Комп'ютерна графіка та геометричне моделювання

Спеціальність: Комп'ютерні науки (Проектування і програмування інтелектуальних систем та пристроїв)
Код дисципліни: 6.122.12.O.038
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Доцент каф. САП, к.т.н. Маркелов О.Е.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: вміти визначати та створювати структури даних для інформаційні описів геометричних моделей; розробляти комп’ютерні програми та додатки з геометричного моделювання, використовуючи існуючі середовища програмування, графічні програмні бібліотеки та ядра візуалізації, створення та обробки 2D-3D об’єктів для статичної, динамічної (анімаційної) та інтерактивної графіки; створювати зображення засобами різних алгоритмічних мов, графічних оболонок та середовищ; реалізовувати обмін графічними даними між різними системами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Алгоритмізація та програмування,
Короткий зміст навчальної програми: моделі координатного представлення 2D,3D; системи координат; колірні моделі, операції над кольорами; властивості та види елементарних і комплексних геометричних перетворень; параметризації геометричних об’єктів, математичних моделей, конструювання кривих, поверхонь та способів тріангуляцій; моделювання областей видимості при візуалізації та алгоритмів усунення невидимих ліній і поверхонь; методи неперервного, дискретного, каркасного, граничного, ієрархічного описів та представлень геометричних об’єктів на площині та у просторі.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30%): програмування, письмові звіти до лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, усне опитування • Підсумковий контроль (70%, екзамен): письмовий, тестування, задачі, усне опитування
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Маркелов О.Е. Геометричне моделювання у конструюванні інженерних об’єктів та систем (частина 1) [Текст] : конспект лекцій для студ. баз. напряму 6.050101 "Комп'ютерні науки" : в 2 ч. / Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад.: О. Е. Маркелов, В. І. Каркульовський]. – Ч.1. – Львів : Вид-во каф. САП Нац. ун-ту "Львів. політехніка", – 94 с., – 48 рис., – 3 табл., – алф.покаж: с. 81-84. – Бібліогр.: с. 89–93 (71 назв). – Зареєстровано в Навчально-методичному управлінні НУ "Львівська політехніка" № 3184 • Маркелов О. Е. Геометричне моделювання у конструюванні інженерних об’єктів та систем (частина 2) [Текст] : конспект лекцій для студ. баз. напряму 6.050101 "Комп'ютерні науки" : в 2 ч. / Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад.: О. Е. Маркелов, В. І. Каркульовський]. – Ч.2. – Львів : Вид-во каф. САП Нац. ун-ту "Львів. політехніка", – 82 с., – 63 рис., – 11 табл. – алф.покаж: с. 72-74. – Бібліогр.: с. 80–81 (27 назв). – Зареєстровано в Навчально-методичному управлінні НУ "Львівська політехніка" № 3185 • Geometric Modeling: The mathematics of shapes Reprint Edition / Nikolay Golovanov // Publisher ? : ? CreateSpace Independent Publishing Platform; Reprint edition (December 24, 2014), 348 pages, ISBN-10 : 1497473195 ISBN-13 : 978-1497473195 • Geometric Modeling: Techniques, Applications, Systems and Tools / Muhammad Sarfraz // Publisher: Springer; February 29, 2004 , 465 pages ISBN-10 : 1402018177, ISBN-13 : 978-14020181762004 • Geometric Modeling: Theory and Practice The State of the Art / Strasser, Wolfgang, Klein, Reinhard, Rau, Rene (Eds.) // ISBN 978-3-642-60607-6 • An Integrated Introduction to Computer Graphics and Geometric Modeling/ Ronald Goldman // ISBN 9781138381476, 2019, CRC Press, 574 Pages • Geometric Modeling Third Edition / Michael Mortenson // ISBN-13: 978-0831132989, ISBN-10: 0831132981, Publisher : Industrial Press, Inc.; Third edition (April 15, 2006), 452 pages
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).