Web-програмування
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.045
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Захист інформації
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Web-програмування
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.00.O.044
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Лектор: доцент Войтусік Степан Степанович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
ЗК 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професії.
фахових:
ФК 2. Здатність до використання інформаційно-комунікаційних технологій, сучасних методів і моделей інформаційної безпеки та/або кібербезпеки.
ФК 4. Здатність забезпечувати неперервність бізнесу згідно встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки.
ФК 5. Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки.
ФК 10. Здатність застосовувати методи та засоби криптографічного та технічного захисту інформації на об’єктах інформаційної діяльності.
ФКС 1.4. Знання технологій створення систем захисту комп’ютерних систем та мереж для розробки та визначення загальних принципів побудови систем захисту, завдань та вихідних даних, які необхідно враховувати при проектуванні систем захисту.
Результати навчання: ЗН 2. Організовувати власну професійну діяльність, обирати оптимальні методи та способи розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності, оцінювати їхню ефективність.
ЗН 4. Аналізувати, аргументувати, приймати рішення при розв’язанні складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності, які характеризуються комплексністю та неповною визначеністю умов, відповідати за прийняті рішення.
ЗН 12. Усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, права і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗН 13. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі інформаційних технологій, кібербезпеки та управління.
ЗН 20. Знання основних підходів до організації типових комплексів та засобів захисту інформації в інформаційних і комунікаційних системах.
ЗН 21. Знання нових вітчизняних та міжнародних стандартів інформаційної безпеки.
ЗН 23. Знання технологій створення систем захисту комп’ютерних систем та мереж для розробки та визначення загальних принципів побудови систем захисту, завдань та вихідних даних, які необхідно враховувати при проектуванні систем захисту.
ЗН 1.4. Застосовувати теорії та методи захисту для забезпечення безпеки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
ЗН 1.6. Вирішувати задачі захисту інформації, що обробляється в інформаційно-телекомунікаційних системах з використанням сучасних методів та засобів криптографічного захисту інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Робота в Інтернет
Інформаційні технології
Технології програмування
Системи банківської безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна формує уявлення про сучасний рівень поширених технологій Web - програмування та їх класифікації, а також набуття практичних навичок роботи при створенні інтерактивних додатків. Предмет ознайомлює студента як з інструментарієм технології веб-програмування, так і мережевими комп’ютерними інформаційними технологіями.
Дає вміння по створенню гіпертекстових документів на основі стандартів HTML а також мови PHP, розгляд, ознайомлення з областю застосування різних стандартів та засобів створення Web – контенту, а також набутті навиків практичного створення Web - контенту різними засобами. Дає навички захисту веб-документів, попередження від SQL ін’єкцій та XSS атак.
Опис: Вступ до web-програмування. Основні технології і стандарти передачі даних у мережі Інтернет, способи доступу в Інтернет. Основні концепції, поняття, методи та технології написання коду статичних та динамічних Інтернет-сторінок.
Структура мови HTML. Способи редагування документів HTML. Синтаксис документів HTML. Основи побудови статичних HTML – сторінок. Основи створення веб-сторінки. Основні теги HTML, атрибути тегів. Створення складних документів на мові HTML.
Графіка на веб-сторінках. Формати запису графіки для потреб інтернету. Засоби створення графічних елементів веб-сторінок. Створення ефектів анімації.
Каскадні таблиці стилів CSS. Синтаксис документів CSS. Поняття селекторів. Види селекторів. Пріоритети застосування селекторів. Пари властивостей та значень селекторів. Засоби редагування документів CSS. Створення власних документів CSS та їх інтегрування в документи HTML.
Інтерфейс CGI. Динамічне генерування вмісту веб-сторінок. Побудова CGI – скриптів.
Основи створення Java-скриптів. Синтаксис Java-скриптів. Динамічний HTML. Використання Java-скриптів на веб-сторінках.
Можливості мови PHP. Основні типи змінних, арифметичні та логічні операції над змінними. Функції, робота з даними та файлами. Обробка HTML-форм. Конфігурування PHP.
Створення, робота і керування базами даних в СУБД MySQL. Команди пакету MySQL. Реалізація мови SQL в СУБД MySQL.
Безпека в Інтернет. Засоби захисту сервера від несанкціонованого доступу. Захист веб-документів. Захист документів електронної пошти.
Методи та критерії оцінювання: Для діагностики знань застосовуються наступні методи: усне індивідуальне опитування на кожному лабораторному занятті, індивідуальний захист звітів лабораторних робіт; Екзамен в кінці семестрового навчання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальний бал у балах:100, зокрема: Виконання та захист лабораторних робіт: 35, Екзамен: 65.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Request For Comment (RFC). (http://www.faqs.org/rfc/)
2. WWW Consortium (W3C) Official Page. (http://www.w3c.org/)
3. Hyper Text Markup Language (HTML) Standard. (http://www.w3c.org/MarkUp/)
4. Cascade Style Sheets (CSS) Standard. (http://www.w3c.org/Style/CSS/)
5. eXtensible Markup Language (XML) Standard. (http://www.w3c.org/XML/)
6. XML Style sheets Language (XSL) Standard. (http://www.w3c.org/Style/XSL/)
7. Document Object Model (DOM) Standard. (http://www.w3c.org/DOM/)
8. PHP. (http://www.php.net/)
9. Microsoft Developer Network (MSDN). (http://msdn.microsoft.com/)
10. Apache Web Server. (http://www.apache.org/)
11. Яndex: Раздел помощи. Советы вебмастеру. (http://www.yandex.ru/info/webmaster.html)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).