Інженерне проєктування складних об'єктів і систем
Спеціальність: Комп'ютерні науки (Проектування і програмування інтелектуальних систем та пристроїв)
Код дисципліни: 6.122.12.E.069
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: О.М.Матвійків
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основні поняття та визначення технології інженерного проектування
• знати основні стадії, аспекти та рівні технології проектування інженерних об'єктів і систем, їх задачі, критерії ефективності та склад необхідної документації
• знати принципи системного підходу та вміти їх застосовувати в автоматизованому проектуванні складних об’єктів і систем (COC)
• знати основні математичні моделі, методи і алгоритми для розв'язання задач аналізу, синтезу, верифікації та оптимізації в автоматизованому проектуванні
• вміти розробляти і застосовувати нові формальні операції, процедури та маршрути проектування, а також приймати раціональні рішення в процесі проектування СОС
• знати архітектуру і структуру промислових САПР, а також вміти комплексувати автоматизовані робочі місця для автоматизованого проектування СОС
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Математичний аналіз
• Теоретичні основи САПР
• Основи системного аналізу
• Математичне моделювання в САПР
Короткий зміст навчальної програми: Поняття та основні види ієрархій в складних об’єктах/системах. Життєвий цикл СОС та місце САПР у виробництві. Основні поняття і визначення процесу проектування та методологія проектування СОС. Стадії, етапи і аспекти стандартної технології проектування. Блочно-ієрархічний підхід до процесу автоматизованого проектування СОС. Процедури синтезу, аналізу та верифікації в автоматизованому проектуванні. Поняття системного середовища САПР та технології паралельного і колективного проектування СОС.
Класифікація та ієрархія математичних моделей для автоматизованого проектування. Моделі, методі та засоби проектування на мікро-, мезо-, макро- та мета- рівнях. Оптимізаційні моделі в процесі проектування СОС. Особливості та етапи вирішення задач структурного синтезу. Забезпечення теплоелектричної сумісності та технологічної відтворюваності параметрів в конструкціях СОС. Типові промислові САПР для автоматизованого проектування СОС типу РЕЗ.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%)
• підсумковий семестровий контроль: контрольний залік в письмово-усній формі (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Норенков И.П. Основы автоматизированного проектирования: учб. для вузов. - 4-е изд. - М: Изд-во МГТУ им. Баумана, 2009. - 430с.
2. Тимченко, А.А. Основи системного проектування та системного аналізу складних об'єктів: Основи САПР та системного проектування складних об'єктів: Підруч. / А. А. Тимченко ; За ред. В.І. Бикова. – 2 вид. – К. : Либідь, 2003. – 270с.
3. Евгенев Г.Б. Интеллектуальные системы проектирования. - Учеб. пособие. М.: Изд-во МГТУ им. Н.Э.Баумана, 2009. - 334 с.
4. Малюх В.Н. Введение в современные САПР: Курс лекций. — М.: ДМК Пресс, 2010. — 192 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).