Інформаційно-комунікаційні системи
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.01.E.075
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Лектор: асистент, Банах Роман Ігорович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни "Інформаційно-комунікаційні системи" в рамках освітньої програми "кібербезпека" спрямовані на розвиток різних аспектів, пов'язаних з інформаційно-комунікаційними системами (ІКС) та кібербезпекою, а саме:
1. Аналіз вразливостей ІКС: Вивчення та аналіз потенційних вразливостей ІКС та розробка стратегій захисту від кібератак.
2. Розробка засобів захисту: Створення та випробування інструментів для захисту інформаційних технологій від різноманітних загроз.
3. Моніторинг та виявлення вномалій: Опанування методів моніторингу мережевого трафіку та виявлення аномалій, що можуть свідчити про інциденти в кіберпросторі.
4. Аудит інформаційно-комунікаційних систем: Оцінка рівня безпеки ІКС шляхом проведення аудиту та аналізу відповідності вимогам безпеки.
5. Розробка стратегій відновлення після інцидентів: Вивчення та розробка стратегій відновлення роботи інформаційно-комунікаційних систем після кібератак або інших інцидентів.
6. Підготовка до сертифікації та стандартів: Розуміння та впровадження вимог стандартів і сертифікаційних вимог у галузі кібербезпеки.
Результати навчання: ЗН 1.1. Виконувати аналіз та декомпозицію інформаційно-телекомунікаційних систем.
ЗН 1.2. Виконувати аналіз зв’язків між інформаційними процесами на віддалених обчислювальних системах.
ЗН 1.3. Забезпечувати процеси захисту та функціонування інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем на основі практик, навичок та знань, щодо структурних (структурно-логічних) схем, топології мережі, сучасних архітектур та моделей захисту електронних інформаційних ресурсів з відображенням взаємозв’язків та інформаційних потоків, процесів для внутрішніх і віддалених компонент.
ЗН 1.4. Застосовувати теорії та методи захисту для забезпечення безпеки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Інформаційні технології
Комп’ютерні мережі
Кореквізити:
Безпека інфраструктури комп’ютерних мереж
Адміністрування мереж
Короткий зміст навчальної програми: Цей предмет призначена для надбання поглиблених знань в області побудови комп’ютерних мереж. Дисципліна присвячена вивченню сучасних технологій, які використовуються для організації кібербезпеки. У межах предмету вивчається компоненти інформаційно-комунікаційних систем, технології побудови та особливості функціонування комп’ютерних мереж. Студенти проходять онлайн курс Cisco Academy.
Опис: 1. Гнучкі методології розробки програмного забезпечення: Студенти знайомляться із сучасними підходами до розробки програмного забезпечення (DevOps). Отримують розуміння ролі DevOps інженера і те як ця професія дотична до кібербезпеки
2. Віртуалізація і контейнеризація: Студенти отримують навички роботи із програмним забезпеченням яке дозволяє віртуалізувати програмні застосунки
3. Основи операційної системи Linux: Студенти отримують навички роботи із операційною системою Linux. Вивчають базові механізми безпеки операційної системи
4. Система контролю версій Git: Студенти набувають навички роботи з системою контролю версій Git, що дозволяє здійснювати роботу в команді як розробницькій так і кібербезпековій.
5. Безперервна інтеграція: Студенти набувають навички роботи із продуктами безперервної інтеграції і впровадження безпеки застосунків на етапі інтеграції.
6. Основи хмарних обчислень: Студенти знайомляться із хмарними провайдерами і підходами до побудови безпечної інфраструктури для веб-застосунків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях у формі командних проєктів.
• Усна перевірка у формі співбесіди.
• Тестова перевірка.
Максимальна оцінка в балах (разом за дисципліну): 100. З них:
• виконання і захист лабораторних робіт: 40
• екзаменаційний контроль: 60 (письмова компонента: 50, усна компонента: 10).
Виконання і захист курсового проєкту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Знання:
- Специфічні факти та поняття, пов'язані з предметом.
- Розуміння теоретичних принципів та методів.
Розуміння:
- Здатність аналізувати та інтерпретувати інформацію.
- Здатність встановлювати зв'язки між концепціями.
Навички:
- Практичне використання знань у реальних ситуаціях.
- Здатність вирішувати завдання та проблеми.
Комунікативні навички:
- Здатність висловлювати свої думки усно та письмово.
- Здатність ефективно співпрацювати з іншими (в команді).
Аналіз та критичне мислення:
- Здатність аналізувати інформацію критично.
- Здатність до самокритики та вдосконалення.
Творчість та інновації:
- Здатність до створення нових ідей чи підходів.
- Інноваційність у вирішенні завдань.
Соціальні навички:
- Здатність працювати в команді.
- Ефективність у взаємодії з оточуючим середовищем.
Оцінка участі та активності:
- Залученість до навчального процесу.
- Участь у дискусіях, проектах та інших активностях.
