Інноваційні інформаційні технології
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 7.126.01.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: професор Берко Андрій Юліанович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
Інт. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері інформаційних систем та технологій.
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК03. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК04. Здатність розробляти проекти та управляти ними.
ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у сфері ІСТ.
фахові компетентності:
СК01. Здатність розробляти та застосувати ІСТ, необхідні для розв’язання стратегічних і поточних задач.
СК02. Здатність формулювати вимоги до етапів життєвого циклу сервіс-орієнтованих інформаційних систем.
СК03. Здатність проектувати інформаційні системи з урахуванням особливостей їх призначення, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог.
СК04. Здатність розробляти математичні, інформаційні та комп’ютерні моделі об’єктів і процесів інформатизації.
СК05. Здатність використовувати сучасні технології аналізу даних для оптимізації процесів в інформаційних системах.
СК06. Здатність управляти інформаційними ризиками на основі концепції інформаційної безпеки.
СК07. Розробляти і реалізовувати інноваційні проекти у сфері ІСТ.
Результати навчання: РН01. Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію.
РН03 Приймати ефективні рішення з проблем розвитку інформаційної інфраструктури, створення і застосування ІСТ.
РН05. Визначати вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання.
РН08. Розробляти моделі інформаційних процесів та систем різного класу, використовувати методи моделювання, формалізації, алгоритмізації та реалізації моделей з використанням сучасних комп’ютерних засобів.
РН11. Розв’язувати задачі цифрової трансформації у нових або невідомих середовищах на основі спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері інформаційних технологій, досліджень та інтеграції знань з різних галузей.
РН12. Планувати та виконувати наукові дослідження у сфері ІСТ, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методи, обґрунтовувати висновки, презентувати результати.
Програмні результати навчання визначені ЗВО
РН15. Розробляти та впроваджувати елементи віртуальної та доповненої реальності, інтернету речей, а також хмарних сервісів в діяльність підприємств та організацій.
РН17. Вдосконалювати, конструювати, проектувати ІСТ, у тому числі з елементами наукової новизни та інноваційності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційний маркетинг та менеджмент
Технології проєктування інформаційних систем
Безпека розподілених інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття інформаційної технології; онови інформаційних систем та їх класифікація; види і особливості вхідної інформації; методи обробки даних; заповнення пропусків; згладжування даних; одновимірні та багатовимірні дані; кореляційний, дисперсійний, регресійний, факторний та дискримінантний аналізи; методи нелінійної динаміки, кластерний аналіз.
Опис: 1. Вступ. Поняття інновацій та інноваційної діяльності
Інноваційна діяльність. Законодавче забезпечення інноваційної діяльності. Види інновацій. Інноваційні продукти.
2. Інновації в галузі інформаційних технологій.
Інноваційна діяльність в ІТ. Види інноваційних інформаційних технологій.
3. Методологія VMOSA (Vision, Mission, Objectives, Strategy, Action plan) створення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Етапи створення інноваційних ІТ. Зміст етапів створення інноваційних ІТ.
4. Визначення цілей і стратегії інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Формулювання цілей (Objectives) ІТ-інновації. Вимоги до формулювання цілей ІТ-інновації.
5. План дій зі створення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
6. Обґрунтування інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
SWOT-аналіз інноваційного ІТ-проекту (стартапу). Визначення та оцінювання аналогів інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
7. Управління ризиками в інноваційних ІТ-проектах (стартапах).
Ризики в інноваційних ІТ-проектах (стартапах). Види ризиків в інноваційних ІТ-проектах (стартапах)та їхня класифікація.
8. Моделювання бізнес-процесів інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Бізнес-процес (Business Process) інноваційного ІТ-проекту
Засоби моделювання бізнес-процесів інноваційного ІТ-проекту. Короткий опис нотації BPMN (Business Process Model and Notation).
9. Методології розроблення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Методології і моделі розроблення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
10. Планування розроблення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Порядок планування інноваційного ІТ-проекту (стартапу). Вимоги до плану інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
11. Моделювання об'єктів предметної області інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Вибір методики моделювання об'єктів. Порядок побудови моделі об'єктів предметної області інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Моделювання процесів предметної області інноваційного ІТ-проекту (стартапу). Вибір методики моделювання процесів. Порядок побудови моделі процесів предметної області інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
12. Виконання інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Результати виконання інноваційного ІТ-проекту (стартапу). Види результатів інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
13. Управління якістю інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Планування управління якістю інноваційного ІТ-проекту. Забезпечення якості процесів виконання інноваційного ІТ-проекту. Контроль якості результатів інноваційного ІТ-проекту.
14. Впровадження інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Визначення місця, порядку і вимог впровадження ІТ-проекту (стартапу). Розроблення прототипу ІТ-проекту (стартапу).
