Математичні методи дослідження операцій
Спеціальність: Комп'ютерні науки (Проектування і програмування інтелектуальних систем та пристроїв)
Код дисципліни: 6.122.12.O.026
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: к.т.н., доцент Марікуца Уляна Богданівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати математичні підвалини та математичні моделі дослідження операцій, сучасний стан та методологію застосування їх на практиці;
- уміти здійснити змістовну постановку задачі з наступним переходом до побудови формальної математичної моделі, обрати або сконструювати алгоритм отримання оптимального рішення задачі, здійснити аналіз отриманих результатів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Вища математика
- Дискретна математика
- Алгоритмізація і програмування
- Чисельні методи
- Візуалізація даних
- Теорія прийняття рішень
- Машинне навчання
Короткий зміст навчальної програми: Проблеми та задачі дослідження операцій. Лінійне програмування. Задачі оптимізації на мережах. Задачі з цілочисельними змінними. Планування на мережах. Ігрові задачі дослідження операцій. Динамічне програмування.
Методи та критерії оцінювання:
- Поточний контроль (45%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування
- Підсумковий контроль (55%, екзаменаційний контроль): тестування (45%), усна компонента (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1. Катренко А.В. Дослідження операцій. / А.В. Катренко – Львів: «Магнолія 2006», 2014. – 350с.
2. Зайченко О.Ю. Дослідження операцій. Збірник задач / О.Ю. Зайченко, Ю. П. Зайченко – К.: Видавничий Дім “Слово”, 2007.- 472 с. 3. Ларіонов Ю.І. Дослідження операцій в інформаційних системах / Ю.І. Ларіонов, В.М. Левикін, М.А. Хажмурадов – Харків.: Компанія СМІТ, 2005.-364 с. 4. Костевич Л.С. Математическое программирование: Информ. Технологии оптимальных решений: Учеб. Пособие / Л.С. Костевич – Минск.: Новое знание, 2003.-424 с. 5. Томашевський В.М. Моделювання систем. Підручник / В.М. Томашевський – К : Видавнича група ВНV, 2007.- 352 с. 6. Глоба Л.С. Математичні основи побудови інформаційно-телекомунікаційних систем / Л.С. Глоба – К : Норіта-плюс, 2007.-360 с. 7. Ільченко М.Ю. Сучасні телекомунікаційні системи / М.Ю. Ільченко, С.О. Кравчук – К : НВП «Видавництво «Наукова думка» НАН України», 2008.- 328 с. 8. Згуровський М.З. Основи системного аналізу / М.З. Згуровський, Н.Д. Панкратова –К : Видавнича група BHV, 2007.-544с. 9. Бунин С.Г. Самоорганизующиеся радиосети сосверхширополосными радиосигналами / С.Г. Бунин, А.П. Войтер, М.Е. Ильченко, В.А. Романюк –К : НПП «Издательство «Науква думка» НАН Украины», 2012. – 444 с. 10. Бакулин М.Г. Технология МIМО: принципы и алгоритмы / М.Г. Бакулин, Л.А. Варукина, В.Б. Крейнделин – М : Горячая линия – Телеком, 2014. – 244 с. 11. Самсонов В.В. Алгоритми розв’язання задач оптимізації: Навчальний посібник / В.В. Самсонов – К : НУХТ, 2014.-300 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).