Досягнення цілей:
- Здатність досягати поставлених навчальних цілей та завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Олещенко Л.М. Організація комп’ютерних мереж: конспект лекцій / Л.М. Олещенко.- Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 225 с.
Кобзев І.В. Технології локальних та глобальних мереж : навчальний посібник / І.В. Кобзев, І.В. Магдаліна, С.В. Калякін. – Х.: Вид-во Харк. нац. ун-ту внутр. справ, 2010. – 280 с.
Віртуальне навчальне середовище. Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/login/index.php
Сайт Cisco Режим доступу: http://www.cisco.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інформаційно-комунікаційні системи (курсова робота)
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.01.E.078
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Лектор: асистент, Банах Роман Ігорович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни "Інформаційно-комунікаційні системи" в рамках освітньої програми "кібербезпека" спрямовані на розвиток різних аспектів, пов'язаних з інформаційно-комунікаційними системами (ІКС) та кібербезпекою, а саме:
1. Аналіз вразливостей ІКС: Вивчення та аналіз потенційних вразливостей ІКС та розробка стратегій захисту від кібератак.
2. Розробка засобів захисту: Створення та випробування інструментів для захисту інформаційних технологій від різноманітних загроз.
3. Моніторинг та виявлення вномалій: Опанування методів моніторингу мережевого трафіку та виявлення аномалій, що можуть свідчити про інциденти в кіберпросторі.
4. Аудит інформаційно-комунікаційних систем: Оцінка рівня безпеки ІКС шляхом проведення аудиту та аналізу відповідності вимогам безпеки.
5. Розробка стратегій відновлення після інцидентів: Вивчення та розробка стратегій відновлення роботи інформаційно-комунікаційних систем після кібератак або інших інцидентів.
6. Підготовка до сертифікації та стандартів: Розуміння та впровадження вимог стандартів і сертифікаційних вимог у галузі кібербезпеки.
Результати навчання: ЗН 1.1. Виконувати аналіз та декомпозицію інформаційно-телекомунікаційних систем.
ЗН 1.2. Виконувати аналіз зв’язків між інформаційними процесами на віддалених обчислювальних системах.
ЗН 1.3. Забезпечувати процеси захисту та функціонування інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) систем на основі практик, навичок та знань, щодо структурних (структурно-логічних) схем, топології мережі, сучасних архітектур та моделей захисту електронних інформаційних ресурсів з відображенням взаємозв’язків та інформаційних потоків, процесів для внутрішніх і віддалених компонент.
ЗН 1.4. Застосовувати теорії та методи захисту для забезпечення безпеки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Інформаційні технології
Комп’ютерні мережі
Кореквізити:
Безпека інфраструктури комп’ютерних мереж
Адміністрування мереж
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект з дисципліни виконується з метою закріплення та поглиблення теоретичних знань та вмінь, набутих студентом у процесі засвоєння всього навчального матеріалу дисципліни в області дослідження та розробки інформаційно-комунікаційних систем. Конкретна мета курсового проекту міститься у розробці інформаційно-комунікаційних систем згідно похідних даних зумовлених варіантом індивідуального завдання.
Опис: 1. Побудова захищеної хмарної обчислювальної інфраструктури для функціонування веб-застосунків
Методи та критерії оцінювання: Підсумкова оцінка виставляється за результатами поточного контролю за 100-бальною шкалою.
Критерії оцінювання результатів навчання: Знання:
- Специфічні факти та поняття, пов'язані з предметом.
- Розуміння теоретичних принципів та методів.
Розуміння:
- Здатність аналізувати та інтерпретувати інформацію.
- Здатність встановлювати зв'язки між концепціями.
Навички:
- Практичне використання знань у реальних ситуаціях.
- Здатність вирішувати завдання та проблеми.
Комунікативні навички:
- Здатність висловлювати свої думки усно та письмово.
- Здатність ефективно співпрацювати з іншими (в команді).
Аналіз та критичне мислення:
- Здатність аналізувати інформацію критично.
- Здатність до самокритики та вдосконалення.
Творчість та інновації:
- Здатність до створення нових ідей чи підходів.
- Інноваційність у вирішенні завдань.
Соціальні навички:
- Здатність працювати в команді.
- Ефективність у взаємодії з оточуючим середовищем.
Оцінка участі та активності:
- Залученість до навчального процесу.
- Участь у дискусіях, проектах та інших активностях.
Досягнення цілей:
- Здатність досягати поставлених навчальних цілей та завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Олещенко Л.М. Організація комп’ютерних мереж: конспект лекцій / Л.М. Олещенко.- Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 225 с.
Кобзев І.В. Технології локальних та глобальних мереж : навчальний посібник / І.В. Кобзев, І.В. Магдаліна, С.В. Калякін. – Х.: Вид-во Харк. нац. ун-ту внутр. справ, 2010. – 280 с.
Віртуальне навчальне середовище. Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/login/index.php
Сайт Cisco Режим доступу: http://www.cisco.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).