Комп'ютерні мережі та протоколи передачі даних
Спеціальність: Комп'ютерні науки (Системи штучного інтелекту)
Код дисципліни: 6.122.13.O.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Системи штучного інтелекту
Лектор: Яковина В.С.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність до математичного формулювання та досліджування неперервних та дискретних математичних моделей, обґрунтовування вибору методів і підходів для розв’язування теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук, аналізу та інтерпретування.
2. Здатність застосовувати методології, технології та інструментальні засоби для управління процесами життєвого циклу інформаційних і програмних систем, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог замовника.
3. Здатність до інтелектуального аналізу даних на основі методів обчислювального інтелекту включно з великими та погано структурованими даними, їхньої оперативної обробки та візуалізації результатів аналізу в процесі розв’язування прикладних задач.
4. Здатність до аналізу та функціонального моделювання бізнес-процесів, побудови та практичного застосування функціональних моделей організаційно-економічних і виробничо-технічних систем, методів оцінювання ризиків їх проектування.
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати знання загальних принципів побудови, архітектури і стандартизації комп'ютерних мереж.
2. Здатність продемонструвати знання загальних принципів передачі даних в комп'ютерних мережах.
3. Здатність продемонструвати знання протоколів і алгоритмів локальних мереж.
4. Здатність продемонструвати знання структури і функціонування стеку протоколів ТСР/ІР.
5. Здатність продемонструвати знання основних загроз та захищених протоколів передачі даних.
6. Використовувати методи і засоби діагностики і налаштування комп’ютерних мереж.
7. Розгортати віртуальні мережі та мережі доставлення контенту в хмарному середовищі; конфігурувати безпеку мережевої інфраструктури.
8. Ефективно використовувати протоколи комп’ютерних мереж для побудови спеціалізованого програмного забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектура комп’ютера та програмування вбудованих систем
Розподілені системи та паралельні обчислення
Дискретна математика
Технології веб програмування
Теорія інформації
Хмарні сервіси для опрацювання великих даних; Хмарні сервіси для аналізу великих даних; Хмарні сервіси для прикладних систем та додатків; Хмарні сервіси та ІоТ
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Комп’ютерні мережі та протоколи передачі даних» є складовою циклу професійної підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 122 «Комп’ютерні науки». Пропонований навчальний курс забезпечить студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння, що відносяться до області комп’ютерних мереж та протоколів передачі даних, зокрема моделі OSI, стеку TCP/IP та відповідних комунікаційних протоколів.
Опис: АРХІТЕКТУРА КОМП’ЮТЕРНИХ МЕРЕЖ. ТЕХНОЛОГІЇ ФІЗИЧНОГО РІВНЯ
ТЕХНОЛОГІЇ КАНАЛЬНОГО РІВНЯ
ТЕХНОЛОГІЇ МЕРЕЖЕВОГО ТА ТРАНСПОРТНОГО РІВНЯ
ТЕХНОЛОГІЇ ПРИКЛАДНОГО РІВНЯ
ПРОБЛЕМИ БЕЗПЕКИ КОМП’ЮТЕРНИХ МЕРЕЖ
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ КОМП’ЮТЕРНИХ МЕРЕЖ
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової компоненти) у формі тестових запитань трьох рівнів складності.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - 40 балів
Іспит, письмова компонента - 50 балів; усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Lowe D. Networking all-in-one for dummies. – New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2021. – 1023 c.
2. Tanenbaum A.S. Computer networks / Andrew S. Tanenbaum, Nick Feamster, David J. Wetherall. – Pearson, 2021. – 922 c.
3. Kurose J.F. Computer networking. A top-down approach / James F. Kurose, Keith W. Ross. – Pearson, 2020. – 792 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).