Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.O.009
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Оксана Годованська
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • розуміння підходів і критеріїв дослідження культурної спадщини.
• знання класифікації культурних пам’яток.
• знання складових нематеріальної культурної спадщини України
• розуміння змісту нормативних документів сфери нематеріальної культурної спадщини.
• вміння самостійно і критично вивчати проблемні питання нематеріальної культурної спадщини України.
• знання Національний перелік елементів нематеріальної культурної спадщини України.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Матеріальна культура та колекціонування
Культурна спадщина в глобалізованому світ
Короткий зміст навчальної програми: Аксіологія культурних цінностей. Сучасні процеси глобалізації культури.
Культурна спадщина та її категорії. Класифікація культурних пам’яток.
Критерії дослідження і збереження культурної спадщини. Основні функції культурної спадщини.
Нематеріальна культурна спадщина України.
Окремі складові нематеріальної культурної спадщини України.
Конвенція ЮНЕСКО про охорону нематеріальної культурної спадщини. Нормативні документи України сфери НКС.
Національний перелік елементів нематеріальної культурної спадщини України.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування, презентації, відповіді усні та письмові та одна контрольна робота) підсумковий контроль – 60 балів (залік), включно із індивідуальною роботою.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Курило Т. Становлення та розвиток законодавства про охорону культурної спадщини України в сучасний період // Право України. – 2001. – № 3. – C. 108–110.
2. Поливач К.А. Культурна спадщина та її вплив на розвиток регіонів України. Київ, 2012.
3. Правова охорона культурної спадщини. Нормативна база. – Київ, 2006.
4. Національне законодавство з охорони культурної спадщини // Пам’яткознавство: правова охорона культурних надбань : зб. док. / Ю. П. Богуцький, М. І. Яковлєв, М. М. Яковина та ін. Київ, 2009.
5. Про культуру: Закон України від 14.12.2010 // Відомості Верховної Ради України. – 2011. – № 24. – Ст. 168.
6. Концепція державної політики в галузі культури на 2005-2007 рр. : Закон України від 03.03.2005.
7. Про ратифікацію Конвенції про охорону та заохочення розмаїття форм культурного самовираження : Закон від 20.01.2010.
8. Про першочергові заходи щодо збагачення та розвитку культури і духовності українського суспільства : Указ Президента від 24.11.2005. – № 1647/2005.
9. Про приєднання України до Конвенції про охорону нематеріальної культурної спадщини : Закон України від 06.03.2008 // Відомості Верховної Ради України. – 2008. – № 16. – Ст. 153.
10. Бережна Ю.М. Нематеріальна культурна спадщина ЮНЕСКО: поняття, тенденції, український вимір // Інтернет – ресурс. – Режим доступу: http://gt_2012_23_18.pdf
11. Довгань Я.С. Фольклор в епоху постмодерну / Міжнародна науково-практична конференція «Традиційна народна культура: збереження самобутності в умовах глобалізації», 18-20 вересня 2004 р.: Зб. матеріалів / Харківська держ. академія культури; Харківський обласний центр народної творчості. Харків, 2004. 204 с.
12. Садовенко С.М. Смислова багатоманітність фольклорного арсеналу української народної художньої культури: розуміння в реаліях сьогодення. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.icr.kiev.ua/files/File/2015.11.25_Konferencija_Tezy_Sadovenko.doc
13. Шейко В.М., Александрова М.О. Культура та цивілізація в історико-культурній думці України в добу глобалізації: Монографія. К., 2009. 312 с.
14. Осипова Г. Культура і діалог культур у контексті глобалізації // Схід. – 2010. – № 3 (103). – С. 105–107.
15. Tomplinson J. Internationalism, globalization a imperialism // Media
and cultural regulation / edited by Kenneth Thompson. – London, 1997.
16. Український центр культурних досліджень: офіційний сайт. http://uccs.org.ua/.
17. UNESCO [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.unesco.org/culture/ich/index.php?lg=en&pg=00011& multinational=3&display1=inscriptionID&display=maps#tabs