Тестування програмно-апаратних засобів
Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.O.006
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: професор Прохоренко Сергій Вікторович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: *Загальні компетентності:
- здатність виконувати технічні операції при випробовуванні, перевірці, калібруванні та інших операціях дослідницько-конструкторської та метрологічної діяльності;
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
- Здатність спілкуватися, ставити коррелятивні вимогам пошукові задачі системам AI-пошуку іноземною технічною мовою
- здатністю виконувати збір, аналіз та систематизацію науково- технічної інформації з різних джерел та з використанням агентів з штучною інтелігенцією
* фахові компетентності:
- здатність планувати і здійснювати інформаційно-технічне забезпечення діяльності зі збору інформації та оцінюванню отриманого інформаційного потоку, оцінювання відповідності випробувань, метрологічного аналізу, стандартизації параметрів отримуваного інформпотоку;
- здатність застосовувати методи інженерії якості для вимірювань та діагностування типових технологічних об’єктів, процесів та перепливів енергії;
- здатність розробляти і застосовувати методи і засоби контролю якості продукції та послуг;
- здатність розробляти та реалізовувати методики проведення експериментів і проводити експерименти на діючих макетах і зразках комп’ютеризованих діагностичних систем та їх підсистем, обробляти результати із застосуванням сучасних інформаційних технологій і технічних засобів.
Результати навчання: -мати здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі комп’ютеризованого технічного діагностування пристроїв інформаційно-вимірювальної техніки,- а також -- діагностування техногенних структур що їх стан функціонування оцінюється з використанням такої техніки.
- вміти організувати та провадити вимірювання при проведженні технічного контролю та випробовуваннь (а також проводити аналіз отриманих данних);
- вміти використовувати інформаційні технології при підбиранні чи опрацьовуванню апаратно-програмного забезпечення для оцінки вимірюваної інформації;
- вміти пояснити та описати принципи побудови обчислювальних та вимірювальних підсистем та модулів, що використовуються при вирішення діагностично-вимірювальних задач;
- вміти встановлювати раціональну номенклатуру метрологічних характеристик засобів вимірювання для отримання результатів вимірювання з заданою точністю;
- знати та вміти використовувати сучасну елементну базу при проведенні контрольних заходів верифікації стану діагностованих структур інформаційно-вимірювальної техніки та інших об'єктів техногенного простору.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Органи Чуття та Сенсори у Робототехніці
- Основи метрології та вимірювальної техніки
- Цифрові електронні вузли засобів вимірювальної техніки
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення студентів з основними принципами та технологіями, пов'язаними з органами чуття та сенсорами в робототехніці. Встановлення різних видів сенсорів, та їх принципів роботи, властивостей, а також сенсовне використання сенсорів у робототехнічних системах для збору, обробки та аналізу даних з оточуючого середовища. Освоєння засад технік обробки сигналів та алгоритмів взаємодії роботичних системам з оточенням на основі даних від сенсорів та органів чуття. Отримання компетенції з використання існуюсих сенсорних методик та методологій а також формування їх розподілених мережних структур виміру змін параметрів оточуючого простору та дослідження корелювання виконуваних орботичною системою ініціюючих чинів діє на зміни фізико-технічних характеристик полевих та матеріальних складових простору досліджуваниих структур/компонентів контактуючих з робототехнічною систуктурою.
Опис:
1. Різновиди тестування. Методи побудови якісного процесу тестування. Визначення тестових конфігурацій. Формування тестових даних.
-----
Проект Структурної Схеми Різновидів Тестування. Характеристики різновидів тестування, призначення основних складових та зв’язки між ними. Послідовний та паралельний інтерфейси методів побудови якісного процесу тестування. Детальний опис одного з компонентів формування тестових даних.
2. Функціональне Тестування (Чорний ящик).
-----
Випадкове (стохастичне) тестування. Тестування за класами еквівалентності. Метод аналізу граничних умов
3. Структурне Тестування (Білий Ящик).
