Культурна спадщина і туризм: засади правового регулювання
Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.E.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Оксана Годованська
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Загальні компетентності: (ЗК1) здатність приймати обґрунтовані рішення; (ЗК3) здатність працювати з урахуванням вітчизняного і міжнародного (правового) контексту.
- Фахові компетентності: (ФК1) здатність вибудовувати стратегії розвитку музейної, пам’яткоохоронної та туристичної справи; (ФК9) здатність здійснювати управління і адміністрування музейними, пам’яткоохоронними та туристичними установами.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- ЗН 1. Знати та застосовувати методи і технології менеджменту в пам’яткоохоронній та туристичній галузі.
- ЗН 4. Знати зміст основних дискусій щодо поняття «культурна спадщина» у сучасному світі, зосереджуючись на питаннях ідентичності, власності, комерціалізації, прав національних меншин.
- ЗН5 Знати головні положення і механізми правового регулювання пам’яткоохоронної та туристичної галузі.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні уміння:
- УМ1. Розуміти проблеми збереження, інтерпретації та використання історико-культурної спадщини, оцінювати та аналізувати поточний стан і ключові тенденції розвитку музейної, пам’яткоохоронної та туристичної галузі у цілому.
- УМ9. Аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення, пов’язані із управлінням культурною спадщиною та культурним туризмом, і забезпечувати їх реалізацію.
- УМ12. Працювати над проєктами по залученню громади до сфери культурної спадщини та розвитку культурного туризму.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління культурним туризмом.
Культурний ландшафт та ідея інтегрованого захисту.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення магістрами НУ «Львівська політехніка» навчальної дисципліни «Культурна спадщина і туризм: засади правового регулювання» передбачає знання правових базових засад у музейній, пам’яткоохоронній та туристичній галузях на основі вивчення світового та національного досвідів. Головне завдання навчальної дисципліни сформувати правосвідомість і повагу до історико-культурних цінностей, культурного різноманіття українського громадянського суспільства. Здобуті знання і вміння під час вивчення навчальної дисципліни сприятимуть професійному зростанню та формуванню експертного середовища у туристичній та пам’яткоохоронній справі.
Опис: Основні теми вивчення:
- Культурна спадщина як об’єкт правового регулювання.
- Туристична діяльність як об’єкт правового регулювання.
- Джерела правового регулювання музейної, пам’яткоохоронної та туристичної діяльності.
- Національне правове регулювання музейної, пам’яткоохоронної та туристичної галузі.
- Міжнародне законодавство у сфері культурної спадщини і туризму.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 45 балів (опитування, презентації, відповіді усні, письмові; включно із індивідуальною роботою/есе/проєкт (на вибір) – 10 балів); підсумковий контроль – 55 балів (екзаменаційний контроль: письмова компонента – 50 балів і усна компонента – 5 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах:
Виступи та відповіді на семінарських або практичних заняттях (ПрЗ) 35
Письмова компонента(ПК) 15
Поточний контроль (ПК) 50
Екзаменаційний контроль (ЕК) 50
Разом за дисципліну (СЕО=ПК+ ЕК)100
де: ПрЗ – оцінки виступів та відповідей на семінарських або практичних заняттях;
Ауд. КР – оцінка контрольної аудиторної роботи;
ІЗ – оцінка за виконання індивідуального завдання з написання есе, реферату чи рецензій, підготовки відеоматеріалів чи презентацій;
НДР – участь в гуртках, конкурсах, олімпіадах;
ПСК – періоди семестрового контролю;
ПК – загальна кількість балів за поточний контроль;
КЗ – оцінка за виконання контрольного заходу;
СМО=ПК+КЗ– семестрова модульна оцінка.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ващишин М. Правове регулювання туристичної діяльності: навч.- метод. Посібник. – Львів, 2014.
2. Рибчинський Олег. Аналіз програм збереження культурної спадщини України: в проекту “CHOICE: культурна спадщина і сучасність”. – Львів, 2017.
3. Копієвська О. Культурна функція держави в контексті національного державотворення : монографія. – Київ, 2010.
4. Ожеван М.А., Дубов Д. В. Homo ex Machina. Філософські, культурологічні та політичні передумови формування конвергентного суспільства. – Київ, 2017.
5. Державне управління регіональним розвитком України. / за заг. ред. В. Є. Воротіна, Я. А. Жаліла. – Київ, 2010.
6. Рекомендація з охорони на національному рівні культурної та природної спадщини. Зб. документів. – Київ, 2002.
7. Міністерство культури та інформаційної політики України. Режим доступу: https://mkip.gov.ua/content/pro-ministerstvo.html
8. Нормативно-правові акти галузі охорони культурної спадщини. Режим доступу: https://mkip.gov.ua/content/normativnopravovi-akti-galuzi-ohoroni-kulturnoi-spadshchini.html
9. Про охорону культурної спадщини// Верховна рада Україна. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1805-14#Text
10. Інституційні та правові проблеми збереження культурної спадщини. Режим доступу: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gumanitarniy-rozvitok/instituciyni-ta-pravovi-problemi-zberezhennya-kulturnoi
11. Центр культурного менеджменту. Режим доступу: https://www.kultura.org.ua/?page_id=14
12. UNESCO Database of National Cultural Heritage Laws Updated. Режим доступу: https://en.unesco.org/news/unesco-database-national-cultural-heritage-laws-updated
13. Cultural Heritage. Режим доступу: https://www.peacepalacelibrary.nl/research-guides/special-topics/cultural-heritage/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).