Діджиталізація культурної спадщини та колекцій
Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.E.016
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Думанський Нестор Остапович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти таких компетентностей:
- Загальні компетентності:
• Здатність мотивувати людей та рухатись до спільної мети.
• Здатність працювати з урахуванням вітчизняного і міжнародного контексту.
- Фахові компетентності:
• Здатність вибудовувати стратегії розвитку музейної та пам’яткоохоронної справи.
• Здатність провадити інноваційну діяльність в музейній справі та пам’яткоохоронній діяльності.
• Здатність приймати рішення на основі доказів, зокрема, релевантних даних, розрахунків, прогнозів, оцінювання ризиків тощо.
• Здатність впроваджувати новітні практики у вітчизняну музейну, туристичну та пам'яткоохоронну галузь.
• Здатність створювати конкурентний музейний продукт на ринку культурних послуг.
• Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій управління культурної спадщини та культурного туризму відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
• Здатність втілювати у життя проєкти, які розвивають культурний ландшафт місцевості.
• Здатність здійснювати ефективну діджиталізацію об'єктів культурної спадщини.
Результати навчання: Знати основні практики оцифрування та інших форм віртуального доступу до культурної спадщини.
Застосовувати ефективні методи та технології проєктування та модернізації музейних і пам'яткоохоронних установ відповідно до вимог споживачів і законодавства, чинних стандартів та технічних умов.
Обґрунтовувати та створювати нові та модернізувати наявні експозиції, виставки, екскурсійно-туристичні маршрути тощо.
Здатність використання різноманітних методів комунікацій, зокрема сучасних інформаційних технологій для сфери ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Маркетинг та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини, Залучення громади у сферу культурної спадщини, Спадщина, пам'ять та національна ідентичність, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає освоїти сучасні технології аналізу, опрацювання та цифровізації об’єктів культурної спадщини; основні принципи організації та побудови інформаційних систем та електронних колекцій, що функціонують на основі Інтернет-технологій.
Опис: Інформаційні ресурси Інтернет.
Комп’ютерна графіка.
Мультимедійні формати даних.
Методи та засоби оцифровування.
VR-технології (віртуальна реальність).
AR-технології (доповнена реальність).
Методи та критерії оцінювання: Усний контроль передбачає формулювання запитань (завдань) з урахуванням специфіки предмета і вимог програми; підготовка студентів до відповіді та викладу знань; коригування викладених у процесі відповіді знань; аналіз і оцінювання відповіді.
Письмовий контроль дозволяє в письмовій формі з’ясувати ступінь оволодіння студентами знаннями, вміннями та навичками з предмета, визначення їх якості – правильності, точності, усвідомленості, вміння застосувати знання на практиці.
Програмований контроль, який реалізується шляхом пред'явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань. При цьому аналіз відповіді, виведення і фіксація оцінки можуть здійснюватися за допомогою індивідуальних автоматизованих засобів.
Практична перевірка здійснюється під час проведення практичних та лабораторних занять з навчальної дисципліни, у процесі проходження різних видів практичних завдань. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (практичні заняття): 30%
Екзаменаційний контроль (усно-письмова форма): 70%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Стейнер К. Тотальна автоматизація. Як комп’ютерні алгоритми змінюють світ / Крістофер Стейнер. – Київ: Наш Формат, 2018. – 280 с.
2. Коханівський О. П. Основи надійності видавничо-поліграфічних систем. Навчальний посібник [Текст] / О. П. Коханівський / НТУУ(«КПІ») ВПІ ВПК «Політехніка», 2012 – 68с
3. А.М. Пелещишин. Позиціонування сайтів у глобальному інформаційному середовищі: Монографія / А.М. Пелещишин. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 260 с.
4. Павлиш В. А. Основи інформаційних технологій і систем : підручник / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. – Львів : Видавництво Львівської політех¬ніки, 2018. – 620 с.
5. Сіряк Ю. В. Відновлення раритетних видань історичного характеру[Текст] / Ю. В. Сіряк // Друкарство молоде. Тези доповідей ВПІ НТУУ "КПІ".- 2011.- № 11.- C. 83-86
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).