Комунікативний менеджмент в ситуації ризику
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.E.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. пол. н., доц. Макух Оксана Євгенівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність до застосування основних методів комунікативного менеджменту в ситуаціях ризику.
Застосовувати сучасні соціологічні поняття, концепції, теорії та результати емпіричних досліджень для опису й пояснення соціальних явищ і процесів.
Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні
наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі.
знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мульти-дисциплінарних контекстах.
Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Сучасні комунікативні мережі
• Методологія дискурсивного аналізу
кореквізити:
• Сучасне українське суспільство як суспільство ризику
• PR та соціально-психологічні технології в організації
• Асистентська практика
• Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
• Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Комунікативний менеджмент: суть, функції, сфери застосування. Комунікативний менеджмент як бізнес-процес. Типологічні моделі комунікативного менеджменту. Управління комунікаціями на різних рівнях організаційного середовища. Комунікаційні ризики. Ризики життєдіяльності організації: політичні, економічні, правові, невдалого лобіювання, конкуренції, рекламації, репутаційні, втрати зв’язків із цільовими аудиторіями тощо. Ризик-комунікація в організації. Використання комунікативних ресурсів в умовах ризику. Методи розвитку комунікаційних систем організації. Переговори як стратегічний елемент комунікативного менеджменту в організації. Чутки як елемент корпоративної комунікації. Корпоративний та особистісний імідж. Комунікативні технології побудови персонального та організаційного бренду. Репутаційний менеджмент в умовах ризику.
Методи та критерії оцінювання: • Робота на практичних заняттях: усне опитування, використання інтерактивних методів навчання, індивідуальна контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмова форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Васильченко М. І, Гришко В. В. Комунікативний менеджмент: навчальний посібник / М. І. Васильченко, В. В. Гришко В. В. Полтава, 2018. ПолтНТУ, 228 с.
2. Климанська Л. Д.
Комунікативні технології в реалізації соціально-політичних проектів : автореф. дис. … д-ра політ. наук : 23.00.02 / Лариса Дмитрівна Климанська, Львів. нац. ун-т ім. І. Франка.– Львів : [б.в.], 2013.– 32 с.
3. Королькова Е. М. Риск-менеджмент: управление проектными рисками: учебное пособие / Е.М. Королькова. – Тамбов : Изд-во ФГБОУ ВПО «ТГТУ», 2013. 160 с.
4. Макух О. Політичні ідеї представників мережевого аналізу // Політична думка ХХ початку ХХІ століть: методологічний і доктринальний підходи : підручник : у 2-х т. / за аг. ред. Н. М. Хоми ; [Т. В. Андрущенко, О. В. Бабкіна, В. П. Горбатенко та ін.]. – Львів : «Новий Світ-2000». Том 1. 2016. С.478-501.
5. Паламарчук В. В. Стратегії покращення іміджу організації в умовах інноваційного розвитку / В.В. Паламрчук // Формування ринкових відносин в Україні. 2016. № 32. С. 23-28
6. Ставченко С. Кризова комунікація і ризик-комунікація у політичному процесі: спільне та особливе. European Political and Law Discourse. 2017. Vol. 4, Issue 4. P. 129-135
7. Beamish T. D. Community at risk: biodefense and the collective search for security. Stanford, California : Stanford Business Books, an imprint of Stanford University Press, 2015. xiii, 259 p.
8. Kozak M., Makukh O. Wyzwania instytucjonalne i informacyjne «spoleczenstwa przejsciowego»: doswiadczenia ukrainskie na tle Europy Spoleczenstwa na rozdrozach. Polska i Ukraina wobec wyzwan XXI wieku; red. Patrycja Baldys, Katarzyna Piantek. Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Bialej. Bielsko-Biala, 2018. 58-74