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (45%);
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (55%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Знання, розуміння, вміння застосовувати, вміння оцінювати, вміння аналізувати, вміння розробляти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Kansas Health Foundation. VMOSA: An approach to strategic planning. Wichita, KS: Kansas Health Foundation. – 2018
2. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) – Seventh Edition and The Standard. – Project Management Institute, 2021. – 274 с.
3. Business process model and notation specification VERSION 2.0. – Object Management Group Business Process Model and Notation. – [Електронний ресурс]. – режим доступу: https://www.omg.org/spec/BPMN/2.0 . – 2011
4. A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge (BABOK Guide). – 2015. – 512 p. – ISBN 978-1927584026
5. Lawrence G. Fine. The SWOT Analysis: Using Your Strength to Overcome Weaknesses, Using Opportunities to Overcome Threats, Kick It, 2009 - 74 р.
6. Конспект лекцій з дисципліни «Інформаційні системи і технології на підприємствах», укладач к.т.н., доцент Скороход О.М. [Електронній ресурс]. – режим доступу https://www.google.com.ua/Інформаційні системи і технології на підприємствах . – 2020
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інноваційні інформаційні технології (курсова робота)
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 7.126.01.O.005
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: професор Берко Андрій Юліанович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
Інт. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері інформаційних систем та технологій.
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК03. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК04. Здатність розробляти проекти та управляти ними.
ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у сфері ІСТ.
фахові компетентності:
СК01. Здатність розробляти та застосувати ІСТ, необхідні для розв’язання стратегічних і поточних задач.
СК02. Здатність формулювати вимоги до етапів життєвого циклу сервіс-орієнтованих інформаційних систем.
СК03. Здатність проектувати інформаційні системи з урахуванням особливостей їх призначення, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог.
СК04. Здатність розробляти математичні, інформаційні та комп’ютерні моделі об’єктів і процесів інформатизації.
СК05. Здатність використовувати сучасні технології аналізу даних для оптимізації процесів в інформаційних системах.
СК06. Здатність управляти інформаційними ризиками на основі концепції інформаційної безпеки.
СК07. Розробляти і реалізовувати інноваційні проекти у сфері ІСТ.
Результати навчання: РН01. Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію.
РН03 Приймати ефективні рішення з проблем розвитку інформаційної інфраструктури, створення і застосування ІСТ.
РН05. Визначати вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання.
РН08. Розробляти моделі інформаційних процесів та систем різного класу, використовувати методи моделювання, формалізації, алгоритмізації та реалізації моделей з використанням сучасних комп’ютерних засобів.
РН11. Розв’язувати задачі цифрової трансформації у нових або невідомих середовищах на основі спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері інформаційних технологій, досліджень та інтеграції знань з різних галузей.
РН12. Планувати та виконувати наукові дослідження у сфері ІСТ, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методи, обґрунтовувати висновки, презентувати результати.
Програмні результати навчання визначені ЗВО
РН15. Розробляти та впроваджувати елементи віртуальної та доповненої реальності, інтернету речей, а також хмарних сервісів в діяльність підприємств та організацій.
РН17. Вдосконалювати, конструювати, проектувати ІСТ, у тому числі з елементами наукової новизни та інноваційності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційний маркетинг та менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття інформаційної технології; онови інформаційних систем та їх класифікація; види і особливості вхідної інформації; методи обробки даних; заповнення пропусків; згладжування даних; одновимірні та багатовимірні дані; кореляційний, дисперсійний, регресійний, факторний та дискримінантний аналізи; методи нелінійної динаміки, кластерний аналіз.
Опис: Для виконання курсової роботи необхідно:
• сформулювати ідею інноваційного стартап-проєкту,
• визначити бачення, призначення, цілі та стратегію розроблення інноваційного стартап-проєкту,
• розробити плани створення та впровадження інноваційного стартап-проєкту,
• визначити склад та обсяг ресурсів необхідних для розроблення інноваційного стартап-проєкту,
• розробити програмне, інформаційне та інше забезпеченя для реалізації впровадження інноваційного стартап-проєкту.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Інноваційність тематики, якість розроблення, якість оформлення, презентація проекту
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Основи інформаційних технологій і систем : навч. посіб. / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2013. – 500 с. : іл. – Бібліогр.: с. 486-494 (129 назв). – ISBN 978-617-607-440-3
Основи інформаційних технологій : навч. посіб. [для студентів ВНЗ, які хочуть підвищити свої знання в галузі інформ. технологій згідно із стандартом European Computer Driving Licence] / Т. М. Басюк, Н. О. Думанський, О. В. Пасічник ; за наук. ред. В. В. Пасічника ; М-во освіти і науки України. – [Нове вид.]. – Львів : Новий Світ-2000, 2011. – 390 с. : іл. – (Серія "Комп'ютинг"). – Бібліогр.: с. 387-389 (43 назви). – ISBN 978-966-418-121-8
Adelman, C. (2000). A Parallel Post-secondary Universe: The Certification System in Information Technology. Washington, D.C.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).