Проєктно-технологічна практика
Спеціальність: Комп'ютерні науки (Проектування і програмування інтелектуальних систем та пристроїв)
Код дисципліни: 6.122.12.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Доцент кафедри САП, к.т.н., доцент. Фармага Ігор Вірославович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Здатність застосовувати знання і вміння для аналізу предметної області та розроблення, верифікації і атестації специфікації вимог до програмного, лінгвістичного та інформаційного забезпечення.
• Розуміння основ інформаційних технологій, типів даних, здатність проектувати різні аспекти програмних та інформаційних систем.
• Здатність використовувати методи та технології об'єктно-орієнтованого програмування та проектування програмних систем для різних предметних областей.
• Здатність аргументувати вибір методів розв’язування задач забезпечення інформаційних технологій проектування, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Всі предмети за спеціальністю.
Короткий зміст навчальної програми: Завданням проектно-технологічної практики є ознайомлення студентів з виробничим процесом на підприємстві, вивчення організації робіт в групах фахівців, виявлення реальних умов функціонування та створення програмних систем, уміння застосовувати теоретичні знання в практичних ситуаціях, здатність створювати технічну документацію на програмні системи відповідно до прийнятих стандартів, ефективно працювати та організовувати роботу в команді розробників програмного забезпечення. Індивідуальні завдання студентів під час проектно-технологічної практики повинні бути пов’язані з вирішенням таких задач у професійній діяльності: ? Збір і аналіз вхідних даних для проектування програмного забезпечення; ? Розробка алгоритмів розв’язання задач у відповідності з існуючим технічним завданням; ? Розробка ПЗ з використанням засобів різноманітних мов програмування ; ? Використання сервісів Інтернет і Веб-технологій при реалізації розподілених інформаційних систем; ? Проектування, реалізація та супровід баз даних; ? Інсталяція програм і програмних систем, налаштування і обслуговування програмно-апаратних засобів; ? Розробка проектної і робочої документації, оформлення закінчених проектних робіт. Під час практики студенти повинні ознайомитись із: ? нормативними матеріалами підприємства, де вони проходять практику; ? звітами про виконані на підприємстві проекти; ? спеціальною рекомендованою керівниками практики літературою за темою індивідуального завдання. Використані студентами інформаційні джерела заносяться в список згідно правил оформлення, який включається обов’язково до письмового звіту.
Методи та критерії оцінювання: Письмовий звіт та захист звіту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: С.Орлов. Технологии разработки программного обеспечения: Учебник. - СПб.: Питер, 2002. — 464 с
Соммервиль И. Инженерия программного обеспечения. – М.: 2002. – 624 с.
Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).