Аналітичні сховища даних
Спеціальність: Комп'ютерні науки (Системи штучного інтелекту)
Код дисципліни: 6.122.13.E.045
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Системи штучного інтелекту
Лектор: Кривенчук Ю.П.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Фахові компетентності спеціальності (ФК):
• здатність застосовувати знання методів збору, обробки, аналізу, систематизації та зберігання науково-технічної інформації
Результати навчання: • базові знання загально-професійних дисциплін, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін в галузі інформаційних технологій;
• здатність до застосування знань на практиці.
• здатність до аналізу та синтезу;
• здатність до організації і планування;
• здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
• відповідальність за якість виконуваної роботи
• уміння працювати як індивідуально, так і в команді;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Основи системного аналізу;
Організація баз даних та знань;
Основи програмування та алгоритмічні мови;
Проблемно-орієнтовані мови програмування.
Кореквізити:
Хмарні технології;
Методи штучного інтелекту.
Короткий зміст навчальної програми: Аналітичні сховища даних є основою, без якої неможливо правильно провести проектування будь якого сховища даних, а також виконувати його подальший аналіз, агрегацію, інтеграцію даних. Оволодіння даним предметом дасть можливість майбутньому інженеру створювати якісні, швидкі та ефективні простори даних.
Навчальна дисципліна є інструментальною основою для виконання аналітичної частини подальших дисциплін, а також курсових робіт.
Навчальна дисципліна ВБ54 Аналітичні сховища даних відноситься до циклу загальної підготовки навчальної програми бакалавра за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки.
Опис: Архітектура сховищ даних: корпоративна фабрика, шина, зведення даних;
Дворівнева та трирівнева архітектура;
Поняття метаданих;
Проблеми, що приводять до інтеграції даних;
Поняття якості елементів та об'єктів сховищ даних;
Поняття агрегату;
Визначення поняття системи зберігання даних;
Вибір методів доступу. Класифікація споживачів даних.
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання лабораторних та практичних робіт та їх захист.
2. Написання контрольних робіт.
3. Написання розрахунково-графічної роботи
4. Екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторна робота, Практична робота, Розрахунково-графічна робота - 40 балів
Іспит, Усна компонента - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Спирик Э. Корпоративные хранилища данных. Планирование, разработка, развитие / Э. Спирик.-М.: Издательский дом "Вильямс".2001.-400 с.
2. Хранилища данных: шаги от идеи до внедрения, 2006, http://www.cnews.ru/newcom/index.shtml.
3. Конноли Т. Базы данных: проектирование, реализация и сопровождение. Теория и практика. 2-е изд.: Пер. с англ / Т. Конноли, К. Бэгг, А. Страчан. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 1120 с.
4. Глоссарий по DWH, OLAP, XML http://www.iso.ru/club/dict/ra.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).