-----
тестування Потоків Програми (даних та керування). Мутаційне тестування.
4. Критерії та Метрики Інтеграційного Тестування.
-----
Ієрархія й відповідність між ними.
5. Оцінювання Часу Тестування (оЧТ)
-----
оЧТ на ранніх етапах життєвого циклу програмного забезпечення.
UML діаграми варіантів.
6. Прийоми і технології тестування. Розробка тестових Планів та тестових Прикладів.
-----
Проект Структурної Схеми Різновидів Тестування. Приготування стандартного тест-плану, в якому мають бути перераховані всі функції, що вимагають перевірки і описаний алгоритм їх роботи. Опис характеристик різновидів тестування, призначення основних складових та зв’язки між ними.
7. Проектний підхід в тестуванні. Управління тестуванням: планування; підготування тестового середовища; виконання тестування; збір результатів, представлення звітності.
-----
призначення Проектного Підходу в тестуванні. Привести орієнтаційну схему тестування проекту з застосуванням мережевого графіку
8. Тестова документація. Виявлення помилок при виконанні тестування та документування їх.
-----
призначення тестової документації програмного продукту. Типові форми-шаблони документів — ситуаційні стани: «Покрокове Тестування»; «Перевірка Граничних Умов та Граничних Станів»; «Перевірка Передумов та Постумов»; «Передбачення Неможливих Ситуацій»; «Перевірка Кодів Помилок, що Повертають Функції»; «Полювання на Помилки або Відладка Програми».
9. Функціональне тестування. Перевірка відповідності Функціональним Вимогам та Специфікаціям.
-----
Тестування Навантаження - забезпечення надійності роботи за заданих умов. Вимірювання Продуктивності, визначення Системної Конфігурації. Кваліфікаційне Тестування і Випробування апаратних засобів. Метод (та етапи ) аналізу Граничних Умов, Функціональних Діаграм
10. Модульне тестування (зручність використання, зрозумілість і відповідность певним рішенням).
-----
Повний цикл тестування окремих компонентів на можливість інтеграції і використання у складі крупніших систем.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль знань студентів під час проведення занять;
- оцінювання виконання лабораторних робіт;
- проведення семестрового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Екзаменаційний контроль (письмова частина) {25-балів}
Екзаменаційний контроль (усна частина) {25-балів}
Лабраторні заняття {50-балів}
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: .Тестування комп'ютерних систем
Мішель Абрамовіц, Марк А. Левінсон
.Non-destructive Testing: A Guidebook for Industrial Management and Quality Control Personnel. Training Course series #9.
/International Atomic Energy Agency, Vienna,, 1999
https://inis.iaea.org/collection/NCLCollectionStore/_Public/31/005/31005449.pdf
.Тестування апаратних засобів: методи, підходи, практика
Куінн Снідер
.Тестування апаратних засобів в комп'ютерних системах
Йозеф Франкл
.Тестування апаратних засобів: підходи, методи, інструменти
Кєльвін Нойман
.Foundations of Software Testing
by Dorothy Graham, Erik van Veenendaal, Isabel Evans, and Rex Black
.The Art of Software Testing
by Glenford
.Testing Chatbot
by Arkadiusz Kondas
.Foundations of Software Testing
by Dorothy Graham, Erik van Veenendaal, Isabel Evans, and Rex Black
.The Art of Software Testing
by Glenford
.Тестування комплексів інформаційних технологій проектування.
Кірхар Н.
/(Курс Лекцій та Лабораторних.) Національний Авіаційний Університет.
.Тестування: Критерії та методи.
Дідковська М.В.
/(Курс Лекцій) Київський Політехнічний Інститут імені Ігоря Сікорського
.A Review of Non-Destructive Testing (NDT) Techniques for Defect Detection: Application to Fusion Welding and Future Wire Arc Additive Manufacturing Processes
/j.Materials 2022, 15(10), 3697; https://doi.org/10.3390/ma15103697
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).