Управління культурною спадщиною
Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор:
д.і.н., доцент Світлана Василівна Муравська
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність працювати з урахуванням вітчизняного і міжнародного контексту.
ЗК 6. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ФК 1. Здатність вибудовувати стратегії розвитку музейної та пам’яткоохоронної справи.
ФК 3. Здатність провадити інноваційну діяльність в музейній справі та пам’яткоохоронній діяльності.
ФК 5. Здатність розвивати соціальне усвідомлення ролі культурної спадщини.
ФК 6. Здатність приймати рішення на основі доказів, зокрема, релевантних даних, розрахунків, прогнозів, оцінювання ризиків тощо.
ФК 9. Здатність здійснювати управління і адміністрування музейними, туристичними та пам’яткоохоронними установами.
ФКС 1.2. Здатність передбачати виклики у сфері менеджменту культурної спадщини та реагувати на них.
ФКС 1.3. Здатність втілювати у життя проекти, пов’язані із промоцією та захистом нематеріальної культурної спадщини;
ФКС 2.1. Здатність інтерпретувати культурну спадщину з урахуванням новітніх методик і практик;
ФКС 2.4. Здатність ініціювати та втілювати освітні програми у музейній та пам’яткоохоронній діяльності з урахуванням міжнародного досвіду.
Результати навчання: Знати та застосовувати методи і технології менеджменту та маркетингу в музейній та пам’яткоохоронній справі.
Розуміти проблеми збереження, інтерпретації та використання історико-культурної спадщини, оцінювати та аналізувати поточний стан і ключові тенденції розвитку музейної та пам’яткоохоронної галузі у цілому.
УМ 9. Аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення, пов’язані із менеджментом культурної спадщини та культурного туризму, і забезпечувати їх реалізацію.
.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління культурним туризмом
Маркетинг та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини
Короткий зміст навчальної програми: Курс спрямований на формування у студентів навиків створювати план управління обєктами культурної спадщини, розуміти проблеми, які можуть виникнути, генезу розвитку дисципліни та особливості управління об*єктами, залежно від типу культурної спадщини.
Опис: Вступ до курсу. Підходи до управління культурною спадщиною. Розуміння управління у контексті світової спадщини. Управління культурною спадщиною як процес: теоретичні аспекти. Управління культурною спадщиною на рівні громад. Створення плану управління культурною спадщиною. Проблеми в управлінні культурною спадщиною. Управління археологічною спадщиною.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування, презентації, відповіді усні, письмові; підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь - 5- балів.
Критерії:
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
рецензування, опонування - 3 балів -
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння опонувати та рецензувати;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
доповнення - 1 бал
– науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи - 5 балів
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем
– розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами;
– рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Управління змінами та проектами: навч. посіб. / І.Є. Матвій та ін. Львів: Видавництво «Центр Європи», 2017. 169 с.
Amer M. Heritage Branding: Promoting the UNESCO Creative Cities. https://www.researchgate.net/publication/333798288_Heritage_Branding_Promoting_the_UNESCO_Creative_Cities
Cultural Heritage: Guidebook on Standards for Drafting. Management Plans. OSCE: офіційний вебсайт. 2020. 80 c. URL: https://www.osce.org/files/f/documents/2/d/461188.pdf.
Kobylinski Zb.. Zarzadzanie dziedzictwem kulturowym. Wprowadzenie do problematyki. Warszawa, 2020, 336 р.
Legutko-Kobus P. Dziedzictwo kulturowe jako czynnik rozwoju i specjalizacji regionow. Studia KPZK No 170. Polska Akademia Nauk. Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa, 2016.
Managing Cultural World Heritage Manual, UNESCO, 2013. https://whc.unesco.org/en/managing-cultural-world-heritage/
Managing Local Authority Heritage Assets: Advice for Local Government, 2003, 50 р. https://historicengland.org.uk/images-books/publications/managing-local-authority-heritage-assets/heag152-managing-heritage-assets/
Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention (Operational Guidelines 2019), (Paris: UNESCO World Heritage Committee and World Heritage Centre, 2019), https://whc.unesco.org/archive/opguide05-en.pdf [accessed 12 September, 2022]
Zintegrowane zarzadzanie dziedzictwem kulturowym w rozwoju lokalnym. Wdrazanie zalozen strategii 21 rady Europy krok po kroku, Warszawa , Narodowy Instytut Dziedzictwa 2021, 104 s. https://samorzad.nid.pl/publikacje/zintegrowane-zarzadzanie-dziedzictwem-kulturowym-w-rozwoju-lokalnym/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).