Музейне проєктування: методологія, процеси, управління

Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н. Банах В. М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни “Музейне проектування: методологія, процеси, управління” полягає у засвоєнні теоретичних знань та практичних навичок для планування, проектування, будівництва, управління процесами у галузі створення експозицій, нових музейних інституцій або переосмислення вже існуючих.
Завдання: ЗК 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення ЗК 3. Здатність працювати з урахуванням вітчизняного і міжнародного контексту. ЗК 4. Здатність розробляти та керувати проектами. ЗК 5. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ФК 3. Здатність провадити інноваційну діяльність в музейній справі та пам’яткоохоронній діяльності. ФК 8. Здатність створювати конкурентний музейний продукт на ринку культурних послуг. Інтегральна компетентність - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у музеєзнавстві, пам’яткознавстві при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Результати навчання: ЗН 3. Знати основні практики оцифрування та інших форм віртуального доступу до культурної спадщини. УМ 4. Ефективно використовувати інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності. КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів комунікації, зокрема сучасних інформаційних технологій для сфери ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях. ЗН. 3. Знати основні практики оцифрування та інших форм віртуального доступу до культурної спадщини. УМ 4. Ефективно використовувати інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Експозиційна робота музеїв Наукова робота в музейній та пам'яткоохоронній галузі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Музейне проектування: методологія, процеси, управління” спрямована на надання студентам поглиблених теоретичних та прикладних компетенцій та навичок у сфері планування та проектування як музейних інституцій так і сучасних конкурентоздатних музейних продуктів. Дисципліна розглядає теми стратегічного планування розвитку музеїв, стратегії розвитку аудиторій, етапи проектування експозицій. Проектний підхід до створення музейних продуктів. Аудит колекцій. Стратегічні плани інтерпретації колекцій. Управління експозиційними проектами. Створення експозиційних команд і проблеми управління. Евалюація музейних продуктів. Контент і дизайн проекти експозицій. Документування процесів.
Опис: Для кого ми проектуемо? Музейні аудиторії. Валоризація і аудит колекцій як обов’язковий етап музейного проектування. Стратегія інтерпретації колекцій у музейному проектуванні. Проектування музейних експозицій. Від ідеї до відкриття. Еволюція музеїв і музейних продуктів. Музеї майбутнього.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль – виконання практичних завдань, усне опитування; – підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування, ситуаційні завдання).
Критерії оцінювання результатів навчання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (40 за відповіді на заняттях, 5 -за презентацію); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен). Робота на заняттях: Доповідь - максимум 3 бали. Критерії: - якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. Рецензування, опонування на занятті - максимум 2 бали (вміння опонувати та рецензувати; вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії). Презентація проекту з актуалізації маловідомих об'єктів культурної спадщини - 5 балів. Критерії: – вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал; - загальне оформлення візуального ряду; -творчий підхід до подачі інформації; -логічність і послідовність викладу матеріалу; -залучення достатньої кількості джерел інформації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вайдахер Ф. Загальна музеологія: Посібник / Перекл. З нім. В. Лозинський, О. Лянг, Х. Назаркевич. – Львів: Літопис, 2005. 2. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів. Київ: ВД «Стилос», 2010. 528 с. 3. Тобелем, Жан-Мішель. Нова епоха музеїв. Культурні установи перед викликом менеджменту / пер. з французької З. Борисюк, П. Таращука, С. Тевольде. – К.: Видавець Чередниченко А. М., 2018. – 320 с. 4. Houtgraaf, D., Negri, M. Developing Exhibitions: There Is a Method in This Madness., 2021. – 208 p. 5. Manual of museum planning: Sustainable space, facilities, and operations, eds. B. Lord, G. Dexter Lord, and L. Martin, 250–284. Lanham: AltaMira Press.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).