Навчальна практика

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.030
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.е.н., ст.викл Зеленко Наталія Михайлівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: полягає оволодіння студентами сучасними методами та формами професійної діяльності працівника установи із соціального забезпечення населення; формування у майбутніх фахівців, на базі одержаних у вищому навчальному закладі знань, практичних прийомів та навичок професійної діяльності.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК3.Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК4.Здатність планувати та управляти часом ЗК5.Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності ЗК12.Здатність працювати в команді ЗК18.Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення ЗК19.Здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях Фахові компетентності: СК2.Знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення СК3. Здатність консультувати з питань соціального забезпечення різним групам населення, що опинилися у складних життєвих обставинах СК4.Здатність використовувати адміністративно-правові механізми призначення та контролю в системі соціального захисту населення СК6. Вміння планування та звітності в системі соціального забезпечення населення СК7.Здатність застосовувати методики індивідуальних обрахунків адресної соціальної допомоги, методики індивідуальних обрахунків призначення субсидій, соціальної допомоги мало захищеним категоріям населення, допомоги по безробіттю; СК8.Здатність використовувати методики інспекційних перевірок в системі соціального захисту населення СК9.Здатність до планування та реалізації заходів з проведення моніторингу і інспектування
Результати навчання: 1.Використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності 2. Вміння застосовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення; 3. Застосовувати базові знання про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту; 4. Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців; 5. Визначати умови соціально-економічної підтримки різних категорій населення; 6. Аналізувати ефективність соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах компетентності; 7. Аналізувати та оцінювати рівень матеріально-економічного захисту різних категорій населення; 8 Застосовувати нормативно-правову базу в захисті соціальних груп населення; 9. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1.Соціальна відповідальність підприємств 2.Соціальний аудит та інспектування в системі соціальних служб 3.Технології соціального забезпечення 4.Ринок праці та зайнятості
Короткий зміст навчальної програми: Технології нарахування соціальних виплат окремим категоріям населення. Нормативно-правове регулювання соціальних виплат. Процедура соціального інспектування окремих категорій населення. Програмне забезпечення нарахування соціальних виплат. Ведення професійних документів. Процеси документообігу та структурної взаємодії окремих підрозділів у закладах соціального захисту населення.
Опис: Навчальна практика є невід’ємною складовою професійної підготовки фахівців і навчального процесу у вищому навчальному закладі. Результатом є здобуття практичних вмінь та основних навичок вирішення завдань, пов’язаних із здійсненням соціального захисту населення та панування технологій нарахування соціальних виплат окремим категоріям населення. Завдання навчальної практики підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та прикладні проблеми соціального забезпечення, що передбачає застосування теоретичних знань та умінь у практичній діяльності, як фахівців у сфері соціального забезпечення
Методи та критерії оцінювання: Керівник практики від кафедри проводить збори зі студентами перед початком практики, інструктаж з техніки безпеки (з обов’язковим записом у відповідному журналі), розробляє та затверджує у встановленому порядку план проходження практики, видає студентам заповнені бланки «Завдання та результати проходження практики» та (за потреби) «Скерування на практику», контролює прибуття студентів на базу практики, систематично перевіряє робочі записи щодо виконання поставленого завдання, налагоджує зв’язки з керівником від бази практики з метою оперативного вирішення поточних питань, приймає залік в складі комісії. Студенти-практиканти повинні суворо дотримуватись режиму праці бази практики та виконувати свою роботу відповідно до календарного графіку та плану роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Підсумковий контроль: звіт з практики (залік) -100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мокрицька Н.П. Право соціального забезпечення. Львів: ЛДУВС, 2020. 2. Ярошенко О. М., Слюсар А. М.Вєтухова, І. А. Право соціального забезпечення.Харків:Право, 2019. 3. Дубич K.B. Вступ до соціальної допомоги : навчальний посібник / К.В. Дубич. — К. : Видавничий Дім «Слово», 2015. — 224 с 4. Шаповалова Т. В. Економічні основи соціального забезпечення: навчальний посібник / Т. В. Шаповалова. – Львів: Видавництво "Львівської політехніки", 2018. – 128 5. Ліга Закон.[Електронний ресурс] //Інформаційно-правова і комунікаційна платформа для бізнеса .- Режим доступу: www.ligazakon.ua – 6. Офіційний веб-сайт Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області[Електронний ресурс]-Режим доступу https://www.pfu.gov.ua/lv/ 7. Офіційний веб-сайт Львівського обласного центру зайнятості [Електронний ресурс]-Режим доступу https://lviv.dcz.gov.ua/ 8. Офіційний веб-сайт Фонду соціального страхування України у Львівській області [Електронний ресурс]-Режим доступу : http://www.fse.gov.ua/fse/control/lvv/uk/index 9. Офіційний веб-сайт Пенсійного фонду України [Електронний ресурс]-Режим доступу https://www.pfu.gov.ua/ 10. Офіційний веб-сайт Державного центру зайнятості [Електронний ресурс]-Режим доступу https://www.dcz.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).