Аналітична соціологія в управлінських процесах

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. соц. н, асистент Бойко Ірина Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вміти організовувати та проводити соціальні дослідження із використанням валідних та надійних методів. Вміти аналізувати емпіричні дані з використанням сучасних методів. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мульти-дисциплінарних контекстах. Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Аналіз категоріальних даних; Пререквізити: Соціологія соціальних проблем; Організація соціологічної служби; Організація соціологічної служби в громадських та бізнесових структурах.
Короткий зміст навчальної програми: Аналітичні процеси в соціології. Дослідження соціокультурних аспектів організації та управління людьми. Кількісний на якісний аналіз ринку. Бенчмаркінг та практики аналізу ринку. Зв’язки з громадськістю та прийняття управлінських рішень.
Методи та критерії оцінювання: • робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Паніотто, В. І., Максименко, В. С. & Харченко, Н. М. (2004). Статистичний аналіз соціологічних даних. К.: Вид. дім «КМ Академія»; 2.Keuschnigg, M., Lovsjo, N. & Hedstrom, P. (2017). Analytical Sociology and Computational Social Science. Journal of Computational Science. DOI: 10.1007/s42001-017-0006-5. 3.Cruz, M. S.-G., Cilleros, M., Victoria, M. & Sanchez, G. (2019). Evaluation of Computer Assisted Qualitative Data Analysis Software (CAQDAS) Applied to Research. DOI: 10.1007/978-3-030-20798-4_41. 4.APM, CPC & Grabel, Joyce. (2020). BENCHMARKING AND METRICS. 453-461. 10.1002/9781119723349.ch16. 5. Baecker, Dirk. (2014). A Sociology of Management in Management Education. SSRN Electronic Journal. 10.2139/ssrn.2429259. 6.Dondjio, Irenee & Haafst, Robert. (2019). Market Analysis. 10.4324/9781003022350-7. 7. Proctor, Tony. (2020). Customer and market analysis. 10.4324/9781003005704-6. 8. Yasuda, Saburo. (2020). Qualitative and Quantitative Data Analysis. Japanese Sociological Review. 21. 78-85,114. 10.4057/jsr.21.78. 9. Lahdemaa, Jenna & Lunsingh Tonckens, Nicolette & Zhong, Mary-Ann & Hochleitner, Georg & Kern, Joana. (2020). Market Analysis of Louis Vuitton. 10.13140/RG.2.2.28169.06248. 10. Kovin, Egor & Lysenko, Oleg. (2019). The theory of generations in the context of sociology of management. Research result. Sociology and Management. 5. 10.18413/2408-9338-2019-5-4-0-13.