Технології інтеграції інформаційних ресурсів

Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 7.126.01.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., доцент Басюк Тарас Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни є вивчення основних технологій інтеграції інформаційних ресурсів, ознайомлення з різними системами інтеграції та способами передачі даних з метою успішного виконання професійних обов’язків за спеціальністю. Формування у студентів поглиблених теоретичних та практичних знань з інтеграції даних, зокрема: концепцій та принципів інтеграції систем, типових архітектур систем інтегрування даних, відомих рішень провідних компаній програмного забезпечення для інтеграції систем, способів передачі даних між різними системами та сервіс-орієнтовану архітектуру інтеграції інформаційних систем.
Завдання: ФКС 1.2. Здатність ефективно вибирати належні напрями і відповідні методи для розв’язування задач в області інформаційних технологій та розподілених систем баз даних та знань.
Результати навчання: ПР1.2. Здатність розробляти бази знань в умовах проектування інтелектуальних систем за допомогою відповідного програмного забезпечення, використовуючи результати обстеження, запити, особливості обраного способу подання знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Безпека розподілених інформаційних систем Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Інженерія даних та знань Розподілені інформаційні системи
Короткий зміст навчальної програми: Знання отримані в процесі вивчення даної дисципліни полягають у вивченні основних технологій та методів інтеграції (GAV (Global As View), LAV (Local As View), ETL (Extract, Transform and Load), EII (Enterprise Information Integration), EAI (Enterprise Application Integration) та ECM (Enterprise Content Management), інтеграції інформаційних систем підприємства та сучасних засобів інтеграції даних (IBM WebSphere, Oracle Data Integrator).
Опис: Введення в технології інтеграції даних Технології та методи інтеграції даних Технологія ETL (Extract, Transform and Load) Інтеграція корпоративних застосувань. Технологія EAI Технологія ECM (Enterprise Content Management) Технологія EII (Enterprise Information Integration Технологія EDI (Electronic Data Interchange) Інтеграція інформаційних систем підприємства
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компонент) у формі тестових запитань трьох рівнів складності.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, екзамен): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Loshin D. ETL (Extract, Transform, Load) // Business Intelligence. Morgan Kaufmann, 2012. – 400 p. – ISBN 978-0-12-385890-0. 2. Ahmed K. Elmagarmid, Panagiotis G. Ipeirotis, Vassilios S. Verykios. Duplicate Record Detection: A Survey. IEEE TRANSACTIONS ON KNOWLEDGE AND DATA ENGINEERING, VOL. 19, NO. 1, JANUARY 2007. 3. Ralph Kimball, Joe Caserta. The Data Warehouse ETL Toolkit: Practical Techniques for Extracting, Cleaning, Conforming, and Delivering Data. – John Wiley & Sons, 2004. – 528 p. –ISBN 978-0-764-56757-5. 4. David Haertzen. ETL Tools // The Analytical Puzzle: Profitable Data Warehousing, Business Intelligence and Analytics. – Technics Publications, 2012. – 346 p. – ISBN 978-1-935504-20-7. 5. Application Integration Architecture [Electronic Resource] - Mode of access: http://www.oracle.com/applications/oracle-application-integration-architecture.html 6. Data Integration – Fusion Middleware – Oracle [Electronic Resource] – Mode of access: http://www.oracle.com/products/middleware/odi/index.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).