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Абрамович С. Мовленнєва комунікація : підручник (2004) - К.: Центр навчальної літератури; Берестенко О. Г.Культура професійного спілкування : навч.-метод. посіб. для студ. ден. та заоч. форм навчання всіх спец. гума-ніт. профілю– Луганськ : Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2013. – 299 с. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації: навчальний посібник (2014) – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 164 с. Лалл Джеймс. Мас-медіа, комунікація, культура: глобальний підхід.(2002) Київ; Навальна М., Ісайкіна О. Медіакомунікації. Навчальний посібник (2018) – Переяслав Хмельницький : «Видавництво КСВ»; Педагогічна майстерність: підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамушенко, І. Ф. Кривонос та ін., за ред. І. А. Зязюна. –– К.: Вища шк.,2004. – 422 с. Харченко С. Я. Професійна етика соціального педагога : навч.-метод. посіб. / С. Я. Харченко, Н. П. Краснова, Л. П. Харченко. – Луганськ : ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2009. – 564 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).