Культурний ландшафт та ідея інтегрованого захисту
Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.E.013
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н. Ірина Гнідик
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати зміст основних дискусій щодо поняття «культурна
спадщина» у сучасному світі, зосереджуючись на питаннях
ідентичності, власності, комерціалізації, прав меншин;
- знати та застосовувати сучасні технології інтерпретації та
актуалізації історико-культурної та природної спадщини;
- розробляти інноваційні продукти на внутрішньому та
зовнішньому ринках культурних послуг;
- аналізувати й структурувати проблеми організації,
приймати ефективні управлінські рішення, пов’язані із
менеджментом культурної спадщини та культурного туризму, і
забезпечувати їх реалізацію
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Маркетинг та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини
Соціологія культурної спадщини
Короткий зміст навчальної програми: Поняття та інтерпретація культурного ландшафту. Європейська ландшафтна конвенція. Закордонний досвід збереження, популяризації та менеджменту культурного ландшафту. Стратегії збереження та регулювання культурних ландшафтів. Case study з управління культурними ландшафтами. Пам’ять, ідентичність та культурний ландшафт. Архітектурний ландшафт. Антропогенний ландшафт. Природний ландшафт. Техногенний ландшафт. Міський ландшафт. Сільськогосподарський ландшафт. Етнокультурний ландшафт. Європейські культурні ландшафти у списку світової спадщини ЮНЕСКО. Брендування та сторітелінг у стратегіях інтегрованого захисту культурної спадщини.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль, презентації та доповіді на практичних заняттях, індивідуальний проект, екзаменаційний контроль
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Gatalska, N. (2017). Науково-методичні підходи оцінювання культурно-історичної цінності парків. Науковий вісник НЛТУ України, 27(4), 32-35.
Гуменюк Т. Підступи до дискурсу про культурний ландшафт: крос-європейський підхід / Тетяна Гуменюк, Олена Сом-Сердюкова // Наукові записки НаУКМА. Історія і теорія культури. - 2020. - Т. 3. - С. 5-12.
Лозинський Роман. (2020). Культурні ландшафти Галичини: етика взаємодії людини з природою / Cultural Landscapes of Galicia (Ukraine): The Ethics of Human-Nature Relation (in Ukrainian).
Лозинський Роман. (2019). Якими будуть краєвиди-ландшафти України і чому це важливо.
Maria Fe Schmitz and Cristina Herrero-Jauregui.Cultural Landscape Preservation and Social–Ecological Sustainability. Sustainability 2021, 13, 2593