Мультимедійні технології
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 7.126.01.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., доцент Басюк Тарас Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФКС. 2.1. Здатність ефективно здійснювати вибір мультимедійних технологій для створення високонадійних інтелектуальних систем.
Результати навчання: УМ 2.1. Здатність формулювати функціональні вимоги, проєктувати та використовувати мультимедійні інформаційні системи.
КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Об‘єктно-орієнтоване програмування
Теорія прийняття рішень
Комп'ютерні мережі
Методи обчислень та візуалізація даних
Короткий зміст навчальної програми: Знання отримані в процесі вивчення даної дисципліни полягають в дослідженні процесів функціонування сучасних мультимедійних технологій, які формують інформаційну складову сучасного суспільства. А саме, розглядаються питання побудови та функціонування сучасних апаратних та програмних засобів, які забезпечують формування мультимедійних складових сучасних інформаційних систем, що активно використовуються у сучасному соціумі. Розкриваються гносеологічні особливості базових понять та наводяться рекомендації щодо застосування різних типів технічних засобів при вирішенні задач проектування, побудови та підвищення ефективності використання різних типів мультимедійних інформаційних систем. Викладаються теоретичні основи роботи з мультимедіа системами; опрацювання текстової, графічної, звукової та відео-інформації; створення презентаційних матеріалів та використання комп’ютеризованих комунікаційних можливостей сучасних апаратних засобів мультимедіа.
Опис: Мультимедіа технології в сучасному житті. Мультимедійні інформаційні системи: функції та задачі. Мультимедіа продукти, основні компоненти та етапи розробки. Стандарти в галузі мультимедійних технологій. Потокове опрацювання інформації та інтегровані сервіси передачі мультимедійної інформації. Засоби опрацювання даних в мультимедійних системах. Технологія 3D відображення. Проекційні та голографічні засоби мультимедійних технологій. Складові мультимедійних інформаційних систем: текст, графіка, звук, відео. Методи та засоби для створення мультимедійних видань. Колірні моделі засобів мультимедіа та стиснення зображень. Програмні та апаратні засоби обробки звуку. Комп’ютерна анімація: особливості реалізації, віртуальна реальність, способи створення стереозображень, технологія відео монтажу. Мультимедіа мережі. стандарти функціонування. Протоколи передачі мультимедійних даних RTP та RTCP. Захоплення мультимедіа даних, відтворення і керування.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт, контрольної роботи та написання екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%, екзамен): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Басюк Т.М. Методи та засоби мультимедійних інформаційних систем Навчальний посібник/ Т.М.Басюк, П.І.Жежнич. -Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. - 428с.
2. Галузинський Г.П. Сучасні технологічні засоби обробки інформації / Г.П. Галузинський , І.В. Гордієнко - К.: КНЕУ, 1998. - 224 с.
3. Буйницька О.П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання [Електронний ресурс] / О.П. Буйницька // Електронна книга. – Режим доступу : http://b-ko.com/book_98.html.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).