Асистентська практика
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.O.010
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доц. Савка Віктор Євгенович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей:
Загальні компетентності:
ЗК03 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
СК09 Здатність популяризувати соціологічні знання серед фахівців і нефахівців, зокрема осіб, які навчаються.
Результати навчання: Зн1. Спеціалізовані концептуальні знання,
що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень
Зн2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах.
УМ3 Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності
К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються
К2 Використання іноземних мов у професійній діяльності
АВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
АВ3 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Всі дисципліни ОПП магістра соціології
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Практика за темою підготовки магістерської ькваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Асистентська практика сприяє виробленню навичок методики та дидактики проведення семінарських занять, навичок роботи у якості викладача, навичок спілкування з аудиторією, роботи над методичними матеріалами тощо.
Опис: Під час асистентської практики здобувач освіти під керівництвом викладача опрацьовує план проведення навчального заняття для студентів спеціальності «соціологія» , чи суміжних спеціальностей, а також проводить заплановане заняття. Обовязковою формою роботи здобувачів освіти є відвідування занять колег та їх обговорення
Методи та критерії оцінювання: складання плану -конспекту для проведення заняття (40%)
• проведення запланованого заняття (40%)
• захист звіту про практику (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Складання плану-конспекту для проведення заняття (40)
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура письма (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
Проведення запланованого заняття (40)
– вміння донести до аудиторії матеріал за темою заняття;
– здатність володіти та управляти аудиторією;
– використання інтерактивних методів (дискусії, ігри, кейс-стаді тощо).
Захист звіту про практику (20)
– правильність складання звіту (наявність всіх необхідних документів та їх відповідність вимогам);
– повнота відповідей на додаткові запитання керівника практики та колег
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бабенко, С., Ненько, O., & Пенькова, Н. (2016). Викладання, засноване на дослідженні: європейсткй вимір удосконалення університетської освіти з соціології. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціологія, (1, 2).
2. Богдан, О. (2015). Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених. К.: Дух і Літера.
3. Соціологія. Навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти / За ред. В.М.Пічі. – Львів, 2021.
4. Практикум з соціології: Навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти / За ред. В.М.Пічі. – Львів, 2014.
5. Яремчук С. С. Методика викладання соціології і соціогуманітарних дисциплін : навч. посібник. – друге вид., переробл. і доповн.– Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2015. – 296 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).