Аналітична робота в соціальному забезпеченні
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.02.E.055
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Phd в соціології, асистент Мишок Романа Романівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
Фахові компетентності професійного спрямування
2.7. Здатність застосування методик дослідження, аналізу та інтерпретації отриманих результатів
Результати навчання: ПР 2.7. Інформувати громадськість про соціально-економічні ініціативи та програми, що запроваджуються на рівні держави, області, регіону;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Соціальний аудит та інспектування в системі соціальних служб
Кореквізити:
Технології соціального забезпечення
Технології соціального забезпечення (КР)
Моніторинг і оцінювання соціальних програм та проєктів
Навчальна практика
Короткий зміст навчальної програми: Предметом курсу є навчання студентів процесів збору і аналізу соціальної інформації, необхідної для дослідницької діяльності в сфері соціального забезпечення.
Головними методологічними принципами вивчення курсу виступають :науковість, системність, комплексність, доступність, практичність, логічність, наочність.
З метою якісного виконання головних завдань навчально-виховного процесу застосовується проблемно-діяльнісна технологія вивчення курсу. Практичні заняття проводяться з обов’язковими елементами поточного контролю, з елементами симуляційних рольових ігор, аналізу конкретних ситуацій, вирішення практичних завдань.
Опис: Визначення аналітичної роботи та її значення в контексті соціального забезпечення. Поняття даних та соціальної інформації. Специфіка даних для аналітичної роботи у соціальному забезпеченні. Особливості використання соціальної інформації у контексті соціального забезпечення. Джерела соціальної інформації та даних. Методи та інструменти аналізу даних в соціальному забезпеченні. Інтерпретація та представлення аналітичної інформації у соціальному забезпеченні.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Аналітична робота в соціальному забезпеченні» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання.
1. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальне забезпечення», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ).
2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій.
3. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Пархоменко О. В. Соціальна інформація як чинник інноваційного розвитку. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності, 2010. №1. С. 16-20.
Мальований М. І., Прокопчук О. Т., Улянич Ю. В. Діджитал-технології у соціальному забезпеченні. Збірник наукових праць Уманського національного університету садівництва / Редкол.: О. О. Непочатенко (відп. ред.) та ін. Умань : Видавець «Сочінський М. М.», 2022. Вип. 100. Ч. 2 : Економічні науки. С. 293-300. DOI: 10.31395/2415-8240-2022-100-2-291-29.
Власенко Н.С. Сутність та роль системи інформаційного забезпечення у формуванні ефективної соціальної політики. Демографія та соціальна економіка. 2006. № 2. С. 75-81
Самофалов Д. О. Оцінка використання відкритих даних як комунікативного інструменту публічного адміністрування охороною здоров’я в Україні. Вчені записки ТНУ імені Вернадського Серія державне управління. 2021. №32(71). С. 60-66.
Олексюк Л. В.
Розвиток понятійно-категоріального апарату електронного доступу до публічної інформації та відкритих даних. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. Серія : Державне управління. 2016. № 2. С. 36-43.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).