Стратегічне планування

Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.E.059
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: к.е.н., доцент Лучко Галина Йосипівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни «Стратегічне планування» є оволодіння здобувачами освіти сучасними теоретичними систематизованими знаннями з основ стратегічного планування як процесу визначення майбутнього стану організації; формування стратегічне мислення здобувачів, розвиток їх уміння орієнтувати діяльність на споживача й кінцеві результати; формування навичок використання технологій стратегічного планування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентності професійного спрямування: ФКС 2.1. Здатність ефективно проводити системний аналіз, здійснювати управління лінійкою продуктів і групою їх менеджерів, вивчати вимоги до позиції менеджера продуктів з обліком специфіки організації, контролювати виконання завдань розвитку ІТ продуктів на тактичному і стратегічному рівнях.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР 2.3. Знати і вміти розробляти бізнес-плани, цінову політику і стратегії розвитку лінійки ІТ продуктів, а також управляти групою менеджерів продуктів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Продуктовий менеджмент, Бізнес-аналіз інформаційних процесів, Маркетинг ІТ продуктів, Управління ІТ-проєктами кореквізит: -
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Стратегічне планування» передбачає оволодіння знань щодо базових понять та інструментарію стратегічного планування; вивчення методичних підходів щодо формування стратегій; ознайомлення з основними перевагами стратегічного планування та застосовуванням теоретичних знань у практичній діяльності; визначення пріоритетних напрямків розвитку; аналізування зовнішнього та внутрішнього середовища різних об’єктів планування; організування процесу стратегічного планування, вивчення особливостей механізму реалізації стратегічних планів на різних рівнях.
Опис: Теоретичні основи стратегічного планування Процес стратегічного планування. Технологія розробки стратегічного плану. Інформаційна складова стратегічного планування. Формулювання бачення, місії і цілей розвитку. Цінності і цілі в стратегічному плануванні. Виконання SWOT – аналізу. Вибір стратегії розвитку. Визначення стратегічних цілей, завдань та проектів. Ресурси виконання стратегічного плану. Генерування стратегій та умови їх реалізації. Реалізація стратегічного плану розвитку. Моніторинг та оцінювання в стратегічному плануванні.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування в процесі роботи студентів у малих групах на лекційних та практичних заняттях. Письмовий контроль і усна компонента на екзамені, комп’ютерне тестування, захист розрахунково-графічної роботи. Під час дистанційної роботи (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відеоконференцій на лекційних заняттях. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань в межах практичних занять та розрахунково-графічної роботи здобувачами освіти оцінюється у 40 балів. Виконання екзаменаційного контролю здобувачами освіти оцінюється у 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Більше ніж бізнес 2.0. Від маленької компанії до лідера ринку. // Джим Коллінз, Білл Лазьє. - Наш Формат, 2023. -416 c. Довгань Л., Каракай Ю., Артеменко Л. Стратегічне управління : навч. посіб. К.: «Центр навчальної літератури». - 2019. - 440 с. Ігнатьєва І.А. Стратегічний менеджмент: Підручник.— К.: Каравела, 2019 — 464 с. Краснокутська Н.С. Стратегічне управління: навчальний посібник / Н.С. Краснокутська, І.А. Кабанець – Харків : НТУ «ХПІ», 2017. – 460 с. Сумець О. М. Стратегічний менеджмент : підручник / О. М. Сумець ; МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ, Кременч. льот. коледж. – Харків : ХНУВС, 2021. – 208 с. Тертичка В. В. Стратегічне управління: підручник. Київ: К.І.С., 2017. 932 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).