Мультимедійні технології

Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 7.126.01.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., доцент Басюк Тарас Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни є вивчення студентами основних засобів мультимедіа, надання сучасного наукового уявлення про системи обробки графічної, звукової та відеоінформації, методи її створення та можливості застосування з метою успішного виконання професійних обов’язків за спеціальністю.
Завдання: ФКС. 2.1. Здатність ефективно здійснювати вибір мультимедійних технологій для створення високонадійних інтелектуальних систем.
Результати навчання: УМ 2.1. Здатність формулювати функціональні вимоги, проєктувати та використовувати мультимедійні інформаційні системи. КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Об‘єктно-орієнтоване програмування Теорія прийняття рішень Комп'ютерні мережі Методи обчислень та візуалізація даних
Короткий зміст навчальної програми: Знання отримані в процесі вивчення даної дисципліни полягають в дослідженні процесів функціонування сучасних мультимедійних технологій, які формують інформаційну складову сучасного суспільства. А саме, розглядаються питання побудови та функціонування сучасних апаратних та програмних засобів, які забезпечують формування мультимедійних складових сучасних інформаційних систем, що активно використовуються у сучасному соціумі. Розкриваються гносеологічні особливості базових понять та наводяться рекомендації щодо застосування різних типів технічних засобів при вирішенні задач проектування, побудови та підвищення ефективності використання різних типів мультимедійних інформаційних систем. Викладаються теоретичні основи роботи з мультимедіа системами; опрацювання текстової, графічної, звукової та відео-інформації; створення презентаційних матеріалів та використання комп’ютеризованих комунікаційних можливостей сучасних апаратних засобів мультимедіа.
Опис: Мультимедіа технології в сучасному житті. Мультимедійні інформаційні системи: функції та задачі. Мультимедіа продукти, основні компоненти та етапи розробки. Стандарти в галузі мультимедійних технологій. Потокове опрацювання інформації та інтегровані сервіси передачі мультимедійної інформації. Засоби опрацювання даних в мультимедійних системах. Технологія 3D відображення. Проекційні та голографічні засоби мультимедійних технологій. Складові мультимедійних інформаційних систем: текст, графіка, звук, відео. Методи та засоби для створення мультимедійних видань. Колірні моделі засобів мультимедіа та стиснення зображень. Програмні та апаратні засоби обробки звуку. Комп’ютерна анімація: особливості реалізації, віртуальна реальність, способи створення стереозображень, технологія відео монтажу. Мультимедіа мережі. стандарти функціонування. Протоколи передачі мультимедійних даних RTP та RTCP. Захоплення мультимедіа даних, відтворення і керування.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт, контрольної роботи та написання екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, екзамен): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Басюк Т.М. Методи та засоби мультимедійних інформаційних систем Навчальний посібник/ Т.М.Басюк, П.І.Жежнич. -Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. - 428с. 2. Галузинський Г.П. Сучасні технологічні засоби обробки інформації / Г.П. Галузинський , І.В. Гордієнко - К.: КНЕУ, 1998. - 224 с. 3. Буйницька О.П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання [Електронний ресурс] / О.П. Буйницька // Електронна книга. – Режим доступу : http://b-ko.com/book_98.html.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).