Технології формування соціальних програм

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.02.E.059
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, к.е.н., доцент
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення технологічних підходів до розробки цільових соціальних програм та їх бюджетування
Завдання: Знання структури, розробки та реалізації державних, регіональних та місцевих соціальних програм
Результати навчання: Вміння формувати та аналізувати соціальні програми державного, регіонального та місцевого ріввнів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моніторинг і оцінювання соціальних програм та проєктів Технології соціального забезпечення Практикум з соціального забезпечення 1
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна буде подаватися за допомогою різних методів, включаючи лекції, дискусії, інтерактиви, виконання практичних завдань. Оскільки студенти повинні будуть здійснювати науковий пошук, велика частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової аудиторної та позаудиторної роботи. Викладач надаватиме студентам індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача для того, щоб цінні пропозиції, а також відчуття інших студентів були залучені у процес наукового пошуку.
Опис: 1. Визначення основних понятть 2. Нормативно-правові акти, які регламентують порядок створення і впровадження соціальних програм на державному і місцевому рівнях 3. Основні стадії розроблення та виконання соціальних програм 4. Структура соціальної програми 5. Середньострокове планування бюджету соціальної програми 6. Програмно-цільовий метод бюджетування соціальних програм 7. Моніторинг та оцінка соціальних програм
Методи та критерії оцінювання: 1. Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання. 2. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих програмних результатів навчання магістра Освітньої програми «Управління установами соціальної сфери», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 4. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: - якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; - правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; - рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки; - своєчасне представлення виконаної практичної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Шарапов, А., Сухобойченко, С. & Севостьянова, О. (2020). Основи розробки місцевих цільових програм. Мінфін України. (2016). Програмно-цільовий метод у бюджетному процесі на рівні місцевих бюджетів. Овчаренко, Т. & Корнієнко, А. (2021). Моделювання ефективної фінансової діяльності органів місцевого самоврядування ОТГ в умовах децентралізації. Консолідований підхід. Керол, Г., Вайс. (2000). Оцінювання. Методи дослідження програм та політики. Київ: Вид. Соломії Павличко «Основи»
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).